Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Βαθμολογία μαθητών: Καταβαράθρωση της παιδαγωγικής εν μέσω πανδημίας

16 Δεκεμβρίου, 2020
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
grading βαθμολόγηση
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Επιπολαιότητα, άγνοια και κοινωνική αναλγησία αποδίδει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την εγκύκλιο για την βαθμολογία των μαθητών – Κάνει λόγο για καταβαράθρωση της παιδαγωγικής στο όνομα μιας «ανύπαρκτης κανονικότητας»

Επιπολαιότητα, άγνοια και κοινωνική αναλγησία αποδίδει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Με αφορμή την εγκύκλιο που δίνει την εντολή στους/τις εκπαιδευτικούς να βαθμολογήσουν τις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών τους εφαρμόζοντας “απαρέγκλιτα” (!) τις συνήθεις παραδοσιακές διαδικασίες που ακολουθούσαν σε συνθήκες εκτός πανδημίας και τηλεκπαίδευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί το υπουργείο ότι δεν λαμβάνει υπόψη «την ιδιαιτερότητα των συνθηκών της πανδημίας και την επείγουσα ανάγκη αναπροσαρμογής του συνόλου των παιδαγωγικών πρακτικών σε αυτές τις συνθήκες», ενώ χαρακτηρίζει ανεδαφική «κάθε σκέψη για κατάθεση προφορικής βαθμολογίας Α’ τετραμήνου και μάλιστα ως αποτέλεσμα κάποιων ηλεκτρονικής μορφής δοκιμασιών (τεστ)».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

Προτείνει επίσης να παραταθεί άμεσα η διάρκεια του Α΄ τετραμήνου και ταυτόχρονα να σχεδιαστεί αδρομερώς και με ευελιξία η αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης για το σύνολο του σχολικού έτους.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η ανακοίνωση:

Με μια εγκύκλιο που προδίδει επιπολαιότητα, άγνοια και κοινωνική αναλγησία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δίνει την εντολή στους/τις εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν και να βαθμολογήσουν τις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών τους εφαρμόζοντας “απαρέγκλιτα” (!) τις συνήθεις παραδοσιακές διαδικασίες που ακολουθούσαν σε συνθήκες εκτός πανδημίας, περιοριζόμενη σε κάποιες τεχνικού χαρακτήρα διαφοροποιήσεις.

Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πληροφορήσουν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από πού αντλούν τα παιδαγωγικά ερείσματα για μια τέτοια πρακτική, τη στιγμή που όλοι οι διεθνείς οργανισμοί, στηριζόμενοι στις απόψεις των ειδικών επιστημόνων, δεν παύουν να επισημαίνουν στα κράτη του κόσμου την ιδιαιτερότητα των συνθηκών της πανδημίας και την επείγουσα ανάγκη αναπροσαρμογής του συνόλου των παιδαγωγικών πρακτικών σε αυτές τις συνθήκες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΗΕ καλεί τις κυβερνήσεις ήδη από τον περασμένο Αύγουστο να διευρύνουν το περιεχόμενο του όρου “δικαίωμα στην εκπαίδευση”, ώστε να συμπεριλάβει και τη διάσταση της πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση και να απομακρύνουν τα εμπόδια σε αυτή.

Παράλληλα η UNESCO συμβουλεύει από το τέλος της άνοιξης τα αρμόδια υπουργεία να ανοίξουν τα σχολεία με όλες τις αναγκαίες προσαρμογές, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην αντιμετώπιση των μορφωτικών ανισοτήτων, που ενισχύονται απροσδόκητα στις συνθήκες της πανδημίας.

Και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, αναφέρει παραδείγματα χωρών που αφήνουν στην άκρη τους βαθμούς και τις γραπτές εξετάσεις, για να επικεντρωθούν στην υποστήριξη της μάθησης των παιδιών, βήμα βήμα, σε αυτό δηλαδή που οι παιδαγωγοί αποκαλούν διαμορφωτική αξιολόγηση.

Μήπως άραγε στην Ελλάδα ισχύει διαφορετική παιδαγωγική από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο; 

Μήπως έχουμε κάνει έρευνες που δείχνουν το αντίθετο από ό,τι συμβουλεύουν οι ειδικοί επιστήμονες και οι διεθνείς οργανισμοί;

Ή μήπως έχει κυριαρχήσει στο Υπουργείο Παιδείας σε τέτοιο βαθμό η ιδεοληψία περί αριστείας και περί τυποποιημένων κριτηρίων επίδοσης, ώστε να κλείνουν τα μάτια μπροστά σε μια πραγματικότητα που βοά;

Ο εύκολος δρόμος, κυρίες και κύριοι που ηγείστε του Υπουργείου Παιδείας, είναι αυτός που έχετε επιλέξει.

  • Δεν βασανίσατε τη σκέψη σας να εξετάσετε τι συνέπειες είχε η πανδημία στην εκπαίδευση, ιδίως για τις εμποδιζόμενες και σήμερα αποκλειόμενες ομάδες παιδιών.
  • Δεν μπήκατε στον κόπο να εξετάσετε ποια παιδιά έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση από απόσταση και ποια την αποστερούνται, εν όλω ή εν μέρει.
  • Δεν διερευνήσατε πόσο προχώρησε πραγματικά η διδακτέα ύλη στην “τηλεκπαίδευση” που διοργανώσατε αρκούμενοι σε αυτάρεσκους ισχυρισμούς περί εκατομμυρίων “τηλεμαθημάτων”.
  • Δεν προχωρήσατε, όπως επέβαλλαν οι συνθήκες, σε μια συνολική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης για το σύνολο του σχολικού έτους. Ούτε καν εξετάσατε την παράταση, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, του πρώτου τετραμήνου, ώστε να υπάρξει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Αντίθετα, προωθείτε εμμονικά την Τράπεζα Θεμάτων και μείωση του αριθμού των εισακτέων στα τριτοβάθμια ιδρύματα.
  • Δεν σας απασχόλησε πώς να στηρίξετε παιδαγωγικά, αλλά και από κάθε άλλη άποψη, το έργο των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, τους αφήσατε χωρίς βοήθεια και με όποια τεχνολογικά μέσα διέθετε καθένας και καθεμιά,  να τα βγάλουν πέρα όπως μπορούσαν.
  • Δεν σας προβλημάτισε διόλου πώς εξυπηρετείται αυτή τη  περίοδο ο εργαστηριακός χαρακτήρας ορισμένων μαθημάτων, ιδιαίτερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, για την οποία υποτίθεται ότι κόπτεστε.
  • Και το κυριότερο: Δεν αναλογιστήκατε καν τι σημαίνει για ένα παιδί που δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει όσα έπρεπε, αν και το ήθελε και πάσχισε γι’ αυτό, να του φορτώσετε τώρα ένα βαθμό που ίσως θα στιγματίζει όχι τη δική του προσπάθεια, αλλά τη δική σας αδιαφορία. Και όμως, επιμένετε τέτοιου είδους βαθμοί να προσμετρώνται και στο απολυτήριο και στην πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Αυτός είναι ο δρόμος της ήσσονος προσπάθειας και της ταξικής μεροληψίας.

Υπάρχει και ο άλλος δρόμος, που ανοίχτηκε με τη φωτισμένη σκέψη και δράση μεγάλων παιδαγωγών και διανοητών.

Που έχει στην προμετωπίδα του τα δικαιώματα του ανθρώπου και του παιδιού και ιδίως το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόρφωση.

Που αποτιμά την παιδεία του ανθρώπου όχι με τη στενότητα της βαθμολογικής κλίμακας, αλλά με την ευρύτητα του πνεύματος, την ελευθερία της σκέψης, τον ανθρωπιστικό της προσανατολισμό. Και σ’ αυτόν το δρόμο κρίνονται εντέλει τα επιτεύγματα ατόμων και λαών.

Και κάποιες καταληκτικές επισημάνσεις περί του πρακτέου:

Στην παρούσα συγκυρία  θεωρούμε ανεδαφική  κάθε σκέψη για κατάθεση προφορικής βαθμολογίας Α’ τετραμήνου και μάλιστα ως αποτέλεσμα κάποιων ηλεκτρονικής μορφής δοκιμασιών (τεστ).

Η από απόσταση εκπαίδευση δεν παρέχει τα εχέγγυα και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα μαθησιακά αποτελέσματα της διά ζώσης διδασκαλίας, ενώ η προτεινόμενη “τηλε-αξιολόγηση” είναι διαδικασία  αμφισβητούμενης εγκυρότητας και αντικειμενικότητας.

Η εκπαιδευτική κανονικότητα υπάρχει μόνο στην εικονική πραγματικότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ..

Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να παραταθεί άμεσα η διάρκεια του Α΄ τετραμήνου και ταυτόχρονα να σχεδιαστεί αδρομερώς και με ευελιξία η αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης για το σύνολο του σχολικού έτους.

Έτσι, ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας και τον χρόνο επαναλειτουργίας των σχολείων να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στην κανονική λειτουργία των σχολείων, που θα περιλαμβάνει ως πρώτο και απαραίτητο στάδιο την πλήρη κάλυψη των κενών με επαναλήψεις και συμπληρωματικά μαθήματα κατά περίπτωση.

Ετικέτες: Αξιολόγηση μαθητώνΒαθμολογίαΣΥΡΙΖΑ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Δείτε όλα τα επεισόδια της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης

Επόμενο άρθρο

“Άμεση αποστολή ηλεκτρονικού εξοπλισμού στα σχολεία – Θα αργήσουν τα voucher των 200 ευρώ”

Σχετικά Άρθρα

Βρέθηκε πτώμα να επιπλέει στην θάλασσα με ένα βαρίδι 10 κιλών στο πόδι του

Πόθεν Έσχες Στέφανου Κασσελάκη: Το excel με τα εισοδήματα, τις καταθέσεις, τα ακίνητα και τα super car

4 Ιουνίου, 2024

Στη δημοσιότητα έδωσε το βράδυ της Δευτέρας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης, το Πόθεν Έσχες του, όπως είχε προαναγγείλει....

Κασσελάκης – Η έξοδος από το στρατόπεδο: Ας ειρωνευτούν μερικές “πατριωτικές” κραυγές το ότι δικαιούμαι κιόλας έξοδο (φωτο)

Κασσελάκης – Η έξοδος από το στρατόπεδο: Ας ειρωνευτούν μερικές “πατριωτικές” κραυγές το ότι δικαιούμαι κιόλας έξοδο (φωτο)

24 Μαρτίου, 2024

Στο Δίστομο ο Κασσελάκης: Είχε την πρώτη του έξοδο από το στρατόπεδο στη Θήβα Με ανάρτησή του στο Twitter, ο...

Παραβίαση δεδομένων: Δικαστική προσφυγή σε πέντε χώρες από απόδημους για τα email της Ασημακοπούλου (vids)

Παραβίαση δεδομένων: Δικαστική προσφυγή σε πέντε χώρες από απόδημους για τα email της Ασημακοπούλου (vids)

5 Μαρτίου, 2024

Τη χειρότερη τροπή για την κυβέρνηση – αλλά και την ίδια την ευρωβουλευτή – παίρνει η υπόθεση της Άννας Μισέλ...

Παρέμβαση – κόλαφος από τον Αλέξη Τσίπρα: «Δεν μπορώ να παραμείνω σιωπηλός, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στο κενό»

Παρέμβαση – κόλαφος από τον Αλέξη Τσίπρα: «Δεν μπορώ να παραμείνω σιωπηλός, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στο κενό»

22 Φεβρουαρίου, 2024

Παρέμβαση μέσω του προσωπικού του λογαριασμού του στο Facebook, o πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παρεμβαίνει στις εξελίξεις στο κόμμα και...

ΣΥΡΙΖΑ: Νέο τελεσίγραφο Κασσελάκη – «Ή με στηρίζετε ως τις εθνικές εκλογές ή προσφεύγω ξανά στη βάση, εγώ δεν θα γίνω Ιφιγένεια» (video)

ΣΥΡΙΖΑ: Νέο τελεσίγραφο Κασσελάκη – «Ή με στηρίζετε ως τις εθνικές εκλογές ή προσφεύγω ξανά στη βάση, εγώ δεν θα γίνω Ιφιγένεια» (video)

22 Φεβρουαρίου, 2024

Απειλεί με νέο κύκλο εσωκομματικών εκλογών - «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ σκληρός για να πεθάνει», είχε δηλώσει νωρίτερα Ο Στέφανος...

Επόμενο άρθρο
tablets

"Άμεση αποστολή ηλεκτρονικού εξοπλισμού στα σχολεία - Θα αργήσουν τα voucher των 200 ευρώ"

εμβολιασμός emboliasmos

Κορωνοϊός: Δείτε το έντυπο συναίνεσης – Τι θα υπογράφουμε

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.