Ας μιλήσουμε όμως για τη δημόσια εκπ/ση, κυρίως τη ΔΕ, επειδή έχει σημαίνουσα θέση στην κοινωνία. Δεν θα γίνει αναφορά στους εκπ/κούς, παρότι είναι απροστάτευτοι και υποβαθμισμένοι σε πολλούς τομείς, για να μη δοθεί η δυνατότητα σε λογής δημοσιολογούντες και «καλοθελητές» να κατηγορήσουν για συντεχνία και ενασχόληση – υποστήριξη του «σιναφιού» μου, όπως λέγουν χαρακτηριστικά! Επίσης δεν θα δοθεί απάντηση στο υποβολιμαίο ερώτημα: «γιατί όλοι οι εκπ/κοί είναι καλοί;», που έχει προφανή απάντηση. Οφείλουμε όμως να πούμε ότι η συνήθης φράση των ιθυνόντων – κυβερνώντων: «οι εκπαιδευτικοί μας …» κλπ είναι υποκριτική. Διαπιστώνεται από πλείστα γεγονότα.
Ο δημόσιος τομέας είναι παραγκωνισμένος ηθελημένα από τους κυβερνώντες και κυρίως αυτούς που είναι σχεδόν μόνιμοι στην εξουσία, φυσικά με τη βούληση του λαού. Έχουν δημιουργήσει ένα αφήγημα σύμφωνα με το οποίο το δημόσιο δεν μπορεί να είναι καλός επιχειρηματίας, δεν παρέχει καλές υπηρεσίες και άρα πολλά από τα κομμάτια της πίτας του πρέπει να περιέλθουν στους ιδιώτες! Έτσι θ’ αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες προς τους πολίτες, που τώρα είναι διαμαρτυρόμενοι και με το δίκιο τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουν: να έχουν λιγότερα έξοδα για τον δημόσιο τομέα και ταυτόχρονα να ικανοποιούν τα αιτήματα των ιδιωτών, επιχειρηματιών και βιομηχάνων, μερικοί των οποίων είναι και χορηγοί τους. Επίσης μένει ένα μέρος που έρεπε να διατεθεί για δημόσιες δαπάνες, που διατίθεται αλλού … και σε ημέτερους! Προκειμένου να καταστήσουν το αφήγημα αληθοφανές υποβαθμίζουν με διαφόρους τρόπους το δημόσιο τομέα π.χ. με υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και αρνητικές δηλώσεις για αυτόν και τους εργαζόμενούς του (λέγεται και κατασυκοφάντηση), κοντολογίς τον υπονομεύουν με κάθε τρόπο, ώστε να αδυνατεί να παράξει έργο υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, με σκοπό να πείσουν τους πολίτες με το αφήγημα της αναγκαίας ιδιωτικοποίησης.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τη δημόσια εκπαίδευση. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Ας αναφερθούμε σε 2 πρόσφατα. Την αναγκαστική τηλεκπαίδευση λόγω πανδημίας και τα πρόσφατα προβλήματα με την τράπεζα θεμάτων. Και για τα δυο υπάρχουν οι δημόσιες δομές, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αλλά είναι υποχρηματοδοτημένες και υποστελεχωμένες. Αν δεν ήταν δεν θα χρειαζόταν ν’ ανατεθεί το κολοσσιαίο έργο της τηλεκπαίδευσης στη Cisco, που τόσες αντιδράσεις ξεσήκωσε. Επίσης το σύστημα κλήρωσης των θεμάτων μέσω της τράπεζας θεμάτων δεν ήταν μόνο ανοχύρωτο από κακόβουλες ενέργειες, αλλά δεν είχε προβλεφθεί νομοθετικά και εναλλακτική λύση στην περίπτωση που η πλατφόρμα κατέρρεε για τον οποιονδήποτε λόγο. Θεωρούνται τουλάχιστον αβάσιμες οι εξηγήσεις, που δόθηκαν αλλά και απαράδεκτες. Αβάσιμες επειδή τα 165 εκατομμύρια χτυπήματα από 114 χώρες, που είναι η πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ σε ελληνικό δημόσιο κυβερνητικό οργανισμό, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των Υπουργείων Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δεν επιβεβαιώνονται από τις καταγραφή, που γίνεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Από τα στοιχεία του Cloudflare Radar, που καταγράφει σε παγκόσμιο επίπεδο τις επιθέσεις DDoS για το GR-NET, συνάγεται ότι αν έγινε κυβερνοεπίθεση δεν ήταν της κλίμακας που παρουσιάζεται, εκτός από μερικά spikes (απότομες αυξήσεις) στις 25/5. Επομένως γιατί οι αρμόδιοι δεν μίλησαν τότε για κυβερνοεπίθεση ή δεν πήραν τα αναγκαία μέτρα, πάρα ανακάλυψαν το εύρημα της κυβερνοεπίθεσης την ημέρα που χιλιάδες μαθητές προσπαθούν να διαγωνιστούν στα σχολεία τους;». Αυτό δήλωσε στην «Εφ.Συν.» η ερευνητική ομάδα τού SecNews.gr που ασχολείται με ζητήματα της ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων και δικτύων. Απαράδεκτες επίσης είναι δηλώσεις του τύπου: τώρα δεν είναι η ΝΔ στην κυβέρνηση αλλά έχουμε υπηρεσιακή! Λες και δεν είναι η υπηρεσιακή επιλογή της απελθούσης κυβέρνησης παρά τα οριζόμενα στο Σύνταγμα για υπηρεσιακή κυβέρνηση ευρύτερης αποδοχής. Βέβαια παραμένουν ανάξιες σχολιασμού ύβρεις που εκτοξεύτηκαν από κυβερνητικό στέλεχος σε βάρος των εκπ/κών και επιβεβαιώνουν όσα ελέχθησαν παραπάνω!
Πάνος Κατσούλας
Εκπ/κός
Αντιπρόεδρος ΔΣ Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας
Τακτικός αιρετός εκπρόσωπος καθηγητών ΔΕ στο ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας