Την Τρίτη 22 Ιουνίου συναντήθηκε το ΔΣ της ΟΛΜΕ με τη πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, παρουσία της Υπουργού Παιδείας, της Υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα.
Σχετικά με το ζήτημα των επικείμενων διορισμών, δήλωσαν ότι οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά και θα πραγματοποιηθούν εγκαίρως. Δεν διευκρίνισαν, παρά τις ερωτήσεις του ΔΣ, ούτε πότε θα βγουν οι οριστικοί πίνακες, ούτε για την κατανομή μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης, ούτε για το αν θα γίνουν 5.250 ή 10.500, όπως ζητήθηκε σε προηγούμενη συνάντηση από την Ομοσπονδία. Δεσμεύτηκαν μόνο ότι θα υπάρξει νέα συνάντηση για το ζήτημα.
Σχετικά με το ζήτημα των ωρολογίων προγραμμάτων, αναφορικά με τις κοινωνικές επιστήμες και την καλλιτεχνική παιδεία, το ΔΣ της ΟΛΜΕ υπενθύμισε στην Υπουργό ότι αύριο Τετάρτη 23/6 υπάρχει σχετική κινητοποίηση της Ομοσπονδίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 2μμ με αίτημα συνάντησης αποκλειστικά για το ζήτημα αυτό, αίτημα που έχει υποβληθεί ήδη δύο φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα χωρίς καμία ανταπόκριση.
Η Υπουργός ενημέρωσε ότι αύριο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί συνάντηση λόγω συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου. Παρά την πίεση, δεν δεσμεύτηκε όμως ούτε για το αν ούτε για το πότε θα μπορούσε να γίνει η συζήτηση αυτή.
Στην ερώτηση για το τι σκοπεύουν να κάνουν για το ζήτημα αυτό που είναι σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και τι θα απογίνουν οι εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν υπεράριθμοι στις τελευταίες υπηρεσιακές μεταβολές, λόγω του εξοβελισμού των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας, όχι μόνο δεν δόθηκε καμία απάντηση αλλά παράλληλα ρώτησε από ποια μαθήματα προτείνει η ΟΛΜΕ να αφαιρεθούν ώρες προκειμένου να επανέλθουν τα καταργημένα μαθήματα αυτών των επιστημών !!! Ο κοινωνικός αυτοματισμός σε όλο το μεγαλείο του.
Είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε στην Υπουργό ότι όταν κατήργησε αυτά τα μαθήματα δεν μας ρώτησε εάν συμφωνούμε ούτε βεβαίως σε ποια μαθήματα προτείνουμε να προστεθούν αυτές οι ώρες και ταυτόχρονα να παρατηρήσουμε ότι με «λεκτικά τερτίπια» δεν παράγεται στερεή πολιτική για τη Δημόσια Εκπαίδευση. Η ΟΛΜΕ παρά την αδιαφορία και την απαξιωτική στάση της Υπουργού δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την επίλυση του μεγάλου προβλήματος και την αποκατάσταση των πληγέντων επιστημών.
Σχετικά με το επικείμενο νομοσχέδιο, η υπουργός παρουσίασε το γενικό του πλαίσιο που αφορά σε 4 άξονες:
α) αυτονομία σχολικής μονάδας,
β) αξιολόγηση εκπαιδευτικών,
γ) Δομές εκπαίδευσης και στελέχη και
δ) εκκλησιαστική εκπαίδευση.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα τοποθετηθεί αναλυτικά επί των προβλέψεων του νομοσχεδίου και θα καταθέσει τις προτάσεις του, όταν αυτό δημοσιευτεί και μελετηθεί από την Ομοσπονδία.
Συνάντηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών εν όψει της θέσης σε δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Η ενημέρωση του υπουργείου για την συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με τα Διοικητικά Συμβούλια ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Αναλυτικά η ενημέρωση του υπουργείου:
Συνάντηση με τα Διοικητικά Συμβούλια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πραγματοποίησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Αλέξανδρος Κόπτσης.
Αντικείμενο των συναντήσεων, οι οποίες έλαβαν χώρα με πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων με αρμόδιους φορείς και με τα κόμματα, ήταν η ενημέρωση και η συζήτηση σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».
Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών ενώσεων:
- τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς μας – η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες.
- την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ως μηχανισμό για την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μας και ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαρκή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,
- τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις ρυθμίσεις που αφορούν στο Πολλαπλό Βιβλίο, την αποκέντρωση και ευελιξία της διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, την ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης στο σχολείο, στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μας μέσα από την αξιολόγησή τους η οποία θα συνδέεται άρρηκτα με την επιμόρφωση, στην ίδρυση δομών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς και στις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης.
Η ηγεσία του Υπουργείου απάντησε σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, κατέγραψε σκέψεις τους και δεσμεύθηκε για τη συνέχιση του διαλόγου.