Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Το φιάσκο της εξ αποστάσεως και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

20 Νοεμβρίου, 2020
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
ΟΛΜΕ olme
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Αφού δεν διέθεσαν κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αναγκάστηκαν να τα κλείσουν, για για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Οι πολιτικές ευθύνες και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

H OΛΜΕ από το καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ), κανένα από τα οποία δεν υιοθετήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί πάνω από 5000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νέους/ες έως 17 ετών από την αρχή της πανδημίας.

Με δεδομένη την ανυπαρξία τεστ για τον Covid ακόμα και στα σχολεία που σημειώθηκαν κρούσματα, αγνοούμε ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων σε μαθητές/τριες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

Σχετικά με τα μέτρα που προτείναμε, είχαμε εγκαίρως προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις».

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η κυβέρνηση που δεν διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει να στείλει τις κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, αφού πρώτα αγνόησε τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ειδικούς (που πρότειναν μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα) αναγκάστηκε να ξανακλείσει τα σχολεία, για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ).

Η Ομοσπονδία κατά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.).

Ωστόσο, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν καμία από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών.

Οι πολιτικές αυτές επιλογές οδηγούν στη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση:

  • Η αδιαφορία του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υποδομών του ΠΣΔ οδήγησε στην πλήρη κατάρρευση της τηλεκπαίδευσης τις πρώτες μέρες εφαρμογής της, και στην προβληματική της λειτουργία μέχρι και σήμερα.
  • Η απουσία στοιχειώδους προγραμματισμού. Ενδεικτικό της προχειρότητας είναι ότι την  Κυριακή το βράδυ, το ΥΠΑΙΘ άλλαξε τις διευθύνσεις των εικονικών τάξεων  που χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, με αποτέλεσμα να χαθούν και πάλι οι πρώτες διδακτικές ώρες της Δευτέρας.
  • Η μη ταυτοποίηση των μαθητών για την είσοδό τους στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα άγνωστοι να εισέρχονται στις ηλεκτρονικές «τάξεις» να κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών αλλά και να παρατηρούνται ακόμα και φαινόμενα προβολής ακατάλληλων βίντεο εν ώρα «μαθήματος».
  • Η παντελής έλλειψη προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών και η μη συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ είχε ως αποτέλεσμα την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και την ανάρτησή τους στα social media, με περιπαικτικά σχόλια για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
  • Η μη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές/τριες και σχολικές μονάδες οδήγησε σε νέο αποκλεισμό από την εκπαίδευση όσων μαθητών/τριων ανήκουν στις ασθενέστερες εισοδηματικές τάξεις και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με το ΥΠΑΙΘ να δίνει μάλιστα εντολή να παίρνουν και απουσίες. Πρόβλημα εξοπλισμού αντιμετωπίζουν και όσες οικογένειες διαθέτουν έναν υπολογιστή, από τον οποίο όμως πρέπει ταυτόχρονα να εργαστούν οι γονείς και να εκπαιδευτούν δύο και τρία παιδιά. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για χορήγηση 80.000 τάμπλετ από τον Ιανουάριο είναι προς το παρόν μόνο λόγια.
  • Η δήθεν δωρεάν συμμετοχή των μαθητών/τριων μέσω σταθερού τηλεφώνου, που δεν είναι δωρεάν για όσους συνδρομητές δεν έχουν πρόγραμμα απεριόριστων αστικών κλήσεων, οδήγησε σε υπέρογκες χρεώσεις τις οικογένειες των μαθητών/τριων.
  • Ο επωμισμός του τεράστιου κόστους τεχνολογικού εξοπλισμού από τους εκπαιδευτικούς.
  • Ταυτόχρονα έχουμε το εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικό και μορφωτικά μη αποδοτικό  φαινόμενο οι μαθητές/τριες να βρίσκονται μπροστά στην οθόνη για επτά διδακτικές ώρες το πρωί για να παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου και να συνεχίζουν και αργότερα, πάλι μπροστά σε μία οθόνη, τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Το ΙΕΠ από την πλευρά του δεν έκανε ποτέ την απαραίτητη χαρτογράφηση των κενών της περυσινής χρονιάς, δεν εξέδωσε σαφείς και ρεαλιστικές οδηγίες για την κάλυψη τις ύλης που χάθηκε, επαναπαύθηκε σε γενικόλογες παιδαγωγικές οδηγίες και το ελλειμματικό διδακτικό υλικό για την ΕξΑΕ, δεν επιμόρφωσε συστηματικά και οργανωμένα τους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως διδακτική μεθοδολογία, και παραμένει για δεύτερη σχολική χρονιά άφωνο. Αγνοώντας κάθε παιδαγωγική αρχή δεν εισηγείται ούτε καν τη μείωση της ύλης και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, παρότι χάθηκαν και χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν για μία ακόμα φορά την ανεπάρκεια και την ανευθυνότητα του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, που επί 8 μήνες δεν προετοίμασαν την ομαλή λειτουργία της ΕξΑΕ.

Αγνοώντας της πραγματικότητα αυτή, η Υπουργός Παιδείας εξακολουθεί να δηλώνει περιχαρής ότι όλα βαίνουν καλώς και να  προβαίνει και πάλι σε αόριστες εξαγγελίες.

Εξακολουθεί να ασχολείται μόνο με την επικοινωνιακή της πολιτική, αδιαφορώντας για τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Όχι μόνο ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δε διέθεσαν ούτε 1€ για την προετοιμασία της ΕξΑΕ από το κρατικό ταμείο, αλλά δεν αξιοποίησαν ούτε  ευρωπαϊκά κονδύλια, που ήταν γνωστά από αρχές Σεπτεμβρίου, μέσω των οποίων η Πορτογαλία διέθεσε 100.000 υπολογιστές στα σχολεία της για τις ανάγκες της ΕξΑΕ.

Το βάρος  των συνεπειών  της αρνητικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ πέφτει και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών, που αν και γνωρίζουν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, πασχίζουν να προσφέρουν έστω και εξ αποστάσεως, με αποκλειστικά δικά τους μέσα για μία ακόμα φορά, την μόρφωση που αξίζει στη νέα γενιά.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα:

  • Στην αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με υπολογιστικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό.
  • Στην παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.
  • Στη δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων και ειδικά της Γ’ Λυκείου, στην επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία και στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.
  • Στη μη προσμέτρηση των απουσιών στους μαθητές που αδυνατούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Στην προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ζητάμε άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για όλα τα ανωτέρω ζητήματα και για όσα άλλα ταλανίζουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της 26ης Νοεμβρίου, που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ για να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας.

Ετικέτες: ΟΛΜΕΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Προσωρινοί πίνακες κατάταξης ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Επόμενο άρθρο

Εξ αποστάσεως υποστήριξη και συμβουλευτική σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς από μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

Σχετικά Άρθρα

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 13 έως και 31 Μαΐου

6 Μαΐου, 2024

Συνεχίζοντας τις αντιδράσεις της ενάντια στην αξιολόγηση, η ΟΛΜΕ με την επανέναρξη των σχολείων από τις διακοπές του Πάσχα, θα...

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

22 Φεβρουαρίου, 2024

Νέο ραντεβού δίνουν σήμερα φοιτητές και εκπαιδευτικοί στις 12:00 διαμαρτυρόμενοι για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα και υπερασπιζόμενοι τη...

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

ΟΛΜΕ: Στάση εργασίας την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου για συμμετοχή στο φοιτητικό συλλαλητήριο

7 Φεβρουαρίου, 2024

Από τις 11.00 έως τη λήξη της βάρδιας, θα διαρκέσει η στάση εργασίας που αποφάσισε η ΟΛΜΕ για την Πέμπτη...

ΕΜΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ethniko-metsoveio-politehneio132

Διαδικτυακά μαθήματα και εξετάσεις στο ΕΜΠ λόγω καταλήψεων αποφάσισε η Σύγκλητος

29 Ιανουαρίου, 2024

Τη διενέργεια εξετάσεων και μαθημάτων διαδικτυακά αποφάσισε η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τις συνεχιζόμενες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, εν μέσω...

kleista-sxoleia-xionia-xioni_sxoleio-χιόνια σχολείο αποκλεισμός xionia-xioni-sxoleio

Κακοκαιρία: Ποια σχολεία θα μείνουν κλειστά – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

28 Ιανουαρίου, 2024

Κλειστά θα είναι από αύριο Δευτέρα (29.1.2024) έως την Τετάρτη τα σχολεία στον Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια,...

Επόμενο άρθρο
kid+therapist ΕΕΠ ΕΒΠ σχολικοί ψυχολόγοι νοσηλευτές

Εξ αποστάσεως υποστήριξη και συμβουλευτική σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς από μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

τηλεκαπίδευση καθηγήτρια δασκάλα εκπαιδευτικός thlekpaideysi-ekpaideytikos-kathigitria-daskala

Η εγκύκλιος για τα παρουσιολόγια για Αναπληρωτές, ΕΕΠ, ΕΒΠ

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.