Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΔΑΚΕ Δ.Ε. – Αξιολόγηση: Να «παγώσει» η αυτοαξιολόγηση

11 Φεβρουαρίου, 2021
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
dakede ΔΑΚΕ ΔΕ Καθηγητών
1
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Να παγώσει κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης ζητά η ΔΑΚΕ των Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διότι « θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας».

«Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή» τονίζει η ΔΑΚΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

Η άποψη , της ΔΑΚΕ είναι ότι «έπρεπε να επιστρέψει πρώτα η κανονικότητα στην ελληνική κοινωνία, να ακολουθήσει διάλογος του υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και μετά η κυβέρνηση να νομοθετήσει».

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, καταρχάς,  θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,  να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή. Επίσης, η έλλειψη διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών συνδικάτων θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτη. Η άποψη μας είναι ότι έπρεπε να επιστρέψει πρώτα η κανονικότητα στην ελληνική κοινωνία, να ακολουθήσει διάλογος του Υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και μετά η κυβέρνηση να νομοθετήσει. Δεν αμφισβητούμε το συνταγματικό δικαίωμα της κυβέρνησης να νομοθετεί, διαμαρτυρόμαστε, γιατί αναλαμβάνει νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χώρο της εκπαίδευσης, που προκαλούν αντιπαραθέσεις εν μέσω πανδημίας.

Όσον αφορά το περιεχόμενο του νόμου, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε έχει σοβαρούς ενδοιασμούς σε συγκεκριμένες πτυχές του.

Αρνούμαστε την ανάμειξη της ΑΔΙΠΠΔΕ, τόσο στην αυτοαξιολόγηση, όσο και στην επικείμενη σύνταξη του Π.Δ. για την ατομική αξιολόγηση.

Η ΑΔΙΠΠΔΕ δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς αποτελεί εξωτερικό αξιολογητή.

Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ είναι η εξής: «Όχι στην εξωτερική αξιολόγηση».

Επίσης, αντιτιθέμεθα στην πρόταση για ανάρτηση της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα του σχολείου, γιατί η διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Επιπροσθέτως, αρνούμαστε την ανάμειξη των Δήμων, των Γονέων και των Μαθητών (Σχολικό Συμβούλιο) στη διαδικασία σύνταξης της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης.

Δεν έχουν καμία επιστημονική επάρκεια, για να κρίνουν το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας.

Από θέση αρχής η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Θεωρούμε ότι, εφόσον η διαδικασία αυτή περιοριστεί σε καθαρά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά πλαίσια, θα βοηθήσει το εκπαιδευτικό έργο.

Τη θέση αυτή είχαμε διατυπώσει και επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η οποία επιχείρησε να προωθήσει το δικό της σχέδιο αυτοαξιολόγησης. Κανείς λοιπόν, δε μπορεί να κατηγορήσει τη ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Δ.Ε για στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής.

Είναι πάγια θέση της παράταξής μας, ανεξάρτητα με την κυβέρνηση, που κυβερνά τον τόπο. Όμως, η περίοδος που η πολιτική ηγεσία επέλεξε για την έναρξη της αυτοαξιολόγησης μας οδηγεί να διατυπώσουμε σοβαρές ενστάσεις.

Είναι αδιανόητο να επιχειρηθεί το εν λόγω εγχείρημα σε μία χρονιά, που η εκπαιδευτική διαδικασία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία.

ΕΠΙΣΗΣ, ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΙΣΧΥΡΕΣ.

Θεωρούμε ότι επιβάλλεται η άμεση αναστολή της συγκεκριμένης διάταξης για το παρόν σχολικό έτος.

Είναι αδόκιμο εν μέσω των απρόβλεπτων συνεπειών ενός ασύμμετρου κινδύνου, όπως είναι η πανδημία, το ΥΠΑΙΘ, δίχως τις αυτονόητες συζητήσεις με τον κλάδο και δίχως να συνυπολογίζει την επιπλέον πίεση που υφίσταται ο εκπαιδευτικός (εξ αποστάσεως διδασκαλία, απαγόρευση μετακινήσεων, επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, κρούσματα σε σχολεία και εκπαιδευτικούς κ.α.), να προωθεί διατάξεις που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν πρέπει να κρύβεται πίσω από σλόγκαν «όποιος αξιολογεί αξιολογείται», αλλά να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης με σύνεση και ρεαλισμό.

Όσον αφορά το επικείμενο Π.Δ για την ατομική αξιολόγηση, η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι κάθε τέτοια πρωτοβουλία  είναι πρόωρη.

Σε μία χώρα , που δεν έχει καμία κουλτούρα αξιολόγησης και στο παρελθόν η αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε ως μηχανισμός χειραγώγησης, επιβάλλεται πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς το Υπουργείο Παιδείας ως θεσμό.

Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι για ένα εύλογο χρονικό διάστημα πρέπει να ισχύσει η διαδικασία αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων (όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα) και όταν επιτευχθεί το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης, να αρχίσει ο διάλογος για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ για την ατομική αξιολόγηση είναι η εξής:

  • Είμαστε υπέρ της ατομικής αξιολόγησης, που δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
  • Η ατομική αξιολόγηση πρέπει να έχει ως στόχο την επισήμανση τυχόν αδυναμιών του εκπαιδευτικού  και τη βελτίωσή του, ώστε να προκύψει το μέγιστο δυνατό  εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
  • Αρνούμαστε την ατομική αξιολόγηση που έχει ως στόχο την   μισθολογική καθήλωση, την μισθολογική υποβάθμιση, την υποχρεωτική μετάταξη σε άλλο Υπουργείο ή την απόλυση.
  • Την τελευταία δεκαετία,  την περίοδο των μνημονίων, είχαμε τονίσει ότι δεν είναι δυνατή η ατομική αξιολόγηση, γιατί πρώτιστο μέλημα όλων των Υπουργών Παιδείας ήταν η περιστολή του εργασιακού κόστους στον χώρο της εκπαίδευσης και δευτερεύον ζήτημα γι’ αυτούς ήταν η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Από αυτήν την κατάσταση δεν έχουμε ξεφύγει, αφού οι μισθοί μας παραμένουν σε μνημονιακά επίπεδα και δεν προβλέπονται αυξήσεις στο προσεχές μέλλον.
  • Μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού έργου προσφέρεται από εκπαιδευτικούς που έχουν το μάθημα ως δεύτερη ή και τρίτη ανάθεση και είναι δεδομένο ότι αυτοί οι συνάδελφοι διδάχτηκαν το σχετικό αντικείμενο στα Πανεπιστήμια πλημμελώς ή καθόλου. Μάλιστα, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ πολλαπλασιάστηκε το φαινόμενο της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν συνάδελφοι για αντικείμενα που διδάσκουν αναγκαστικά.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δεν ακολουθεί την ισοπεδωτική πολιτική των αριστερών παρατάξεων και δε ζητά απόσυρση της αυτοαξιολόγησης. Θεωρούμε, όμως, απολύτως λογικό να παγώσει κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης την παρούσα περίοδο.

Ετικέτες: αξιολόγησηΔΑΚΕΕσωτερική-Εξωτερική ΑξιολόγησηΝέα ΔημοκρατίαΣΥΡΙΖΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Τροπολογία για παραιτήσεις-συντάξεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Επόμενο άρθρο

Συνέντευξη Μητσοτάκη: Δεν βλέπω επανάληψη της χρονιάς για τους μαθητές – Μαθήματα το Πάσχα και παράταση του διδακτικού έτους

Σχετικά Άρθρα

Βρέθηκε πτώμα να επιπλέει στην θάλασσα με ένα βαρίδι 10 κιλών στο πόδι του

Πόθεν Έσχες Στέφανου Κασσελάκη: Το excel με τα εισοδήματα, τις καταθέσεις, τα ακίνητα και τα super car

4 Ιουνίου, 2024

Στη δημοσιότητα έδωσε το βράδυ της Δευτέρας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης, το Πόθεν Έσχες του, όπως είχε προαναγγείλει....

Πρότυπα-Πειραματικά: Λήγει σήμερα  η υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων μαθητών -Ολες οι δαδικασίες

Πειραματικά σχολεία: Σήμερα η κλήρωση για 3.003 θέσεις

17 Μαΐου, 2024

Σχεδόν 11.000 οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία. Για σήμερα Παρασκευή (17/5) έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή της δημόσιας κλήρωσης για...

Υπουργείο Παιδείας ypourgeio paideias

Οδηγίες για αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016)

6 Απριλίου, 2024

Εγκύκλιο με οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016), εξέδωσε σήμερα το...

Nηπιαγωγεία: Από 1 Μαρτίου οι εγγραφές μαθητών

Οι θέσεις κινητικότητας υπαλλήλων του δημοσίου, Α ́ κύκλου 2024

6 Απριλίου, 2024

Υποβολή αιτήσεων από τις 5 έως και τις 15 Απριλίου 2024. Εγκρίθηκαν απο το υπουργείο Εσωτερικών τα αιτήματα των φορέων...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Επόμενο άρθρο
Συνέντευξη Μητσοτάκη: Δεν βλέπω επανάληψη της χρονιάς για τους μαθητές – Μαθήματα το Πάσχα και παράταση του διδακτικού έτους

Συνέντευξη Μητσοτάκη: Δεν βλέπω επανάληψη της χρονιάς για τους μαθητές - Μαθήματα το Πάσχα και παράταση του διδακτικού έτους

Κεραμέως Βουλή

Τροπολογία: Τέλος στις καθυστερήσεις προσλήψεων αναπληρωτών και υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.