“Θα δούμε τι θα γίνει ως προς την εξεταστική περίοδο, όταν θα έρθει η ώρα, ανάλογα με το ποια είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα”. Αυτό δήλωσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης.
Πώς φτάσαμε από το “Η εξ αποστάσεως και η δια ζώσης διδασκαλία έχουν το ίδιο αποτέλεσμα” της υφυπουργού Παιδείας στο …”η τηλεκπαίδευση είναι σαν να μιλάς σε τοίχο”…
Για την τηλεκπαίδευση στα Πανεπιστήμια ο υφυπουργός Παιδείας μετέφερε την προσωπική του εμπειρία ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, λέγοντας τα εξής:
“Επειδή έκανα μαθήματα με τηλεκπαίδευση κατά το εαρινό εξάμηνο του 2020, πιστέψτε με, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις. Είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο, σε μια οθόνη.
Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα. Το κάνουμε εξ ανάγκης. Ούτε οι καθηγητές το θέλουν. Χάνεις τη ζωντάνια του μαθήματος, χάνεις τα πάντα.
Είναι προφανές ότι γίνεται εξ ανάγκης. Ας αντιληφθούμε ότι η παρούσα κατάσταση είναι κάτι αντίστοιχο με συνθήκες παγκόσμιου πολέμου”.
“Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια δια ζώσης” τόνισε ο Α. Συρίγος , και υπογράμμισε τα εξής:.
Μέτρα προστασίας Υγείας:
Ως προς τα μέτρα σε σχέση με τις υπηρεσίες καθαριότητας πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτήν τη στιγμή όλα τα ΑΕΙ έχουν πάρει την αναγκαία χρηματοδότηση για την παροχή υγειονομικού υλικού στους φοιτητές.
Στις κτηριακές εγκαταστάσεις που λειτουργούν και ειδικά στις φοιτητικές εστίες υπάρχουν συνεργεία τα οποία καθαρίζουν. Και υπάρχουν και συγκεκριμένα σχέδια για να αντιμετωπιστεί έκτακτη ανάγκη.
Κλινικές ασκήσεις:
Είναι γεγονός ότι οι ασκήσεις είναι κλινικές ασκήσεις, εργαστηριακές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις. Απ’ όλες αυτές τις ασκήσεις μέχρι στιγμής γίνονται μόνο κλινικές ασκήσεις από φοιτητές του έκτου έτους των ιατρικών σχολών.
Πρόθεσή μας είναι όποτε οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις στις άλλες περιπτώσεις, όπως επίσης, και να δούμε τι μπορεί να γίνει με ειδικές περιπτώσεις, όπως επί παραδείγματι τους φοιτητές των ΤΕΦΑ.
Αντικειμενικά δεν μπορείς να κάνει με τηλεκπαίδευση εξετάσεις στον στίβο. Πώς να κάνεις τηλεκπαίδευση;
Ή με τους φοιτητές επί παραδείγματι των γεωλογικών σχολών, οι οποίοι πρέπει να πάνε στο ορυχείο να κάνουν δύο εβδομάδες εκπαίδευση επί τόπου.
Όλα αυτά τα εξετάζουμε, αλλά εξαρτώνται από τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Πανεπιστημιακό προσωπικό:
Υπάρχουν δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι θέλουμε υψηλό επίπεδο. Έτσι δεν είναι; Προφανώς! Λέτε, «βάλτε μέσα κόσμο για να διδάξει».
Αν βάλουμε μέσα κόσμο, έτσι όπως το λέτε, θα πέσει το επίπεδο. Λέτε ότι δεν έχουμε δώσει θέσεις. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν δοθεί οι εξής θέσεις:
Το 2019 πεντακόσιες, πάλι το 2019 διακόσιες και το 2020, στις 30 Σεπτεμβρίου, άλλες τριακόσιες πενήντα θέσεις -σύνολο χίλιες πενήντα θέσεις- συν διακόσιες ογδόντα θέσεις έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό και διακόσιες ογδόντα τέσσερις θέσεις που βασίζονται στο Προεδρικό Διάταγμα 407/1980.
Ξέρετε ότι από τις τριακόσιες πενήντα που δόθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου, είναι αμφίβολο αν έχει προχωρήσει η διαδικασία σε κάποιες από αυτές;
Αυτό σας το αναφέρω, για να καταλάβετε πόσο εκτός πραγματικότητας είναι να λες «μπορώ να τρέξω μία γρήγορη διαδικασία».
Ιατρική :
Αναρωτήθηκα κι εγώ για ποιο λόγο ήταν μόνο για το έκτο έτος.
Η απάντηση ήταν ότι μέχρι τώρα ο προγραμματισμός δεν προέβλεπε ότι θα γινόταν τηλεκπαίδευση στο επόμενο χρονικό διάστημα, στο επόμενο εαρινό εξάμηνο, οπότε ήταν μόνο για τους τελειόφοιτους της Ιατρικής Σχολής.
Όλα αυτά θα εξεταστούν στο επόμενο χρονικό διάστημα από την Επιτροπή των ειδικών και βάσει των εισηγήσεών της θα δούμε και εμείς πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αποφάσεις, για να μπορέσει να αποκατασταθεί η λειτουργία.
Βέβαια, να σημειώσουμε ότι η νέα υφυπουργός Παιδείας κα. Μακρή είχε περιγράψει λίγο διαφορετικά την τηλεκπαίδευση και τα αποτελέσματά της: Εξ αποστάσεως και Δια ζώσης διδασκαλία έχουν το ίδιο αποτέλεσμα!