Ένοχος κρίθηκε ο καθηγητής Γυμνασίου που παραπέμφθηκε να δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, κατηγορούμενος για σεξουαλική παρενόχληση μαθητριών του, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Ο 66χρονος καθηγητής καταδικάστηκε σε 22 μήνες φυλάκισης, με τριετή αναστολή, ενώ του αναγνώρισε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι καταγγελίες εις βάρος του 66χρονου καθηγητή αφορούν το αδίκημα της κατάχρησης ανηλίκου, κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση, πράξεις οι οποίες καταγγέλθηκαν ότι έγιναν το περσινό σχολικό έτος (2021-22) και ειδικότερα το διάστημα από τον Οκτώβριο έως τον Φεβρουάριο, σε Γυμνάσιο στο κέντρο της πόλης.
Στη δικογραφία περιλαμβάνονται συνολικά οκτώ περιπτώσεις μαθητριών γυμνασίου (14-15 ετών), στις οποίες ο 66χρονος εκπαιδευτικός φέρεται να «απηύθυνε χειρονομίες και προτάσεις γενετήσιου χαρακτήρα». Στις καταθέσεις τους οι μαθήτριες, φαίνεται να κατήγγειλαν -μεταξύ άλλων- ότι ο καθηγητής τους απηύθυνε ερωτήσεις για τις ερωτικές τους προτιμήσεις και τυχόν σεξουαλικές εμπειρίες, ότι πρότεινε σε δύο μαθήτριες να «αγγίζονται» μεταξύ τους στο στήθος, ότι τις ρωτούσε αν αυτοϊκανοποιούνται, ότι ωθούσε κάποιες προς το σώμα του και τις ρωτούσε αν έχουν σεξουαλικές επαφές, κ.α.
Στην αίθουσα του δικαστηρίου βρέθηκαν αρκετές μαθήτριες με τους γονείς τους, αλλά και πολλοί καθηγητές του σχολείου προκειμένου να υποστηρίξουν τον συνάδελφό τους, ενώ η δικαστική αίθουσα χωρίστηκε σε δύο μεριές.
Με το άκουσμα της απόφασης του δικαστηρίου για την ενοχή του καθηγητή, οι γονείς των κοριτσιών ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και φώναζαν «ευχαριστούμε που δικαιώνεται τα παιδιά μας», ενώ οι μαθήτριες έπεσαν η μία στην αγκαλιά της άλλης και ξέσπασαν σε κλάματα. Σημειώνεται ότι οι ανήλικες δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στο δικαστήριο.
Είχε προηγηθεί η αγόρευση από την εισαγγελέα της έδρας, η οποία πρότεινε ο κατηγορούμενος καθηγητής να αθωωθεί, τονίζοντας ότι ο 66χρονος σε καμία εκ των οκτώ περιπτώσεων, δεν προέβη στις πράξεις για τις οποίες κατηγορείται. «Τα παιδιά φτάσανε στο σημείο να μη μεταφέρουν την αλήθεια στους γονείς τους, στους καθηγητές και στις καταγγελίες τους. Αυτό έχει ξανά συμβεί στο δικαστήριο, δεν είναι η πρώτη φορά, όμως είναι λυπηρό ότι συνέβη και τώρα», είπε, μεταξύ άλλων, ωστόσο το δικαστήριο δεν συντάχθηκε με τη πρότασή της.
«Οι καταγγελίες είναι υποκινούμενες», υποστήριξε ο καθηγητής
Ο κατηγορούμενος, ο οποίος δίδασκε στο συγκεκριμένο γυμνάσιο για 23 χρόνια, στην απολογία του που διήρκησε περισσότερο από μια ώρα, αρνήθηκε τις κατηγορίες που του αποδίδονται και δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα πλεκτάνης και σκευωρίας από τους μαθητές, ενώ σημείωσε πως ουδέποτε έχει δώσει οποιοδήποτε δικαίωμα, ούτε έχει δεχθεί κάποιο παράπονο γονέα για συμπεριφορά του απέναντι σε μαθητές και μαθήτριες. Επιπλέον, υποστήριξε ότι στοχοποιήθηκε επειδή ήταν αντίθετος στις καταλήψεις που πραγματοποιούνταν στο σχολείο και ότι οι μαθητές ήθελαν να πετύχουν την απομάκρυνσή του καθώς ήταν αυστηρός κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
«Πιστεύω ότι οι καταγγελίες είναι υποκινούμενες, χωρίς να έχουν αντιληφθεί οι μαθήτριες τον λόγο του υποκινητή. Είναι παιδιά, τα ξέρουν όλα και έχουν ημιμάθεια σε πολλά θέματα, ιδιαίτερα στο σεξουαλικά και στις συνέπειες που έχουν οι πράξεις τους και ίσως να μη καταλάβαιναν τι σημαίνει να σέρνουν έναν άνθρωπο στα δικαστήρια. Ο σκοπός τους ήταν να μη κάνουν μάθημα με εμένα, με έβλεπαν σαν τον “μπαμπούλα” του σχολείου. Τόσα χρόνια στην υπηρεσία και στο συγκεκριμένο σχολείο και δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό σε βάρος μου. Δεν τρελάθηκα στα 66 μου», ανέφερε, μεταξύ άλλων.
Αναφορικά με την καταγγελία της μαθήτριας που ανέφερε ότι τη ρωτούσε για τις σεξουαλικές της προτιμήσεις, ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι αν και άριστη μαθήτρια, είχε δυσκολία στην κατανόηση της ελληνικής γλώσσας και δεν αντιλήφθηκε ορθά αυτό που της είπε. Επιπλέον, υποστήριξε πως οι γονείς των μαθητριών που προχώρησαν σε καταγγελίες εναντίον του, πληροφορήθηκαν όσα κατήγγειλαν οι ανήλικες μετά την κατάληψη που έγινε στο σχολείο και την έκταση που πήρε το θέμα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ενώ ουδέποτε είχε δεχθεί οποιοδήποτε παράπονο ή παρατήρηση.
«Ποτέ κανένας πατέρας, καμία μητέρα, κανένα συγγενικό πρόσωπο, δεν ήρθε σε εμένα στο σχολείο, μέσα ή έξω, ούτε και στη διεύθυνση του σχολείου. Κανένας. Στο γυμνάσιο διαβάζοντας τα καταγγελλόμενα από τις παθούσες, μου θύμιζε ότι έκαναν σκονάκι από την αντιγραφή. Χρησιμοποιούν τις ίδιες εκφράσεις, τις ίδιες βρισιές, λες και η μία αντέγραψε την άλλη στις καταθέσεις τους. Χρησιμοποιούνται χυδαίες εκφράσεις, που δεν συνάδουν ούτε με την ηλικία μου. Στο γυμνάσιο, το επίμαχο διάστημα, φοιτούν 80 μαθήτριες. Καμία δεν παραπονέθηκε από την Α, τη Β τάξη και των τριών τάξεων του λυκείου που πέρασαν σαν μαθήτριες από το γυμνάσιο.
εκφράσεις, που δεν συνάδουν ούτε με την ηλικία μου. Στο γυμνάσιο, το επίμαχο διάστημα, φοιτούν 80 μαθήτριες. Καμία δεν παραπονέθηκε από την Α, τη Β τάξη και των τριών τάξεων του λυκείου που πέρασαν σαν μαθήτριες από το γυμνάσιο.
Τα παράπονα είναι από μια ομάδα μαθητριών της Γ’ τάξης που ξεκίνησε σαν μια “δεμένη” παρέα από τη Β’ δημοτικού και ήταν μαζί. Όταν κάποιος μαθητής θεωρεί τη παρατήρηση του καθηγητή άδικη πηγαίνει στο σπίτι και παραπονιέται στους γονείς και έρχονται κατ’ επαναληψη οι γονείς να ζητήσουν εξηγήσεις. Στις τόσες πολλές ενοχλήσεις δικές μου, τις οποίες καταγγέλλουν, δεν ενημέρωσε ούτε μία τη μητέρα της; Για “ψύλλου πήδημα” το κάνουν και έρχεται η μητέρα τους να μας κάνει “ντα”. Στις τόσες περιπτώσεις ποτέ κανένας γονιός δεν παραπονέθηκε για κάτι επιλήψιμο, ούτε ενημέρωσε τη διεύθυνση του σχολείου», είπε στην απολογία του φανερά φορτισμένος.
«Υποτίθεται ότι έλεγα διαφορά στις μαθήτριες, πάντα είχα αρχή να μην έρχομαι σε επαφή με έναν ή μια μαθήτρια και πάντα ήθελα να υπάρχει δεύτερο άτομο για να αισθάνονται καλύτερα και να διασφαλιζω και εγώ τον εαυτό μου (..). Ήμουν αυστηρός κατά τη διάρκεια του μαθήματος, συνήθως πήγαινα εγώ να επιβάλω την τάξη. Οι μαθήτριες που μου καταλογίζουν παρενόχληση, τις έχω κάνει επίπληξη για κάπνισμα, για κοπάνες, για όλα αυτά γινόμουν δυσάρεστος και θεωρούσαν πως αν εκμηδένιζαν εμένα, θα μπορούσαν να κάνουν οτιδήποτε θέλουν στο σχολείο. Οι μαθήτριες ξεκίνησαν ένα πράγμα σαν παιχνίδι, υποκεινούμενες ή κακόβουλα, το διέδωσαν, εγκλωβίστηκαν σε αυτά που είπαν και μετά δε μπορούσαν να πουν στη μητέρα τους ότι δεν είναι όπως τα παρουσιάζουν στις στις καταγγελίες τους», ανέφερε, μεταξύ άλλων.
Πηγή: protothema.gr