Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, μεταξύ άλλων ανέφερε πως μέχρι τώρα έχουν σταλεί πάνω από 4 εκατ. μηνύματα για μετακινήσεις.
Για τα SMS στο 13033 μίλησε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
Όπως ο ίδιος ανέφερε μέχρι τώρα έχουν σταλεί πάνω από 4 εκατ. μηνύματα για μετακινήσεις ενώ στην πρώτη καραντίνα υπήρχαν 2,6 εκατ.
Αυτό έχει να κάνει όπως σημείωσε και από το γεγονός πως στο πρώτο lockdown δεν είχαμε ανοιχτά σχολεία, μετακινήσεις ανηλίκων κλπ και οι πολίτες δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι με το 13033.
Ερωτηθείς για το τι κάνουμε όταν δεν λάβουμε απάντηση από το 13033 σχολίασε πως υπάρχει αυτή η περίπτωση αν βρισκόμαστε σε μέρος που δεν υπάρχει καλό σήμα και πως αν δεν πάρουμε απάντηση πρέπει να ξαναπροσπαθήσουμε.
Παράλληλα, τόνισε πως δεν υπάρχει χρέωση για το μήνυμα στο 13033 και πως αν κάποιοι έχουν κάνει φραγή σε 5ψηφια πρέπει να επικοινωνήσουν με τον πάροχό τους.
Σχετικά με το αν έχουν διορθωθεί τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση είπε πως είναι ήδη ομαλή η λειτουργία και ότι δεν έπεσε το ιντερνέτ όπως αναφέρθηκε, αλλά η συγκεκριμένη πλατφόρμα της συγκεκριμένης εταιρίας είχε προβλήματα πανευρωπαϊκά, η εταιρία έδωσε εξηγήσεις και έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Ο υφυπουργός μεταξύ άλλων επεσήμανε πως πρέπει όλοι να επιδείξουμε ατομική ευθύνη και να περιορίσουμε τις άσκοπες μετακινήσεις.
Υπενθυμίζουμε τους τρόπους μετακίνησης με αποστολή SMS ή χειρόγραφη βεβαίωση
Χειρόγραφη Βεβαίωση
- Η χειρόγραφη βεβαίωση πρέπει να έχει τις εξής πληροφορίες:
- Όνομα/Επίθετο
- Διεύθυνση Κατοικίας
- Λόγο μετακίνησης που εμπίπτει στις παραπάνω επιτρεπόμενες κατηγορίες και διεύθυνση προορισμού
- Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή
Όταν βγούμε από το σπίτι πρέπει να έχουμε ταυτότητα και κάθε φορά θέλει άλλη χειρόγραφη βεβαίωση, καθώς γράφει ώρα και ημερομηνία.
Αποστολή SMS
Μπορείτε να στείλετε από το κινητό σας μήνυμα SMS στον αριθμό 13033 χωρίς χρέωση.
Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:
X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:
- Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
- Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
- Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
- Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
- Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
- Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά τρία άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
Θα λαμβάνετε ως απάντηση:
Μετακίνηση [κενό] X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας.