Περικοπή του 50% των εκπαιδευτών/τριών στα εργαστηριακά μαθήματα, με πρόφαση την τηλεκπαίδευση, καταγγέλλουν Σπουδαστές και Σπουδάστριες ΔΙΕΚ
Την περικοπή του 50% των εκπαιδευτών/τριών στα εργαστηριακά μαθήματα με πρόφαση την τηλεκπαίδευση καταγγέλλουν με κείμενό τους Σπουδαστές και Σπουδάστριες του τμήματος Χειροποίητου Κοσμήματος και Σχεδιασμού Κοσμήματος ΔΙΕΚ Γαλατσίου.
Μάλιστα, συγκεντρώνουν υπογραφές στήριξης στο κείμενο.
Αναλυτικά το κείμενο:
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη το παρακάτω κείμενο το οποίο αποτελεί ομόφωνη απόφαση του τμήματος μας και συντάχθηκε συλλογικά.
Κατά την έναρξη του 2ου εξαμήνου στις 22/02/21, με λύπη μας ανακοινώθηκε πως εκδόθηκε οδηγία προς τους διευθυντές των Δημοσίων ΙΕΚ από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων που αφορά την περικοπή του 50% των εκπαιδευτών/τριών στα εργαστηριακά μαθήματα με πρόφαση την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Λαμβάνοντας υπόψη το τεράστιο πλήγμα που έχει υποστεί η εκπαίδευση σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, λόγω της συνολικά κακής διαχείρισης της πανδημίας και ύστερα από πολλούς μήνες αποχής από τα εργαστηριακά μαθήματα που όπως καταλαβαίνετε είναι απαραίτητα λόγω του τεχνικού χαρακτήρα της ειδικότητας μας, αναφέρουμε πως:
1) Η απομάκρυνση των δεύτερων εκπαιδευτών/τριών από τα μαθήματα επιφέρει αποδιοργάνωση των μαθημάτων και αποσυντονισμό της εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η χρησιμότητα των δύο εκπαιδευτών είναι πολύτιμη, καθώς μοιράζονται την τεχνογνωσία πάνω στα ηλεκτρονικά προγράμματα, τα οποία δεν ήταν υποχρεωμένοι να γνωρίζουν πριν από την πανδημία ενώ προφανώς δεν υπήρξε κάποια ‘’υπουργική – κρατική μέριμνα’’ για την εκπαίδευση τους. Επιπροσθέτως, η ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος, διευκολύνεται από την μεταξύ τους αλληλεπίδραση και από κοινού οργάνωση του μαθήματος.
2) Τα εξ’ αποστάσεως εργαστηριακά μαθήματα είναι ήδη δύσκολα, λόγω της τεχνικής φύσης της ειδικότητας μας (όπως προαναφέρθηκε), την οποία αγνοείτε επιδεικτικά βάζοντας μας να εργαζόμαστε σε μη λειτουργικές πλατφόρμες.
3) Αφήνει με μηδενικό ή μειωμένο εισόδημα τους ανθρώπους που συμβάλλουν στο μορφωτικό επίπεδο της νέας γενιάς κοσμηματοποιών (και όχι μόνο), σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο.
4) Αντί για ευγενή συνεργασία, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ εκπαιδευτών/τριών-δεδομένου ότι παίρνει όλες τις ώρες διδασκαλίας ο εκπαιδευτής με τα περισσότερα μόρια.
Ζητάμε την άμεση επαναφορά και των “δευτέρων” εκπαιδευτών στα εργαστήρια. Προτείνουμε επίσης την εξέταση του ενδεχομένου να γίνονται δια ζώσης μόνο τα εργαστηριακά μαθήματα με μέτρα ασφαλείας (όπως ανοιχτά παράθυρα, απολύμανση πάγκων πριν και μετά το μάθημα, διαχωρισμό τμημάτων στα δύο και εναλλάξ θέσεις εργασίας εντός του εργαστηριακού περιβάλλοντος) μαζί με το άνοιγμα άλλων σχολικών δομών στο άμεσο μέλλον.
Τέλος, τονίζουμε πως η -έστω και- προσωρινή παύση των καθηγητών μας υποβαθμίζει στην πράξη το ‘’Δια Βίου Μάθηση’’ και ‘’στρώνει το έδαφος’’ για το κλείσιμο των Δημόσιων ΙΕΚ ,που συχνά λειτουργούν σαν σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, δίνοντας την δυνατότητα επαγγελματικής κατάρτισης σε άτομα που δεν βρίσκονται σε θέση να πληρώσουν ιδιωτικές σπουδές, βοηθώντας τους να διεκδικήσουν ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον.
Οι σπουδαστές/τριες του τμήματος Χειροποίητου κοσμήματος και Σχεδιασμού κοσμήματος ΔΙΕΚ Γαλατσίου.