Το 3ο Νηπιαγωγείο Τριλόφου ολοκλήρωσε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα KA1 Erasmus+ “Little citizens take action about environmental issues” με αριθμό προγράμματος 2022-1-EL01-KA122-SCH-000079153.
Κατά τη διάρκεια του και συγκεκριμένα κατά το χρονικό διάστημα 9-13 Οκτωβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε η Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών του, που οργανώθηκε από τον οργανισμό υποδοχής Cultivating Futures στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας.
Κατά την διάρκεια των μαθημάτων, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν ως βοηθητικός παράγοντας για τους μαθητές τους ώστε να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και θετικές, φιλικές περιβαλλοντικές στάσεις, να εργαστούν και να ζήσουν ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες με τρόπο που προστατεύει το περιβάλλον, τόσο στο παρόν όσο και για τις μελλοντικές γενιές αλλά και να εμπνεύσουν τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας στην ευαισθητοποίηση και επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων και εννοιών όπως:
– Εννοιών της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
– Σημασία της αποτελεσματικής χρήσης των φυσικών και βιομηχανικών πόρων και της ελαχιστοποίησης της ρύπανσης και της παραγωγής αποβλήτων.
– Δύο τύπων οικονομίας: γραμμική και κυκλική οικονομία και κατανόηση του κύκλου ζωής των καταναλωτικών αγαθών.
– Τα 6 R του περιβάλλοντος (Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Rot) ως εργαλείο για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
– Εκπαιδευτικών εργαλείων και πόρων, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών που βασίζονται σε τεκμήρια, στατιστικών στοιχείων, βίντεο και πρακτικών ασκήσεων στον τομέα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν στο περιβάλλον τους
– Δημιουργίας δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και χρήση τους σε εκπαιδευτικά πλαίσια εντός και εκτός της τάξης.
– Προβληματισμού σε μεγάλες ομάδες και υποομάδες, ανάλογα με τις θεματικές τους περιοχές και το μορφωτικό επίπεδο, σχετικά με τις καλύτερες στρατηγικές για να βιώσουν και να αποκτήσουν τα παιδιά και οι νέοι δεξιότητες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Μέρος των δραστηριοτήτων παρουσιάζεται και στο eTwinning Project το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της διάχυσης του παραπάνω προγράμματος και στο οποίο συμμετείχαν Νηπιαγωγεία από Πορτογαλία, Ιταλία, Τουρκία, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Μέσα από την υλοποίηση δραστηριοτήτων προσαρμοσμένων στο επίπεδο και στα ενδιαφέροντα της ηλικίας τους και τη χρήση κατάλληλων διδακτικών μεθόδων, τεχνικών και πρακτικών και των φάσεων διδακτικού σχεδιασμού και των μαθησιακών πλαισίων που αξιοποιήθηκαν τα παιδιά να κατακτήσουν δεξιότητες του 21 ου αιώνα που προωθούν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία, την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης , τη διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης, έτσι ώστε τα μεταξύ άλλων:
-Να αναγνωρίσουν ότι ο άνθρωπος μπορεί να διαταράξει ή να διαφυλάξει την ισορροπία της φύσης, και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.
-Να αναγνωρίσουν τις σχέσεις αλληλεξάρτησης ανάμεσα στους ζωντανούς οργανισμούς και το περιβάλλον στο οποίο ζουν.
-Να αποκτήσουν απαραίτητες γνώσεις ώστε να κατανοήσουν τα προβλήματα που υπάρχουν στα θαλάσσια οικοσυστήματα.
-Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα να συμμετέχουν στην ανάπτυξη κατάλληλων δράσεων για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
-Να αποκτήσουν δεξιότητες για την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων, να κατανοήσουν την έννοια της βιοποικιλότητας και την ανάγκη ύπαρξης των απειλούμενων ειδών.
Τα αποτελέσματα του έργου έχουν αναρτηθεί ,στον ιστότοπο του προγράμματος, στην ιστοσελίδα του σχολείου, και θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα Αποτελεσμάτων Erasmus+.