Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 9 Αυγούστου, 2022
  • Σύνδεση
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Προσφυγή της ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ κατά του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση

18 Ιανουαρίου, 2021
Σε Σύλλογοι - Ομοσπονδίες, Εκπαίδευση
oiele ΟΙΕΛΕ
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter
  • Πρωτοβάθμια
  • Δευτεροβάθμια
  • Τριτοβάθμια

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας καταφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του νέου νόμου του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση.

Η Ομοσπονδία ενημερώνει σχετικά με δημοσίευσή της με τίτλο: “Όρος επιβίωσης για τη δημόσια Παιδεία η προσφυγή της ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ κατά του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση”.

Αναλυτικά αναφέρει στην ανακοίνωση:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοτικό: Ωράριο εκπαιδευτικών, αναθέσεις μαθημάτων και κριτήρια κατανομής τάξεων

Παιδικοί σταθμοί: Σε ισχύ το πρόγραμμα επιδότησης – Δικαιούχοι και κριτήρια

Η Ομοσπονδία μας, πιστή στον αγώνα βελτίωσης της ποιότητας της Παιδείας και της προάσπισης των συμφερόντων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών, άσκησε τις προηγούμενες ημέρες στο ΣτΕ (μέσω της διαδικασίας της πιλοτικής δίκης) αίτηση ακύρωσης κατά του νόμου 4713/2020 για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, η αίτηση ασκήθηκε κατά της διοικητικής πράξης με την οποία λύθηκε η εργασιακή σχέση συναδέλφου μας ιδιωτικού εκπαιδευτικού με ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Η προσφυγή μας και η ενδεχόμενη δικαίωση από το ΣτΕ είναι κεφαλαιώδους σημασίας, όχι μόνο για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά για το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.

H διατήρηση του σημερινού καθεστώτος απορρύθμισης στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας να είναι πλέον τυπική, οδηγεί μοιραία σε ένα χάος ασυδοσίας και ανομίας, με κυριότερη επίπτωση την αλλοίωση των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση τίτλων σπουδών.

Το κύμα άγριας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης θα ακυρώσει το δημόσιο σχολείο και θα ανοίξει διάπλατα το δρόμο στην σταδιακή αντικατάστασή του από μορφές ασύδοτης επιχειρηματικότητας που διέλυσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα στη Βρετανία και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Το newspedia.gr μεγαλώνει!

Κάνε Like στη σελίδα μας

Το νομοθετικό πλαίσιο και η καταστρατήγηση του Συντάγματος

Όπως ορθά παρατήρησε σε άρθρο του ο έγκριτος Καθηγητής Δικαίου και Διοίκησης Χ. Ανθόπουλος, ο Ν. 4713/2020 ανέτρεψε ένα καθεστώς 80 ετών που προέβλεπε τη διαφύλαξη της επιστημονικής και ακαδημαϊκής αυτονομίας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού και μετέτρεψε σε tabula rasa το άρθρο 16 του Συντάγματος μετατρέποντας τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε αμιγείς επιχειρήσεις.

Όπως όμως έχει κατ’ επανάληψη κριθεί από τα Ανώτατα Δικαστήρια (ενδεικτικά αναφέρουμε την απόφαση της Ολ. ΣτΕ 622/2010), τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις και οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να εξασφαλίζουν στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστα να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της Παιδείας, ο οποίος,  έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος.

Για τους λόγους αυτούς, όλες οι νομοθετικές παρεμβάσεις των τελευταίων δεκαετιών (με εξαίρεση το Ν. 4254/2014 επί Υπουργίας Αρβανιτόπουλου που απορρύθμιζε το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και προκάλεσε την παρέμβαση της Ε.Ε.) εκπλήρωναν τη συνταγματική επιταγή για έλεγχο των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας.

Ακόμη και μετά την ψήφιση του Ν. 3848/2010 που προέβλεπε αναιτιώδη καταγγελία σύμβασης ενός εκπαιδευτικού ανά σχολική βαθμίδα, ομόφωνη απόφαση του ΝΣΚ (4/2012) επέβαλε τον έλεγχο νομιμότητας και καταχρηστικότητας των καταγγελιών αυτών από υπηρεσιακά συμβούλια.

Επομένως, η μεταφορά των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας αποτελεί παραβίαση της συνταγματικής πρόβλεψης τόσο λόγω της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων ως αμιγών επιχειρήσεων όσο και λόγω της καταστρατήγησης της αυτονομίας και της ελευθερίας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού λειτουργού.

Επιπλέον, η ψήφιση του νόμου αυτού κατά του οποίου προσφεύγει η ΟΙΕΛΕ ανέτρεψε το ρυθμιστικό πλαίσιο εποπτείας της ιδιωτικής εκπαίδευσης που επέβαλε στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με απόφασή της το 2014 μετά τα διαπιστωμένα σκάνδαλα της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών και το χάος που επέφεραν οι ρυθμίσεις του νόμου Αρβανιτόπουλου.

Τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την διασφάλιση της νομιμότητας των τίτλων σπουδών εφάρμοσαν οι Ν. 4415/2016 και 4472/2017 που έθεσαν τα κατά το Σύνταγμα όρια εποπτείας στις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλίζεται η αυτονομία τους και να μην καθίστανται ευάλωτοι σε πιέσεις και απειλές.

Η αίτηση ακύρωσης  του Ν. 4713/2020 της ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ

‘Οπως προαναφέρθηκε, η Ομοσπονδία μας προχώρησε σε αίτηση ακύρωσης του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση στο ΣτΕ με τη διαδικασία της πιλοτικής δίκης.  Πιο συγκεκριμένα, η ΟΙΕΛΕ ζητά την ακύρωση μιας καταγγελίας σύμβασης ιδιωτικού εκπαιδευτικού με βάση τις διατάξεις του νόμου αυτού.

Η συγκεκριμένη καταγγελία σύμβασης είναι τυπική απεικόνιση της πλειονότητας των δεκάδων καταγγελιών σύμβασης που έλαβαν χώρα στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά την ψήφιση νόμου 4713/2020 τον περασμένο Ιούλιο.

Καταγγελίες σύμβασης εκδικητικές που στόχευαν σε εκπαιδευτικούς με πολλά έτη προϋπηρεσίας, με αυξημένα προσόντα, με έντονη κοινωνική δράση που συχνά διεκδικούσαν ατομικά ή συλλογικά αιτήματα, ακόμη και στη μέση της σχολικής χρονιάς, ή αμέσως μετά τη λήξη της προστασίας μητρότητας.

Η πρακτική αυτή αποτελεί την πιο καθαρή απόδειξη ότι ο νόμος αυτός δεν ψηφίστηκε για το καλό της εκπαίδευσης, αλλά ήταν ένα πολιτικό «δώρο» στο λόμπι των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, ώστε να καταργηθεί η επιβαλλόμενη από την Ε.Ε. – για τη διασφάλιση της νομιμότητας των τίτλων σπουδών – εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Στην αίτησή μας αυτή προβάλαμε την αντίθεση των διατάξεων του νόμου Κεραμέως για τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τις διατάξεις των άρθρων 16, παρ. 2 και 8, του Συντάγματος, με τις οποίες, μεταξύ άλλων, κατοχυρώνεται η παιδεία που παρέχεται στην ιδιωτική εκπαίδευση ως δημόσιο λειτούργημα υποκείμενο σε αυστηρή κρατική εποπτεία ώστε να προστατεύεται και να κατοχυρώνεται η εκπαιδευτική αυτονομία, ελευθερία και αξιοπρέπεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών.

Κατά παράβαση των επιταγών του Συντάγματος, οι παραπάνω διατάξεις του Ν. 4713/2020, οι οποίες ρυθμίζουν πλέον την  απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών, κατήργησαν επί της ουσίας το καθεστώς εποπτείας της Πολιτείας  και θέσπισαν την αρχή της αναιτιώδους καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας τους.

Το νέο αυτό καθεστώς, το οποίο δεν βασίζεται σε σαφή και αντικειμενικά κριτήρια και καταργεί την προσήκουσα κρατική εποπτεία επί των αποφάσεων των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, δεν υπηρετεί την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, αλλά επιδιώκει αμιγώς οικονομικούς σκοπούς.

Δίδει έτσι αυθαίρετο προβάδισμα στην επιχειρηματική ελευθερία των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και θίγει τον πυρήνα της εκπαιδευτικής ελευθερίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών.

 

Η αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του άρθρου 10 του Ν. 4713/2020 αποτελεί κρίσιμο ζήτημα που αφορά όχι μόνο το σύνολο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών και την ομαλή λειτουργία του συνόλου των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά συνολικά το χώρο της εκπαίδευσης και την ελληνική κοινωνία.

Έχουμε εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη ότι, παρά τις πιέσεις που θα ασκηθούν, θα προστατέψει το εκπαιδευτικό λειτούργημα, το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας και τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, ώστε η ακαδημαϊκή πρόοδος και η πρόσβαση στην αγορά εργασίας να μην είναι προνόμιο των ολίγων αλλά ισότιμη δυνατότητα για κάθε παιδί, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης.

Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
Ετικέτες: ΚΕΡΑΜΕΩΣΟΙΕΛΕΣτΕ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Υπουργείο Παιδείας: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού

Επόμενο άρθρο

«Η κυβέρνηση παίζει παιχνίδι με τη φωτιά»

Σχετικά Άρθρα

“Μίνι” Σχέδιο Νόμου , 25 άρθρων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις Μουφτείες

Πανελλήνιες 2022 – Κεραμέως: «Πιστεύουμε πολύ στην Επαγγελματική Εκπαίδευση» – Η μεγάλη στροφή στα δημόσια ΙΕΚ

30 Ιουλίου, 2022

Πολλά είναι τα στοιχεία που «βγαίνουν» από την ανάλυση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αξιολογούνται από το υπουργείο...

Κεραμέως- Νέος όρος για τα κενά εκπαιδευτικών: 12 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία με “υγιή ισορροπία εκπαιδευτικών”

Κεραμέως- Νέος όρος για τα κενά εκπαιδευτικών: 12 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία με “υγιή ισορροπία εκπαιδευτικών”

29 Ιουλίου, 2022

Για τις βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που «φέτος ανακοινώθηκαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, κάτι για το οποίο προετοιμαζόμασταν...

Βάσεις 2022: Τέλος η αγωνία – Ανακοινώνονται οι Βάσεις

Βάσεις 2022: Τέλος η αγωνία – Ανακοινώνονται οι Βάσεις

27 Ιουλίου, 2022

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ανακοινωθούν τα τελικά αποτελέσματα των πανελληνίων. Που σημαίνει ότι οι βάσεις εισαγωγής θα ΑΕΙ...

“Μίνι” Σχέδιο Νόμου , 25 άρθρων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις Μουφτείες

Επιστολής διαμαρτυρίας του ΣΕΕΠΕΑ στην Κεραμέως για λάθη στους πίνακες κατάταξης ΕΒΠ

26 Ιουλίου, 2022

Λάθη, αλλά και παραλείψεις εντοπίζει ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑ) στους πίνακες κατάταξης...

ΚΕΡΑΜΕΩΣ-kerameos

Οι 10 αλήθειες της Νίκης Κεραμέως για το νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ

20 Ιουλίου, 2022

Στις 10 αλήθειες που απορρέουν από το νόμο-πλαίσιο με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της...

Επόμενο άρθρο
Σε ποια Πανεπιστήμια μπαίνει η Πανεπιστημιακή αστυνομία

«Η κυβέρνηση παίζει παιχνίδι με τη φωτιά»

συγκέντρωση στα Προπύλαια των απολυμένων του ΕΜΠ τον Σεπτέμβριο του 2013

Όταν ο Μητσοτάκης απέλυε τους φύλακες των Πανεπιστημίων

Συζήτηση σχετικά με post

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιστέρι: Προφυλακιστέος ο 21χρονος για τη δολοφονία της Νικολέτας

9 Αυγούστου, 2022

ΚΕΔΕ-ολοήμερα σχολεία: Υποχρέωση της πολιτείας να καλύψει τις ανάγκες σε πόρους και προσωπικό

9 Αυγούστου, 2022

Ευλογιά των πιθήκων: Σε θάλαμο αρνητικής πίεσης 27χρονος

9 Αυγούστου, 2022
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita
  • Esos
  • Fresh Education
  • ipaidia
  • Viral
  • Webex
  • Αθλητικά
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Απόψεις
  • Βάσεις
  • Γλωσσομάθεια
  • Γονείς
  • Γυμνάσιο
  • Δευτεροβάθμια
  • Δημοτικό
  • Δια Βίου Μάθηση
  • Διορισμοί
  • Ειδήσεις
  • Ειδήσεις
  • Ειδική Αγωγή
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτική πολιτική
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Εκπαιδευτικοί
  • Ελλάδα
  • ΕΠΑΛ
  • Επιμόρφωση
  • Εργασία
  • Θέματα Εξετάσεων
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση
  • ΙΕΚ
  • ΙΕΠ
  • Κόσμος
  • Λύκειο
  • Μαθητές
  • Μεταθέσεις
  • Μεταπτυχιακά
  • Μηχανογραφικό
  • Νηπιαγωγείο
  • Νομοθεσία
  • Οικονομία
  • Πανελλαδικές
  • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προβολή
  • Πρωτοβάθμια
  • Ροή
  • Σεμινάρια – MOOC
  • Στελέχη Εκπαίδευσης
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Συνταξιοδοτικό
  • Συντονιστές
  • Τεχνολογία
  • Τράπεζα θεμάτων
  • Τριτοβάθμια
  • Υγεία
  • Ύλη Εξετάσεων
  • Υπ. Παιδείας
  • Φοιτητές
  • Χρήσιμα
  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

© 2020 Newspedia.gr.

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά

© 2020 Newspedia.gr.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.