«… Ανακοίνωση Περιφερειακών Αγώνων & Τελικού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης, Περιφερειακά 07-22 Μαΐου 2022 και το ραντεβού για τον Τελικό στην Αθήνα ορίστηκε για τις 28-29 Μαΐου 2022. Προθεσμία δηλώσεων: 15/4/2022…μετά δύο χρόνια πανδημίας οι συμμετοχές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO Hellas πολλαπλασιάστηκαν με τάση να φτάσουν τα προ κορωνοϊού επίπεδα. Ειδικότερα μόνο για την Αττική και την Ανοικτή Κατηγορία με θέμα “Πρωτογενής Τομέας Αγροτικής Παραγωγής” (Scratch-WeDo-micro:bit) για τις Γ΄-Στ΄ τάξεις Δημοτικού, οι δηλώσεις συμμετοχής των ομάδων έφτασαν -μέχρι 1/4/2022- τις 53 (από 14 το 2021, 33 το 2020 και περίπου 75-85 προ κορωνοϊού)…».
Για το σχολικό έτος 2021-2022, ο Διαγωνισμός τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η μεγάλη γιορτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι εδώ
και απευθύνεται ταυτoχρόνως σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης!
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους. Εξερευνώντας αυτές τις δεξιότητες με τρόπο πρακτικό και συμμετοχικό, τα παιδιά αναπτύσσουν εφόδια που τους είναι απαραίτητα σήμερα αλλά και για το μέλλον, όποια επιλογή σταδιοδρομίας κι αν ακολουθήσουν.
Κατά την προετοιμασία τους για τον διαγωνισμό οι μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών-προπονητών τους:
Θα σχηματίσουν ομάδες
(teamwork)
Θα μελετήσουν τη σχετική βιβλιογραφία και θα πειραματιστούν
(critical thinking)
Θα εξερευνήσουν την επιστήμη της μηχανικής
(engineer thinking)
Θα εντοπίσουν προκλήσεις και θα προτείνουν λύσεις
(problem solving)
Παράλληλα, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, θα διεξαχθούν δωρεάν σεμινάρια κατάρτισης των προπονητών των ομάδων που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων από όλη την Ελλάδα. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια.
Τα στοιχεία που συνθέτουν το νέο διαγωνισμό περιλαμβάνουν τις παρακάτω καινοτομίες:
- Ενιαίο θέμα για όλες τις ηλικίες
- Η εισαγωγή των απλών μηχανών
- Η εισαγωγή των μετρήσεων στο Δημοτικό
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Γνωρίστε τα προϊόντα του τόπου μας (Μη διαγωνιστική κατηγορία)
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου δημιουργούν ομάδες 6-10 παιδιών. Η κάθε ομάδα δημιουργεί μία επιδαπέδια πίστα που είναι φτιαγμένη από υλικά της αρεσκείας της και απεικονίζει, με τρισδιάστατο τρόπο, τα τοπικά προϊόντα και την ανάδειξή τους. Με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ που κινείται στην πίστα, μπορεί να επιδεικνύει τη ροή παραγωγής Ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων όπως: μαστίχα ή ρέστες Χίου, μανούρι Σίφνου, λουκάνικα Τρικάλων, γραβιέρα Νάξου ή Κρήτης, μπελτέ (ντοματοζούμι) Μήλου, λουκούμι Σύρου, σταφίδα Κορίνθου, φυστίκι Αιγίνης και τόσα άλλα εκλεκτά προϊόντα. Σύμφωνα με τις εντολές που δίνουν τα παιδιά στο ρομπότ, οι ομάδες μας δείχνουν ποιά είναι τα προϊόντα του τόπου τους και μας κάνουν κατανοητό πως η περιοχή τους είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Πρωτογενής Τομέας – Αγροτική Παραγωγή (Ανοικτή κατηγορία) | Α’- Δ’ Δημοτικού
Οι μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού δημιουργούν ομάδες 6-10 παιδιών και υλοποιούν project αφού μελετήσουν τη σχετική βιβλιογραφία και πειραματιστούν, θα προτείνουν λύσεις με κατ’ ελάχιστο 3 μηχανισμούς που να χρησιμοποιούν απλές μηχανές και υποχρεωτική παρουσίαση στο κανάλι του WRO Hellas, βάσει προδιαγραφών για τα προς ανάρτηση βίντεο.
Πρωτογενής Τομέας – Αγροτική Παραγωγή (Ανοικτή κατηγορία) | Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού
Στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού (Γ’-ΣΤ’) οι μαθητές θα δημιουργήσουν ομάδες 3-6 παιδιών. Θα μελετήσουν τη σχετική βιβλιογραφία, θα πειραματιστούν, θα εξερευνήσουν την επιστήμη της μηχανικής και θα προτείνουν λύσεις με υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστο 3 αυτοματισμούς με τη κάμερα (έναν εξ’ αυτών) να λειτουργεί παράλληλα με το animation σε Scratch. Υποχρεωτική από τη φετινή χρονιά σε αυτήν την κατηγορία θα είναι και η επικοινωνία με το microbit για διενέργεια μετρήσεων.
Ποδόσφαιρο 2×2 (Παιχνίδι ρομποτικού ποδοσφαίρου)
Σε αυτό το παιχνίδι 2 αντίπαλες συμμαχίες που αποτελούνται από 2 τηλεχειριζόμενα ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν ένα μπαλάκι, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε συμμαχίας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.
Στο φετινό διαγωνισμό προστέθηκαν και νέοι κανόνες.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΘΕΜΑ
1821 – 1921 : 100 χρόνια Σύγχρονη Ελλάδα (Κατηγορία Regular)
Μέσα από αυτή τη δοκιμασία, οι συμμετέχοντες και τα ρομπότ τους μπορούν να ακολουθήσουν τον ελληνικό στρατό κατά τις επιχειρήσεις του για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και των Ιωαννίνων. Το ταξίδι των «ρομποτικών στρατευμάτων» ξεκινά από την Θεσσαλία (περιοχή εκκίνησης/τερματισμού), τα όρια του ελληνικού κράτους εκείνη τη περίοδο, όπου τα στρατεύματα της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας κάτω από τις οδηγίες του βασιλιά Γεωργίου Α΄ και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου ξεκινούν το δύσκολο έργο της απελευθέρωσης των δύο πόλεων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Farmbots (Kατηγορία IoT και Physical Computing)
Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προβλέπει πως ο παγκόσμιος πληθυσμός θα φθάσει τα 9,7 δις έως το 2050 και αυτό θα προκαλέσει την ανάγκη αύξησης της γεωργικής παραγωγής κατά 65%.
Για να καλυφθεί αυτή η αυξανόμενη απαίτηση, οι γεωργοί και η γεωργικές επιχειρήσεις καλούνται να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για την αύξηση και βελτιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων. Για το λόγο αυτό στρέφονται στη χρήση έξυπνων ρομποτικών συστημάτων, εξοπλισμένων με αισθητήρες και ενεργοποιητές, που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ). Η εφαρμογή τους στη γεωργία θα βοηθήσει τους αγρότες να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους, παρέχοντας δεδομένα και λαμβάνοντας αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.
Οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογικών μέσων είναι τεράστιες και το πεδίο εφαρμογής τους στις γεωργικές διαδικασίες καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επιτόπιων εργασιών όπως η ανάλυση πεδίου, η σπορά, η επίβλεψη και η συγκομιδή.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήσετε το δικό σας farmbot, που με τη βοήθεια τεχνολογιών IoT θα βελτιώσει την γεωργική παραγωγή σε έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τομείς:
- Έλεγχος πεδίου
- Σπορά
- Άρδευση
- Ψεκασμός
- Έλεγχος ανάπτυξης
- Συγκομιδή και ποιοτικός έλεγχος
ΛΥΚΕΙΟ
Γενικό Λύκειο
Ο φίλος μου, το Ρομπότ (Ανοικτή κατηγορία)
Για την Ανοικτή Κατηγορία WRO το 2022, οι ομάδες έχουν το καθήκον να αναπτύξουν ένα μοντέλο ρομπότ που αντιπροσωπεύει το ρομπότ ως φίλο και βοηθό στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν έναν από τους τρεις τομείς (1, 2, 3) για να εργαστούν, αλλά μπορούν επίσης να επιλέξουν να εργαστούν σε ένα project το οποίο εστιάζει συνδυαστικά αυτών των τριών περιοχών.
1. Ρομπότ στο σπίτι
2. Ρομπότ στη διάσωση
3. Ρομπότ στην Υγεία
Επαγγελματικό Λύκειο
Γεωργική Παραγωγή και Τυποποίηση (Ανοικτή κατηγορία)
Αυτή η κατηγορία καλεί τους μαθητές και καθηγητές των ΕΠΑ.Λ. να εμπνευστούν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ρομπότ μηχανήματα, μηχανισμούς, εξαρτήματα, αυτοματισμούς, εργοστάσια σε μικρογραφία ή μέρη εργοστασίων σε μικρογραφία, τα οποία:
- Θα βοηθούν στην παραγωγή, στην επεξεργασία, στην τυποποίηση γεωργικών ή κτηνοτροφικών ή αλιευτικών προϊόντων φροντίζοντας παράλληλα τη διατήρηση των φυσικών πόρων
- Θα είναι σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές
- Θα βελτιώνουν τις υπάρχουσες διαδικασίες
Περισσότερες πληροφορίες εδώ