Για «παρωχημένες ιδεολογικές αγκυλώσεις ενάντια σε κάθε έννοια βελτίωσης του δημόσιου σχολείου, σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα», κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας στο κοινό δελτίο Τύπου της ΕΠΕΚΕ (Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου) και του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία.
Το υπουργείο υποστηρίζει, πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρεσβεύει «τον εξισωτισμό προς τα κάτω» και «τη λογική της ήσσονος προσπάθειας», ενώ οι καινοτομίες αναφορικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, επισημαίνει το υπουργείο, προσανατολίζονται στην «ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών» και στη «λογική της διαρκούς αυτοβελτίωσης και εγρήγορσης».
«Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχεδόν διπλασιάζονται», προσθέτει το υπουργείο και εξηγεί, «ότι αποτελούν έναν κοινωνικό ανελκυστήρα, αφού επιτρέπουν σε παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα δημόσια σχολεία, τα οποία στοχεύουν στην ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια της μαθητικής αριστείας και της δημιουργικότητας, και στη διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας ώστε να συμβάλλουν στη συνολική αναβάθμισή τους».
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είχε σημειώσει ότι «η πολιτική της κυβέρνησης για επέκταση του δικτύου των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων έχει καταστεί εργαλείο διχασμού των τοπικών κοινωνιών και δημιουργίας αντιπαραθέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε ότι «απορρίπτει κάθε αντίληψη και πρακτική που οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών σε διαφορετικά σχολεία βάσει των επιδόσεών τους. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία “αρίστων”, αλλά συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου».