Μπορεί να έχουν περάσει αρκετοί μήνες από το κλείσιμο των σχολικών μονάδων καθολικά λόγω πανδημίας και ακόμα περισσότεροι μήνες από όταν άρχισαν να κλείνουν μεμονωμένα σχολεία λόγω κρουσμάτων με τη λύση της τηλεκπαίδευσης να βρίσκεται στο φόντο, όμως το υπουργείο Παιδείας με πρόγραμμα το κόστους 1.534.337,95 € αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Γενάρη «ταχύρρυθμη επιμόρφωση» για όλους τους εκπαιδευτικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Τον Ιανουάριο του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει πρόγραμμα για την ταχύρρυθμιση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως μας ενημερώνει το υπουργείο Παιδείας, μετά από απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος που αναμένεται να ξεκινήσει εντός του μήνα το υπουργείο Παιδείας ανέρχεται στα 1.534.337,95 €.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σκοπός της επιμόρφωσης είναι η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, προκειμένου να εφαρμοστεί με ποιοτικούς όρους η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην α/βάθμια και β/βάθμια εκπαίδευση, με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, είτε η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.
«Μια σημαντική δέσμευση μας προς την εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται πραγματικότητα. Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική χρονιά για όλους μας, με την απειλή του ιού να διαταράσσει κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητας, η εκπαίδευση στην χώρα μας έμεινε όρθια χάρη στο συνδυασμό αφοσίωσης και επιμονής των εκπαιδευτικών μας, αλλά και αξιοποίησης των τεχνολογικών μέσων που αναπτύχθηκαν και διευρυνθήκαν μέσα στις αντίξοες συνθήκες της κρίσης.
Εκκινώντας από αυτήν την βάση, προχωράμε σήμερα στο επόμενο βήμα: την δημιουργία προγράμματος επιμόρφωσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, που απευθύνεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών μας, όλων των βαθμίδων.
Στόχος μας η ποιοτική και αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωρήσεων της διδασκαλίας και της μάθησης και στη βάση ποιοτικών προδιαγραφών δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού και αξιοποίησης των καταλληλότερων κάθε φορά τεχνολογικών μέσων.
Γιατί, πέρα από τις ανάγκες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, η ψηφιακή αναβάθμιση της παιδείας μας, η ενσωμάτωση σε αυτήν των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων μάθησης, αλλά και η επένδυση στο μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα, στους εκπαιδευτικούς μας, αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για τη δημιουργία του ποιοτικού ελληνικού σχολείου του 21ου αιώνα» σημείωσε για το πρόγραμμα από πλευράς της η υφυπουργός, Σ. Ζαχαράκη.