Το θέμα που σχολιάζει ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής είναι η τηλεκπαίδευση, οι ανισότητες που δημιουργούνται και τα ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας.
Ολοκληρώνονται δύο εβδομάδες μετά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων και τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης!
Την ώρα που η «Cisco-τιση» βασανίζει καθημερινά χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, το Υπουργείο Παιδείας μιλά για ένα τεράστιο «ψηφιακό άλμα» σε 1,6 εκατομμύρια μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας!
Είναι προφανές ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές με τους γονείς τους, καθημερινά βιώνουν τα τεράστια προβλήματα που τους προκαλεί «το μεγαλειώδες ψηφιακό άλμα» του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την τηλεκπαίδευση!
Παράλληλα επιβεβαιώνεται καθημερινά ότι η κ. Κεραμέως ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν πολύ μακριά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα! Την ίδια στιγμή μόλις χθες είχαμε τις δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ και πρώην υπουργού Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη, που απαντώντας στο ερώτημα ότι «έχουν δημιουργηθεί με την τηλεκπαίδευση μαθητές δυο ταχυτήτων, στα ιδιωτικά σχολεία να κάνουν μάθημα και στα δημόσια να μένουν στο… connecting της Cisco» βρήκε να απαντήσει ότι «αυτό δείχνει τη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας»!
Οι πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης αποδεικνύουν περίτρανα ότι το βλέμμα της και η στόχευσή της δεν είναι στραμμένα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, που αποτελεί βασική υποχρέωση του κράτους, αλλά στην υποβάθμισή της και στη συστηματική και στην απροκάλυπτη ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης!
Για τα σοβαρά αυτά ζητήματα η θέση μας ως εκπροσώπων των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝ.Ε.Κ.) είναι η ακόλουθη:
«Τη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας» δείχνουν κατά τον πρώην υπουργό παιδείας Ευρ. Στυλιανίδη οι ανισότητες που δημιουργεί η τηλεκπαίδευση.
Ουδεμία σχέση έχουν οι ανισότητες αυτές, κατά τα λεγόμενά του, με την απραξία εννέα μηνών του Υπουργείου Παιδείας.
Ουδεμία σχέση έχουν με τις πολιτικές που οδήγησαν τα παιδιά των ορεινών και νησιωτικών περιοχών να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε τριτοκοσμικές συνθήκες, τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό, και τις οικογένειες που δεν διαθέτουν αφθονία υπολογιστών για να στηρίξουν τηλεκπαίδευση και τηλεργασία σε αδιέξοδο.
Οι δηλώσεις αυτές είναι καταρχάς προκλητικές απέναντι σε έναν λαό που δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό) από την πανδημία.
Κυρίως, όμως, δείχνουν ότι η κατάρρευση της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το «πολιτικό τους όραμα».
Διότι ο κ. Στυλιανίδης, όπως άλλωστε και η νυν υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, δεν έχουν απαντήσει ακόμα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς γιατί εννέα ολόκληρους μήνες δεν έκαναν τίποτα:
- για να ανοίξουν τον Σεπτέμβρη τα σχολεία με ασφάλεια
- για να ενισχύσουν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- για να αυξήσουν το επίπεδο ασφαλούς χρήσης της πλατφόρμας
- για να δώσουν τεχνολογικό εξοπλισμό σε σχολικές μονάδες, εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες
- για να επιμορφώσουν τους/τις εκπαιδευτικούς
- γιατί άφησαν ένα εκατομμύριο μαθητές και εκπαιδευτικούς να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους.
Αγνόησαν όλον αυτόν τον καιρό τις επισημάνσεις και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και φτάσαμε για δεύτερη φορά στην αναστολή της λειτουργίας των σχολείων με τη δημόσια εκπαίδευση αθωράκιστη, και τις οικογένειες σε απόγνωση.
Χορτάσαμε ψέματα: ούτε σωστές μάσκες είδαμε να έρχονται, ούτε τεχνολογική ενίσχυση, ούτε υγειονομική προστασία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα 90.000 τάμπλετ που υπόσχεται ο πρωθυπουργός θα φτάσουν τον Γενάρη, ενώ ο κ. Πέτσας βλέπει το άνοιγμα των σχολείων την 1η Δεκέμβρη.
Χορτάσαμε και λοιδορίες από στελέχη της κυβέρνησης και τα γνωστά παπαγαλάκια της, παρόλο που αυτή τη στιγμή η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση στηρίζονται αποκλειστικά στις προσπάθειες, τη γνώση και την αγάπη των εκπαιδευτικών για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Θέλουμε η Υπουργός παιδείας και το ΙΕΠ να μας απαντήσουν στα εξής:
α) Πόσα παιδιά αδυνατούν αυτή τη στιγμή να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα;
β) Πώς θα γεφυρωθούν τα μαθησιακά κενά από τη περυσινή και φετινή σχολική χρονιά;
γ) Ποιες πολιτικές παιδαγωγικής ενίσχυσης των μαθητών/τριών όλων των τάξεων θα ακολουθήσουν, ώστε να ξεπεραστούν ομαλά οι συνέπειες της πανδημίας;
Αναρωτιόμαστε, τέλος, αν στελέχη της κυβέρνησης έχουν την ίδια άποψη περί ανωτερότητας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και στον τομέα της υγείας, μετά την αισχροκερδή άρνηση των κλινικαρχών να περιθάλψουν περιστατικά Covid-19.
Καλούμε όλη την κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους πολιτική υπευθυνότητα ανάλογη της σοβαρότητας της κατάστασης και να σταματήσει τα επικοινωνιακά ψέματα. Καλούμε επίσης την κ. Κεραμέως να πάρει θέση απέναντι στις δηλώσεις Στυλιανίδη».
Και κάτι τελευταίο: μετά την «επιτυχή» ολοκλήρωση των «ηλεκτρονικών» εκλογών με τη συμμετοχή 13.000 εκπαιδευτικών και τη συντριπτική αποχή του 93% του κλάδου, η κ. Κεραμέως ετοιμάζεται να προβεί σε «ανακήρυξη» των «εκλεγμένων» ακόμη και με 5 ή 10 ψήφους!
Την καλούμε –έστω και τώρα- να μην συνεχίσει την ίδια πρωτοφανή αντιδημοκρατική πρακτική!
Εξυπακούεται ότι οι εκλογές αυτές δεν έχουν πλέον καμία νομιμοποίηση από τον κλάδο, γι’ αυτό η Υπουργός Παιδείας οφείλει να υιοθετήσει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και να παρατείνει τη θητεία των εκλεγμένων από τον κλάδο αιρετών, όπως άλλωστε της δίνει τη δυνατότητα η τροπολογία που η ίδια ζήτησε να ψηφιστεί από τη βουλή, μέχρι να εκλείψουν οι κίνδυνοι από την πανδημία ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι εκλογές δια ζώσης, όπως ορίζει το ΠΔ 1/2003 όταν θα διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις του συνέρχεσθαι και του απρόσκοπτα και δημοκρατικά συνδιαλέγεσθαι. Ο κλάδος απονομιμοποίησε με την τεράστια αποχή το φιάσκο των εκλογών και δεν αναγνωρίζει τους όποιους «εκλεγμένους» από την εκλογική αυτή παρωδία!
Ήδη το ΔΣ της ΟΛΜΕ, έχει ζητήσει «την παραίτηση όσων παρουσιάζονται ως «εκλεγμένοι» από τις εκλογές–παρωδία της 7ης Νοεμβρίου. Εκείνοι οι ελάχιστοι που ενδεχομένως δεν θα το πράξουν, δεν θα τύχουν καμίας αναγνώρισης και νομιμοποίησης από τον κλάδο.
Μόνο τον εαυτό τους θα εκπροσωπούν και θα αποτελούν για τον κλάδο «ξένο σώμα». Ο κλάδος επιθυμεί εκπροσώπους που μέσα από δημοκρατικά κατοχυρωμένες και ζωντανές διαδικασίες με τη βούληση του θα έχει επιλέξει».