Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Η UNESCO συνιστά να οριστεί ελάχιστη ηλικία στα 13 έτη για τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στα σχολεία

12 Σεπτεμβρίου, 2023
Σε Ειδήσεις, Εκπαίδευση, Κόσμος
AI artificial intelligence
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες τεχνολογικές προόδους, η ενσωμάτωση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην εκπαίδευση γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν πολυάριθμα οφέλη, συμπεριλαμβανομένων εξατομικευμένων μαθησιακών εμπειριών και βελτιωμένων εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων.

Ωστόσο, ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) πρότεινε πρόσφατα τον καθορισμό ελάχιστης ηλικίας 13 ετών για τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Αυτή η σύσταση εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους και τα ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση έχει σημειώσει μια μετεωρική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Εφαρμογές που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη, όπως τα έξυπνα συστήματα διδασκαλίας, τα chatbot και τα αναλυτικά στοιχεία δεδομένων, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τη διαδικασία εκμάθησης.

Μπορούν να προσαρμοστούν στις ατομικές ανάγκες των μαθητών, να παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση και να διευκολύνουν την πιο αποτελεσματική διαχείριση της τάξης. Αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν οδηγήσει στην ευρεία υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία σε όλο τον κόσμο.

Σύσταση της UNESCO

Σε μια πρόσφατη δήλωση πολιτικής, η UNESCO συνέστησε στις χώρες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ορίσουν ένα ελάχιστο όριο ηλικίας 13 ετών για τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αυτή η σύσταση βασίζεται σε πολλά βασικά ζητήματα:

1. Απόρρητο και Προστασία Δεδομένων: Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης συχνά συλλέγουν και αναλύουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων μαθητών. Τα μικρότερα παιδιά μπορεί να μην κατανοούν πλήρως τις συνέπειες της κοινοποίησης των προσωπικών τους πληροφοριών, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την προστασία των δεδομένων.

2. Γνωστική και Συναισθηματική Ανάπτυξη: Τα παιδιά κάτω των 13 ετών βρίσκονται ακόμη στα αρχικά στάδια της γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης. Η έκθεση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε νεαρή ηλικία μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά τους να σκέφτονται κριτικά και να αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους και τους δασκάλους τους.

3. Ηθικές ανησυχίες: Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παρουσιάζει ηθικά διλήμματα, όπως η πιθανότητα μεροληψίας στους αλγόριθμους ή η ενίσχυση των στερεοτύπων. Η UNESCO πιστεύει ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να ασχοληθούν κριτικά με αυτά τα ζητήματα.

4. Ψηφιακός γραμματισμός: Η UNESCO τονίζει τη σημασία του ψηφιακού γραμματισμού για την υπεύθυνη πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο. Τα παιδιά κάτω των 13 ετών ενδέχεται να μην διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πληροφοριών που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

UNESCO Τεχνητή ΝοημοσύνηΕξισορρόπηση Καινοτομίας και Προστασία

Ενώ η σύσταση της UNESCO βασίζεται σε βάσιμες ανησυχίες, είναι σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της προώθησης της καινοτομίας και της προστασίας των νεαρών μαθητών. Η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης και να προετοιμάσει τους μαθητές για την ψηφιακή εποχή. Επομένως, τυχόν περιορισμοί ηλικίας θα πρέπει να συνοδεύονται από προσεκτικές στρατηγικές εφαρμογής και διασφαλίσεις.

1. Γονική συναίνεση: Μια προσέγγιση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη λήψη γονικής συναίνεσης για μαθητές κάτω των 13 ετών για χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο σχολείο. Με αυτόν τον τρόπο, οι γονείς μπορούν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη συμμετοχή του παιδιού τους.

2. Ενσωμάτωση προγράμματος σπουδών: Τα σχολεία θα πρέπει να ενσωματώσουν τον ψηφιακό γραμματισμό και την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης στο πρόγραμμα σπουδών για να διασφαλίσουν ότι οι μαθητές όλων των ηλικιών μπορούν να πλοηγηθούν στις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης με υπευθυνότητα.

3. Σχεδιασμός κατάλληλος για την ηλικία: Οι προγραμματιστές εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για εκπαίδευση θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στον σχεδιασμό κατάλληλο για την ηλικία, διασφαλίζοντας ότι οι νεότεροι μαθητές δεν εκτίθενται σε περιεχόμενο ή χαρακτηριστικά που μπορεί να μην είναι κατάλληλα για το αναπτυξιακό τους στάδιο.

4. Πρακτικές Διαφανών Δεδομένων: Τα σχολεία πρέπει να είναι διαφανή σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται, χρησιμοποιούνται και προστατεύονται τα δεδομένα των μαθητών κατά την εφαρμογή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Η σύσταση της UNESCO να οριστεί ένα ελάχιστο όριο ηλικίας 13 ετών για τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία υπογραμμίζει τη σημασία της εξέτασης των ηθικών και αναπτυξιακών επιπτώσεων της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται πολλά για τη βελτίωση των μαθησιακών εμπειριών, πρέπει να αναπτύσσεται με υπευθυνότητα και με έμφαση στην προστασία της ευημερίας και της ιδιωτικής ζωής των μαθητών.

Η συζήτηση για τους ηλικιακούς περιορισμούς για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση υπογραμμίζει την ανάγκη για συνεχή διάλογο μεταξύ των εκπαιδευτικών, των υπευθύνων για τη χάραξη πολιτικής και των προγραμματιστών τεχνολογίας για να διασφαλιστεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως θετική δύναμη στη διαμόρφωση του μέλλοντος της εκπαίδευσης.

Ετικέτες: UNESCOΤεχνητή Νοημοσύνη
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Γιατί τα σχολεία στη Σουηδία γυρνάνε την πλάτη στα tablet και επιστρέφουν στα πατροπαράδοτα βιβλία

Επόμενο άρθρο

Παράταση της ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σχετικά Άρθρα

Τεχνητή νοημοσύνη: πόσο απειλεί την ανθρωπότητα;

Έρευνα: Τα επαγγέλματα που θα εξαφανιστούν μέσα στην επόμενη 5ετία – Ποια θα αναδείξει η ΑΙ

6 Μαΐου, 2024

«Future of Jobs»: Ποια επαγγέλματα θα εξαφανιστούν μέσα στην επόμενη 5ετία - Ποια θα αναδείξει η ΑΙ Χειριστές αγροτικού εξοπλισμού,...

Βίντεο με δύο AI chatbots που παίζουν το παιχνίδι των 20 ερωτήσεων έχει τρομοκρατήσει τους ανθρώπους (video)

Βίντεο με δύο AI chatbots που παίζουν το παιχνίδι των 20 ερωτήσεων έχει τρομοκρατήσει τους ανθρώπους (video)

15 Απριλίου, 2024

Ένα βίντεο με δύο ΑΙ chatbots να παίζουν το παιχνίδι των 20 ερωτήσεων είναι η τέλεια απόδειξη του πόσο προηγμένη...

2 Μοριοδοτούμενα Προγράμματα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως με αναγνώριση από ΑΣΕΠ & Δημόσιο

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα εξ αποστάσεως με αναγνώριση από ΑΣΕΠ & Δημόσιο

4 Μαρτίου, 2024

Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως, 440 ωρών με αναγνώριση και μοριοδότηση από ΑΣΕΠ & Δημόσιο στην Τεχνητή Νοημοσύνη από το...

Σε πέντε χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι «ανθρώπινη» λέει ο επικεφαλής της Nvidia

Σε πέντε χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι «ανθρώπινη» λέει ο επικεφαλής της Nvidia

3 Μαρτίου, 2024

Ενδιαφέρουσα πρόβλεψη του CEO της κορυφαίας εταιρείας παραγωγής τσιπ ΑΙ στον κόσμο Ο Τζένσεν Χουάνγκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της...

Νέος high tech φωτισμός στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα

Νέος high tech φωτισμός στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα

13 Δεκεμβρίου, 2023

Η Ολυμπία Οδός γίνεται ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που εφαρμόζει ένα έξυπνο σύστημα οδικού φωτισμού που προσαρμόζει αυτόματα την...

Επόμενο άρθρο
Παράταση της ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Παράταση της ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Εκκαθαρισμένοι πίνακες Αναπληρωτών Εκπ/κών μετά την πρόσληψη της Α’ φάσης

Εκκαθαρισμένοι πίνακες Αναπληρωτών Εκπ/κών μετά την πρόσληψη της Α' φάσης

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.