Κλειστά Σχολεία: Νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – Το διαδικτυακό μάθημα συνιστάται να διαρκεί 40 λεπτά
Τις ώρες και το πρόγραμμα των διαδικτυακών μαθημάτων αναλύει το Υπουργείο Παιδείας σε νέα εγκύκλιο με οδηγίες και πληροφορίες για την τηλεκπαίδευση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές μονάδες της B/θμιας εκπαίδευσης, λόγω της αναστολής λειτουργίας τους, υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση καλύπτοντας τη διδακτέα ύλη.
Η εξ Αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις παρούσες έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας λόγω της πανδημίας, επισημαίνει η εγκύκλιος.
Οι Διευθυντές των σχολείων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων διαμορφώνουν το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της σύγχρονης εξ Αποστάσεως διδασκαλίας λαμβάνοντας υπόψη τις υπουργικές αποφάσεις που το καθορίζουν και το αποστέλλουν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μάλιστα, συνιστάται το διαδικτυακό μάθημα να διαρκεί σαράντα λεπτά, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα ανά τύπο σχολείου.
Επίσης, κρίνεται σκόπιμο μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί να συνδέονται πριν από την έναρξη των μαθημάτων για την υλοποίηση δοκιμών (μικρόφωνο, κάμερα, ήχος κ.λπ.), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή υλοποίηση τους.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων οι μαθητές/τριες οφείλουν να ανταποκρίνονται σε καθήκοντα που ανατίθενται από τους εκπαιδευτικούς τους (π.χ. να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους, να ζητήσουν τον λόγο, να σχολιάσουν ή και να σημειώσουν στο chat), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
Εφαρμογή του Οδηγού του ΙΕΠ
Τέλος, επισημαίνεται ότι εφαρμόζεται ο οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των μαθημάτων της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, για το σχολικό έτος 2020-2021, ο οποίος διαβιβάστηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες με την αρ. πρωτ. 127986/ΓΔ4/24-09-2020 εγκύκλιο, όπου μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει πάντοτε να αναφέρουν τις πηγές του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούν για την παροχή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, ακόμη κι αν η χρήση του υλικού είναι ελεύθερη.
Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές/τριες. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E.
Η Υπηρεσία αυτή έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο, έχει δε ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ.
Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους.
Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή.
Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137 A’).
Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ότι:
I. Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» – SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).
II. Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος.
III. Έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.
Οδηγίες για την εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Για την αρχική εγγραφή και τη δημιουργία λογαριασμού χρήστη στην υπηρεσία σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Cisco WebEx μέσω του
Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου του Υπουργείου Παιδείας, ακολουθείστε τα βήματα:
1. Ανοίξτε τον φυλλομετρητή (browser) της επιλογής σας και πληκτρολογήστε τη διεύθυνση https://webex.sch.gr
2. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα με τίτλο «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση WebEx με το ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς». Για την σύνδεση σας πατήστε το κουμπί «Σύνδεση στο WebEx μέσω λογαριασμού ΠΣΔ».
3. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα κεντρικής πιστοποίησης χρηστών (SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στη φόρμα αυτή θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, δηλαδή το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password). Στη συνέχεια πατήστε στο κουμπί «Σύνδεση».
4. Μετά τη σύνδεση σας θα εμφανιστεί μία φόρμα με τα προσωπικά στοιχεία σας (δηλ. επώνυμο, όνομα και email), καθώς και η ενημέρωση για την πολιτική διαχείρισης των προσωπικών σας δεδομένων.
5. Για να συνεχίσετε πρέπει να πατήσετε «Ναι συνέχεια στην εγγραφή».
6. Αυτόματα ο φυλλομετρητής θα σας μεταφέρει στη σελίδα https://minedu- primary.webex.com αν είστε εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στη σελίδα https://minedu-secondary.webex.com αν είστε εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
7. Πατήστε στο επάνω δεξιά μενού την επιλογή Sign in.
8. Εισάγετε την e-mail διεύθυνση που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (@sch.gr) στο σημείο με την ένδειξη “Enter your email address” και πατήστε το πλήκτρο Next.
9. Θα εμφανιστεί η «προσωπική σας ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας». Κάτω από το όνομά σας θα βρείτε τον διαδικτυακό σύνδεσμο της αίθουσας. Για παράδειγμα, για τον χρήστη konstantinos που είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η διεύθυνση της αίθουσας θα έχει τη μορφή: https://minedu-primary.webex.com/meet/konstantinos
10. Τον σύνδεσμο αυτόν μπορείτε να τον κοινοποιείτε στους μαθητές σας με όποιο τρόπο θεωρείτε πρόσφορο, έτσι ώστε να εισέλθουν στη δική σας ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας.
Για παράδειγμα, μπορείτε να τον κοινοποιήσετε στους μαθητές σας είτε με e-mail είτε με ανάρτηση στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) https://e-class.sch.gr ή στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me https://e-me.edu.gr (κοινοποίηση στον τοίχο της κυψέλης της τάξης σας)
Η σελίδα https://webex.sch.gr θα είναι πάντα το σημείο εισόδου σας στην υπηρεσία σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την πλατφόρμα Cisco WebEx. Επιπλέον, η σελίδα αυτή:
• Περιλαμβάνει το θεσμικό πλαίσιο για την παροχή της υπηρεσίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
• Περιλαμβάνει οδηγούς χρήσης για την υπηρεσία Cisco WebEx.
• Παρέχει πληροφορίες για τις διαδικασίες παροχής υποστήριξης, όπως αυτές αναλύονται στη συνέχεια καθώς και στοιχεία επικοινωνίας και σύνδεσμο υποβολής ερωτημάτων στην υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (Helpdesk) του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
• Παρέχει πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας.
• Περιέχει συνδέσμους σε ιστοσελίδες με ανακοινώσεις και ενημέρωση για τη χρήση της υπηρεσίας.
2 επίπεδα εξυπηρέτησης σχολικών μονάδων:
• 1ο επίπεδο εξυπηρέτησης: η ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας, όπως έχει οριστεί στο myschool και η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε ότι αφορά αρχικά στην εγγραφή των εκπαιδευτικών στο WebEx και κατόπιν στη χρήση της υπηρεσίας WebEx σύμφωνα με τους οδηγούς χρήσης που βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα https://webex.sch.gr.
Ο Διευθυντής της κάθε σχολικής μονάδας καλείται να επικαιροποιήσει τα μέλη της ομάδας υποστήριξης στο myschool.
• 2ο επίπεδο εξυπηρέτησης: εφόσον η ομάδα υποστήριξης του σχολείου δεν δύναται να επιλύσει κάποιο πρόβλημα που αφορά στην εγγραφή του εκπαιδευτικού στο WebEx, τότε επικοινωνεί με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (help desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση) θα βρείτε στη σελίδα https://www.sch.gr/helpdesk/.
Η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των ομάδων υποστήριξης της εκάστοτε σχολικής μονάδας.
Ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων
Επίσης κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019, σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.
Τα προσωπικά δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών κατ’ εντολή του. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί σας και ο συντονισμός της διαδικασίας της παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
Κατά τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγουν στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία- εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων.
Συστήνεται να συνδέονται μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά τους δεδομένα.
Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.
Tα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν: α) τη διεύθυνση IP, β) το αναγνωριστικό “User Agent”, γ) τον τύπο υλικού, δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος, ε) την έκδοση διακομιστή-πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση), ζ) την έκδοση εφαρμογής, η) τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ),
θ) τις πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα.
Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον (άρ. 6 §1 περ. ε΄ ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (άρ. 6 §1 περ. γ΄ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ. 63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/ και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν. Νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), όπως αυτή τίθεται από τη διάταξη του αρ. 1 πδ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την παιδεία.
Τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα προσωπικά σας δεδομένα που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς σας ως μαθητών ή γονέων/ κηδεμόνων θα διατηρηθούν όπως ορίζεται στις σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ.
Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.
Εφόσον έχουν καταχωρηθεί τα πραγματικά στοιχεία των μαθητών (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν), μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected].
Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά τους, έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210 6475600, φαξ +30-210 6475628.
Για οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορούν οι μαθητές/τριες να επικοινωνούν με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected].
Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες για την παροχή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/tilekpedefsi/).
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που έχουν εκδοθεί περί της εφαρμογής της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης συνεχίζουν να ισχύουν και επικαιροποιούνται για να περιγράψουν την εφαρμογή των συγκεκριμένων οδηγιών.
Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και στην υλοποίηση της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης προσαρμοσμένης κατά περίπτωση στις εξειδικευμένες εκπαιδευτικές – επικοινωνιακές ανάγκες, μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με σκοπό την κατά μέγιστο βαθμό διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και επαφής μεταξύ των εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης, παράλληλης στήριξης/ΕΒΠ/ Σχολικών Νοσηλευτών και μαθητών/τριών που φοιτούν σε γενικά σχολεία.
Οι ως άνω εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων καθώς και εκείνοι των κλάδων Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π οργανώνουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αξιοποιώντας -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών μεθόδων και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, όπως π.χ. ασύγχρονα και σύγχρονα εργαλεία, καθώς και με την παροχή ψηφιακού υλικού και εξειδικευμένης Υποστηρικτικής Τεχνολογίας για την ψηφιακή προσβασιμότητα (http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/). Επίσης, δύναται να αξιοποιηθεί υλικό από τα παρακάτω links της εκπαιδευτικής τηλεόρασης:
http://www.edutv.gr/index.php/eidiki-agogi http://www.edutv.gr/index.php/mathainoume-sto-spiti/videos/mathainoume-sto-spitinoimatiki-glwssa
Σημειώνεται ότι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχoυν εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, λόγω έλλειψης του απαιτούμενου προς τούτο εξοπλισμού ή/και κατάλληλης σύνδεσης με το διαδίκτυο υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες τους κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα.
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, λαμβάνουν κάθε μέτρο για να διασφαλιστεί η παροχή από εκπαιδευτικούς, της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολική μονάδα που τελεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ8/46284/Δ4/14-4-2020 απόφασης για την παράδοση/παραλαβή φορητών συσκευών, η απόφαση διάθεσης αυτών θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.