Ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας σχετικά με την βαθμολόγηση/αξιολόγηση των μαθητών.
Είναι σε όλους μας γνωστή η εγκύκλιος 167603/ΓΔ4/09-12-2020 του υπ. παιδείας, κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, με την οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμούς για τους μαθητές/τριές τους!
Πρόκειται για ανεδαφική, αντιπαιδαγωγική και ανεφάρμοστη εγκύκλιο, επειδή δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τις αδυναμίες και τις ανεπάρκειες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που αναγκαστικά πραγματοποιείται λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, δεν λαμβάνεται υπόψη στην εγκύκλιο ότι τα μαθήματα δεν πραγματοποιούνται υπό κανονικές συνθήκες και ότι παρουσιάζονται πάμπολλα προβλήματα τόσο στη διδασκαλία όσο και στην αφομοίωση της ύλης, ότι υπάρχουν παιδιά τα οποία δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση με άλλα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ότι η μέθοδος των τηλε-διαγωνισμάτων και τηλε-τεστ δεν αποτελεί ασφαλή τρόπο αξιολόγησης των μαθητών –είναι, εξάλλου, μια διαδικασία αμφισβητούμενης εγκυρότητας και αντικειμενικότητας– και, τέλος, ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν καθυστερημένα και έχουν γνωρίσει τους μαθητές τους μόνο εξ αποστάσεως!
Θα περιμέναμε από το υπουργείο, αντί να εκδίδει τέτοιες εγκυκλίους, να διερευνά και να καταγράφει όλα τα προβλήματα, παιδαγωγικά, μαθησιακά, τεχνικά, και όλες τις ανεπάρκειες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να δίνει λύσεις.
Θα περιμέναμε επίσης από το ΙΕΠ, αντί να προτείνει την υλοποίηση τέτοιων εγκυκλίων, να δίνει οδηγίες και κατευθύνσεις στους εκπαιδευτικούς προς μια διαμορφωτική και ανατροφοδοτική αξιολόγηση, προκειμένου να διαπιστωθούν τα σοβαρά μαθησιακά κενά των μαθητών/τριών, που προέκυψαν εξαιτίας της αποσπασματικής διεξαγωγής των μαθημάτων από την άνοιξη του 2020, και να βρεθούν τρόποι κάλυψης αυτών των κενών, και όχι να καλούνται οι εκπαιδευτικοί να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα για να καταθέσουν τη βαθμολογία του Α΄ τετραμήνου κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες, αποδεχόμενοι υποκριτικά μια δήθεν κανονικότητα.
Η εγκύκλιος δεν είναι και δεν θα μπορούσε να είναι υποχρεωτική, άλλωστε αναφέρεται σε αυτή ότι οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται και όχι ότι υποχρεούνται. Επιπλέον δεν θα μπορούσε να ισχύει για κάποιες περιπτώσεις και για κάποιες άλλες όχι: αναφερόμαστε βέβαια στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ, τα οποία δεν μπορούν να διδαχθούν ούτε να εξεταστούν από απόσταση – σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, η εγκύκλιος είναι εκ των πραγμάτων ανεφάρμοστη.
Οι συνάδελφοι είναι καλυμμένοι από την ισχύουσα νομοθεσία, που είναι υπέρτερη κάθε εγκυκλίου και η οποία ορίζει ότι οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο Α΄ τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους. Επιπλέον, μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κείμενη νομοθεσία που να αναφέρεται σε αξιολόγηση από απόσταση (τηλε-αξιολόγηση)!
Για όλους τους παραπάνω λόγους, καλούμε τους αρμόδιους να μην ασκούν πιέσεις στους συναδέλφους ούτε να ενθαρρύνουν με τον τρόπο τους τη διενέργεια τηλε-διαγωνισμάτων με σκοπό την τηλε-αξιολόγηση των μαθητών, αναλογιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ο πρόεδρος
Αλέξης Τρίμης |
Ο γεν. γραμματέας
Δημήτρης Ηλιόπουλος |