«Έχουμε χιλιάδες καταγγελίες για βία στους ανηλίκους τον μήνα στην αστυνομία»
«Καμία χώρα δεν έχει βρει καμιά χρυσή τομή στο πρόβλημα του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Έχουμε χιλιάδες καταγγελίες για βία στους ανηλίκους τον μήνα στην αστυνομία. Αν δεν κάνω λάθος είχαμε γύρω στις 1.300 τον περασμένο μήνα» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, στον ραδιοφωνικό σταθμό Easy FM.
«Πέρασε η νομοθεσία πριν ένα χρόνο για την πλατφόρμα. Σήμερα αναμένεται ότι το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την πλατφόρμα και μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε λειτουργία» τόνισε.
Πάντως, η υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «ο εκπαιδευτικός δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει καταγγελία στην πλατφόρμα. Οι καταγγελίες γίνονται επώνυμα από γονείς και μαθητές».
Τα βήματα για τη χρήση της πλατφόρμας καταγγελιών
«Είναι μια πλατφόρμα στην οποία μπαίνει ένας μαθητής μετά από κάποια ηλικία. Αν είναι μαθητής Δημοτικού μπαίνει με τη βοήθεια του γονέα. Μπαίνει με τους κωδικούς που έχει από το MySchool, στο οποίο έχουν πρόσβαση οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και το υπουργείο Παιδείας. Με αυτούς του κωδικούς θα μπορούν να μπαίνουν στην πλατφόρμα για να αναφέρουν το περιστατικό» εξήγησε η Δόμνα Μιχαηλίδου.
Σύμφωνα με τη Δόμνα Μιχαηλίδου, ο μαθητής ή ο γονέας θα:
- Αναφέρει κάτι για τον εαυτό του ή για κάποιον τρίτο ή για κάποιον εκπαιδευτικό.
- Δηλώνει τι φύσης περιστατικό είναι αυτό που θέλω να αναφέρω
- Υπάρχει η δυνατότητα στην πλατφόρμα για να γράψει κάποιος σχόλια.
«Το επόμενο βήμα είναι να κατατεθεί η αναφορά. Την αναφορά επεξεργάζονται δύο ομάδες: Πηγαίνει στο σχολείο και σε μια τετραμελής επιτροπή της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Έτσι ώστε να μη συγκαλυφθεί το περιστατικό από την σχολική κοινότητα».
«Ο Διευθυντής του σχολείου μαζί με τον σύμβουλο σχολικής ζωής, έναν εκπαιδευτικό που έχει επιμορφωθεί για τα ζητήματα αυτά, εξετάζουν την αναφορά».
«Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η παραπομπή και το τι γίνεται με αυτή την αναφορά. Η αναφορά θα παραπεμφθεί στην αστυνομία ή στην εισαγγελία ή στην ένορκη διοικητική εξέταση. Υπάρχει ένα πρωτόκολλο, στο οποίο, με το που το λάβει αυτός που λαμβάνει αυτή την αναφορά βλέπει τι πρέπει να κάνει αναλόγως την περίπτωση».