Το “ξέσπασμα” της ΔΑΚΕ κατά όλων των παρατάξεων της ΟΛΜΕ και κυρίως εναντίον της ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ).
Οι δύο νόμοι «Κεραμέως» και «Γαβρόγλου» για την αυτοαξιολόγηση έχουν από ελάχιστες έως και μηδενικές διαφορές, υποστηρίζει, με ανακοινωθέν, η κυβερνητική παράταξη ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης .
Η Κυβερνητική παράταξη διατυπώνει τη απορία της προς την υπουργό Νίκη Κεραμέως « πώς δύο προτάσεις για την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, τόσο όμοιες μεταξύ τους, δεν ενοποιήθηκαν σε μία και δεν παρουσιάστηκαν από την τωρινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ως κοινή πρόταση Κεραμέως – Γαβρόγλου, ώστε να αποτελέσει βήμα συναίνεσης και σύνθεσης πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Επίσης η ΔΑΚΕ διατυπώνει την απορία «πώς για ένα θέμα που έχει να κάνει με την παιδαγωγική διάσταση των σχολικών μονάδων, σημειώνονται τόσες πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις,».
Η ΔΑΚΕ απευθυνόμενη στη Νίκη Κεραμέως σημειώνει: «Θα περιμέναμε από την τωρινή πολιτική ηγεσία, μέσα στη δύσκολη εποχή της πανδημίας και των περιορισμών, να λειτουργήσει μέσα σε πνεύμα και κλίμα σύνθεσης και συναίνεσης και να βάλει τη δική της πινελιά πάνω σε νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί (νόμος Παπαθεοδώρου 2013, νόμος Γαβρόγλου 2019). Θα είχε συνθέσει σε μία πρόταση σχεδόν το σύνολο των διαφορετικών απόψεων (ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ) και δεν θα είχαμε μία στείρα αντιπαράθεση».
Επίθεση και κατά των παρατάξεων
Η ΔΑΚΕ στρέφεται και κατά των άλλων παρατάξεων της ΟΛΜΕ κα κυρίως κατά της ΠΕΚ , τονίζοντας ότι:
Διαπληκτίζονται για το ποιος στήριξε περισσότερο και ποιος λιγότερο: Η ΔΑΚΕ θεωρεί πολιτικά απαράδεκτο οι αριστερές παρατάξεις (ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις, ΠΑΜΕ) και ο «συνεργάτης » τους (ΠΕΚ) να διαπληκτίζονται τώρα, για το ποιος στήριξε περισσότερο και ποιος λιγότερο τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, ενώ το προηγούμενο διάστημα μαζί ψήφιζαν όλες τις δράσεις της ΟΛΜΕ εναντίον του νομοσχεδίου που ψηφίστηκε προχθες στη Βουλή».
Η ΠΕΚ «δεκανίκι» των αριστερών παρατάξεων: Καταγγέλλουμε, επίσης, το «δεκανίκι» των αριστερών παρατάξεων, την ΠΕΚ, που ξέχασε τη στάση της τα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ (νυν ΚΙΝΑΛ). Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του χώρου τους, που αφορούσαν στην εκπαίδευση ήταν καταστροφικές (αξιολόγηση του εκπαιδευτικού-νόμος Διαμαντοπούλου, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας- νόμος Παπαθεοδώρου).
Η ΠΑΣΚ που έγινε ΠΕΚ: Η ΠΕΚ θεωρεί ότι οι συνάδελφοι έχουν αδύνατη μνήμη. Οι συνάδελφοι, όμως, θυμούνται τη στάση της ΠΑΣΚ όλα αυτά τα χρόνια και ας άλλαξε όνομα (ΠΕΚ). Οι συνάδελφοι θυμούνται ότι η ΠΑΣΚ – ΠΕΚ ψήφιζε και στήριζε όλες τις προτάσεις για αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας. Τώρα τι άλλαξε, κύριοι της πρώην ΠΑΣΚ και νυν ΠΕΚ;
ΠΑΣΚ μαζί με τις ΣΥΝΕΚ : Οι συνάδελφοι θυμούνται ότι η ΠΑΣΚ μαζί με τις ΣΥΝΕΚ στο 8ο συνέδριο ψήφισαν την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και αυτή τη θέση έχει η σήμερα Ομοσπονδία έως σήμερα. Στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, η ΠΑΣΚ- ΠΕΚ είπε ότι συμφωνεί με την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και πρέπει η Ομοσπονδία να διακηρύξει τη θέση αυτή, αλλά καταγγέλλει την αυτοαξιολόγηση της Κεραμέως γιατί είναι νεοφιλελεύθερη!!!
Η στάση των Παρεμβάσεων και του ΠΑΜΕ: Δε μας κάνει καμία εντύπωση η στάση των Παρεμβάσεων και του ΠΑΜΕ. Διαχρονικά ασκούν μία στείρα κριτική και επιζητούν παραταξιακά και κομματικά οφέλη. Στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να σταθούν απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας δεν κάνουν καμία αναφορά στις προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αξιολόγηση (Διαμαντοπούλου, Παπαθεοδώρου, Γαβρόγλου) και αναφέρονται μόνο στην τωρινή νομοθετική πρωτοβουλία, αποκρύπτοντας και την διαχρονική τους θέση που είναι ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης. Είναι οφθαλμοφανές ότι τους ενώνει η στείρα αντιπαράθεση.
Σε ποια σημεία διαφωνεί η ΔΑΚΕ με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή
Η ΔΑΚΕ καθηγητών διαφωνεί:
- Με την επιβολή Μ.Ο. που θα οδηγήσει έναν αριθμό μαθητών μας εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
- Με τη φύλαξη των Πανεπιστημίων από την Αστυνομία. Προτείνει το Πρυτανικό Συμβούλιο και ο Πρύτανης να έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα στη φύλαξη των Πανεπιστημιακών Χώρων.
- Με τη διάταξη που προβλέπει μέγιστο χρόνο φοίτησης στα ΑΕΙ το ν+2. Προτείνουμε να προβλεφθεί ένα μεταβατικό στάδιο μιας 5ετίας, για να μπορέσουν όλοι οι φοιτητές, να αποφοιτήσουν. Είμαστε αντίθετοι σε νομοθετικές πρωτοβουλίες που αιφνιδιάζουν τους ενδιαφερόμενους. Στη συνέχεια θα ήταν δυνατόν να τεθούν χρονικά όρια φοίτησης. Επιβάλλεται, όμως, να ληφθούν υπόψη συγκεκριμένες παράμετροι (εργαζόμενοι φοιτητές, λόγοι υγείας, λόγοι οικονομικής αδυναμίας) και να χορηγηθούν φοιτητικά δάνεια στους φοιτητές που ανήκουν στις κατώτερες εισοδηματικές ομάδες.
- Με το δραστικό περιορισμό στην επιλογή Πανεπιστημιακών Σχολών. Θεωρούμε εύλογο τον ενδοιασμό για τις υπερβολικά πολλές επιλογές, που ίσχυαν έως σήμερα. Όμως, με τον νέο νόμο, οι επιλογές των υποψηφίων συρρικνώνονται δραματικά, με αποτέλεσμα να προκαλούνται άγχος και ανασφάλεια στους υποψηφίους. Επίσης, μία λανθασμένη επιλογή Σχολών μπορεί να οδηγήσει έναν υποψήφιο μέσης βαθμολογίας εκτός ΑΕΙ. Αυτός θα υποχρεωθεί με το δεύτερο μηχανογραφικό να επιλέξει σχολές με πολύ χαμηλότερη βάση από την επίδοσή του. Είναι προφανές ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι αντίθετη στο διπλό μηχανογραφικό, γιατί ο παράγοντας τύχη δεν πρέπει να παίζει κανέναν ρόλο στη συγκεκριμένη διαδικασία.
Δείτε εδώ την ανακοίνωση: