Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σχολεία – Αξιολόγηση: Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

20 Ιανουαρίου, 2021
Σε Εκπαίδευση, Υπ. Παιδείας
Υπουργείο-Παιδείας5s
4
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει σχετικά με την έναρξη της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Σχολεία – Αξιολόγηση: Είναι το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση που στόχο έχει να βελτιώσει την ποιότητα της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας, της διοικητικής λειτουργίας καθώς και  της λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης.

Την έναρξη της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, μίας διαρκούς και δυναμικής διαδικασίας, σηματοδοτεί η υπογραφή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Πρόκειται για ένα κυκλικό μοντέλο κατά το οποίο όλα τα σχολεία αξιολογούνται, ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

αξιολογηση εκπαιδευτικού έργου

Σε τι αποσκοπεί η αξιολόγηση;

Σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,

β) της διοικητικής λειτουργίας και

γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν η στοχοθεσία σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Σημειώνεται πως φέτος, λόγω των πρωτόγνωρων συνθήκων της σχολικής χρονιάς, η αξιολόγηση θα υλοποιηθεί προσαρμοσμένη στις συνθήκες αυτές, καθώς η ιδιαιτερότητά τους έχει επιδράσει στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Ποιος διενεργεί την αξιολόγηση;

Η εσωτερική αξιολόγηση πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων και η εξωτερική από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Όσο για τη μεταξιολόγηση, αυτή διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.

Θα δημοσιεύονται οι εκθέσεις αξιολόγησης;

Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Προβλέπονται επιμορφώσεις για τα στελέχη διαδικασίας που θα έχουν ανάμειξη στη διαδικασία;

Εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το Ι.Ε.Π. προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για την διαδικασία.

Τι δείχνει η εμπειρία άλλων χωρών;

  • Εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται σε 26 (επί συνόλου 32) ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ. Σημειώνεται πως στη χώρα μας θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά.
  • Εσωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται στα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη.

Στις αμέσως επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου είναι και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Η Απόφαση περιέχει 10 άρθρα, τα εξής:

Άρθρο 1 – Σκοπός και στόχοι της εσωτερικής αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος.

Eπιμέρους στόχοι της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι μεταξύ άλλων:

– η κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάπτυξη δράσεων που επιδιώκουν την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/-τριών,

– η ανάπτυξη συνεργατικών διδακτικών και μαθησιακών πρακτικών,

– η ενίσχυση της αυτογνωσίας και η υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών,

– η διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης στη σχολική κοινότητα.

Η αξιολόγηση είναι μια διαρκής και δυναμική διαδικασία, στην οποία εμπλέκεται το σύνολο της σχολικής κοινότητας για τον εντοπισμό των θετικών σημείων, των αδυναμιών αλλά και των αναγκών που συνδέονται με το έργο που παρέχει η σχολική μονάδα.

H διαδικασία αυτή αποτελεί τη βάση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,

β) της διοικητικής λειτουργίας, και

γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν ο αναστοχασμός, σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Άρθρο 2 – Προγραμματισμός – Υλοποίηση – Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Άρθρο 3 – Λειτουργίες, θεματικοί άξονες και δείκτες για την εσωτερική αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας

Άρθρο 4 – Διαδικασίες Συλλογικού Προγραμματισμού της σχολικής μονάδας

Άρθρο 5 – Διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Άρθρο 6 – Εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης

Άρθρο 7 – Εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

Άρθρο 8 – Συντονισμός και Παρακολούθηση

Άρθρο 9 – Ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. για τη σύνταξη του Συλλογικού Προγραμματισμού, της Εσωτερικής και της Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο

Άρθρο 10 – Διατάξεις για το πρώτο έτος εφαρμογής του συστήματος Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης σχολικών μονάδων.

Δείτε το ΦΕΚ με την απόφαση αναλυτικά εδώ:

[embeddoc url=”https://newspedia.gr/wp-content/uploads/2021/02/axiologisi_5.pdf” download=”all” viewer=”google”]

Ετικέτες: Αξιολόγηση προσωπικούΙΕΠΠΕΚΕΣΣΧΟΛΕΙΑΦΕΚ
Share2Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Έγινε η συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την Υφυπουργό και την Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας

Επόμενο άρθρο

Σύνδεσμος Ιδ. Σχολείων – Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Να παρακαμφεί το χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο

Σχετικά Άρθρα

Δύο 7χρονοι μαθητές φέρεται να ξυλοκόπησαν 9χρονο: Το παιδί λίγο καιρό πριν φέρεται να «έπεσε» θύμα ασέλγειας από τον πατέρα του (video)

Σχολεία: Πότε θα ανοίξουν τη νέα χρονιά – Ανατροπή και αλλαγές

6 Ιουνίου, 2024

Σχολεία: H 11η Σεπτεμβρίου είναι η ημερομηνία που ορίζεται ως η επίσημη έναρξη των μαθημάτων. Ωστόσο, αν αυτή η ημέρα...

Καταγγελίες για βιασμούς μαθητριών: «Φοβάμαι ότι είναι η αρχή μιας μεγάλης ιστορίας» (video)

Μπαράζ απειλητικών mail για βόμβα σε σχολεία της Αττικής – «Θα σας ανατινάξουμε»

29 Μαΐου, 2024

Μεγάλη είναι η αναστάτωση που επικρατεί σε πολλά σχολεία της Αττικής, καθώς υπάρχει απειλής για βόμβα. Συγκεκριμένα εστάλη mail σε...

Πανελλήνιες 2023: Αυτά είναι τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική

Το χρονοδιάγραμμα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πότε θα κλείσουν τα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας

7 Μαΐου, 2024

Πανελλαδικές εξετάσεις: Πότε θα είναι τα ενδιάμεσα κενά των ειδικών μαθημάτων Οι Πανελλαδικές εξετάσεις βρίσκονται προ των πυλών και σε...

Δύο 7χρονοι μαθητές φέρεται να ξυλοκόπησαν 9χρονο: Το παιδί λίγο καιρό πριν φέρεται να «έπεσε» θύμα ασέλγειας από τον πατέρα του (video)

Σχολεία: Επιστροφή στα θρανία τη Δευτέρα 13 Μαΐου – Πότε κλείνουν για ευρωεκλογές

5 Μαΐου, 2024

Αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, η οποία θα γινει παραδοσιακά μετά την Κυριακή του Θωμά, δηλαδή...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Επόμενο άρθρο
ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Σύνδεσμος Ιδ. Σχολείων - Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Να παρακαμφεί το χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο

Ο μύθος της Μέδουσας και η αριστουργηματική αντιστροφή του

Ο μύθος της Μέδουσας και η αριστουργηματική αντιστροφή του

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.