Παρά τις απαγορεύσεις της πλατφόρμας, μια σειρά από hashtags όπως το #skinnycheck είναι από τα πιο δημοφιλή σε εκατομμύρια έφηβους χρήστες.
Ολοένα και περισσότερες είναι οι περιπτώσεις όπου επικίνδυνο και εν δυνάμει επιβλαβές περιεχόμενο “ξεφεύγει” από τον έλεγχο και τις πολιτικές προστασίας των χρηστών σε μια σειρά από πλατφόρμες των social media.
Μετά και της αποκαλύψεις της Φράνσις Χάουγκεν για τις συνέπειες που έχει το Facebook και το Instagram στους νεαρούς χρήστες, με την επιδραστικότητά της να είναι τοξική για τους εφήβους σε μια σειρά από περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των διατροφικών διαταραχών, νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, μια σειρά από επικίνδυνα hashtag που προωθούν την ανορεξία εξακολουθούν να αναζητούνται στη δημοφιλή εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο TikTok, όπου τα αντίστοιχα βίντεο έχουν δισεκατομμύρια προβολές.
Μπορεί το TikTok επισήμως να μην επιτρέπει περιεχόμενο που προωθεί τις διατροφικές διαταραχές, ωστόσο η κατάσταση φαίνεται να έχει ξεφύγει από τον αλγόριθμο.
Ενώ η πλατφόρμα το 2020 επέβαλε πρόσθετους περιορισμούς στις διαφημίσεις απώλειας βάρους μετά από κριτική για προώθηση σε επικίνδυνες δίαιτες και τον Μάρτιο ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για τη σύνδεση χρηστών που αναζητούν hashtags που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές με μια γραμμή βοήθειας, η έρευνα που διεξήγαγε ο Guardian ανακάλυψε μια σειρά από hashtags με τέτοια χαρακτηριστικά:
Δεκατέσσερα από αυτά τα hashtag ήταν μέρος από τα 22 που προσδιορίστηκαν από την ομάδα SumOfUs τον Σεπτέμβριο ως προωθητικές διατροφικές διαταραχές στο Instagram. Πάνω από ένα μήνα αργότερα, είναι ακόμα ενεργά στο TikTok.
Άλλα 11 hashtag που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές που δεν ήταν στο Instagram λειτουργούσαν επίσης στην πλατφόρμα, όπως το #skinnycheck με προβολές 1 εκατ. προβολές, #size0 με 1,4 εκατ. προβολές και #thighgapworkout με 2,6 εκατ. προβολές.
Επιπλέον, πολλοί χρήστες φάνηκε ότι σκόπιμα έγραψαν δημοφιλή hashtags που προωθούσαν την ανθυγιεινή διατροφή, μετά τις απαγορεύσεις για να ξεπεράσουν τα εμπόδια των νέων κανονισμών. Για παράδειγμα, αφού η πλατφόρμα απαγόρευσε το hashtag thinspo – συντομογραφία για “thinspiration” – οι χρήστες άρχισαν να χρησιμοποιούν #thinspao και #thinsrpø.
Η λειτουργία αναζήτησης του TikTok πρότεινε μερικά από τα δημοφιλή hashtag που χρησιμοποιήθηκαν για να ξεπεράσουν τη λογοκρισία του, ωθώντας τον χρήστη να αναζητήσει το “thinspao” εάν απλώς πληκτρολογήσει “thin” στη γραμμή αναζήτησης.
Άλλα φαινομενικά ακίνδυνα hashtags όπως #caloriedefecitsnacks και #weightlossprogress έχουν επικίνδυνο περιεχόμενο που ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν αυστηρή δίαιτα και να μετρούν τις θερμίδες. Το απλό hashtag #skinny έχει 1,7 δισ. προβολές και οδηγεί σε πολλά βίντεο απώλειας βάρους.
Το TikTok, σε σύγκριση με το Instagram, μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο επικίνδυνο λόγω των δημογραφικών στοιχείων των χρηστών του.
Η εφαρμογή βίντεο ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες τον Σεπτέμβριο, εκ των οποίων το 60% είναι μεταξύ 16 και 24 ετών.