Μεγάλες εταιρίες απ’ όλους τους χώρες ετοιμάζονται να κλείσουν την πόρτα σε όσους επιλέγουν να μην κάνουν το εμβόλιο…
Στον αστερισμό των εμβολίων για την καταπολέμηση του Covid-19 βρίσκεται ο πλανήτης, με τα μαντάτα να είναι πολύ ευχάριστα σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα.
Κι αυτό γιατί έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρώτοι εμβολιασμοί και οι διαθέσιμες δόσεις διαρκώς αυξάνονται.
Το εμβόλιο της Pfizer βρίσκεται πιο μπροστά, με τις Moderna και Oxford/AstraZeneca να ακολουθούν και άλλα τρία εμβόλια να βρίσκονται ένα βήμα πριν την έγκριση.
Την ώρα που η επιστήμη δίνει ξανά τη λύση έχει ξεκινήσει μια κουβέντα που αποτελεί μια χρόνια προβληματική στο κομμάτι της σύνδεσης της βιολογίας με την ηθική.
Ως θέμα βιοηθικής συζήτησης, το εμβόλιο έχει δημιουργήσει δύο στρατόπεδα, όπως συμβαίνει από χρόνια με όλα τα εμβόλια και από το 2016 και μετά με το κίνημα των αντιεμβολιαστών.
Από τη μία όσοι ζητούν να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός κι από την άλλη όσοι φοβούνται ή όσοι θεωρούν ότι με το εμβόλιο θα τους χορηγήσουν στον οργανισμό… τσιπάκια.
«Εγώ δεν πρόκειται να κυνηγάω με το εμβόλιο στο δρόμο ανθρώπους, οι οποίοι δεν θέλουν να εμβολιαστούν. Αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αναλαμβάνουν μία ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους. Και μπορεί όχι εμείς, αλλά η ίδια η αγορά, η ελεύθερη οικονομία να επιβάλει τέτοιους περιορισμούς που να είναι η ζωή τους λίγο πιο δύσκολη», δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ξεκαθάρισε πως όσοι αρνηθούν να κάνουν το εμβόλιο θα αναγκαστούν να συνηθίσουν σε μια νέα πραγματικότητα προκειμένου να μην θέτουν σε κίνδυνο όλους τους υπόλοιπους.
Παρά το ότι επιστήμονες έχουν τονίσει (μεταξύ τους και ο κ. Μόσιαλος) ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός θα δώσει τροφή για συνωμοσιολογία στους…ευερέθιστους, φαίνεται πως θα οδηγηθούμε εξ ανάγκης σε μια τέτοια λύση.
Κι αυτό γιατί ακόμα κι αν δεν είναι υποχρεωτικός, θα καταστεί αναγκαίος, αν θέλουμε να βρούμε ένα μεγάλο κομμάτι της προηγούμενης ζωής μας ξανά.
Αυτό το κομμάτι περιλαμβάνει ταξίδια, εξόδους σε εστιατόρια και μπαρ με την παρέα, παρακολούθηση συναυλιών, κινηματογραφικών ταινιών και άλλων θεαμάτων.
Ως προς τα ταξίδια, ήδη αρκετές αεροπορικές έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζουν το έδαφος απευθυνόμενοι στο καταναλωτικό κοινό, εξηγώντας πως για οποιοδήποτε διεθνές ταξίδι το εμβόλιο θα είναι προαπαιτούμενο.
Η αυστραλιανή Qantas έχει ανακοινώσει μέσω του CEO της ότι ταξίδια Αυστραλών έξω από τη χώρα και τη Νέα Ζηλανδία, θα απαιτούν το εμβόλιο, όπως και η ανάποδη διαδρομή.
Μάλιστα, ο Άλαν Τζόις παρότρυνε και μέσω της θέσης του στην IATA, την Ένωση των Αεροπορικών, όλες τις αεροπορικές εταιρείες να εφαρμόσουν πολιτική «no vaccine no party flight» ωσάν άλλοι Τζορτζ Κλούνεϊ σε διαφήμιση για Martini.
Και πώς να κάνουν αλλιώς όταν μέσα στο 2020 οι αεροπορικές σημείωσαν ζημία που αγγίζει τα 157 δισεκατομμύρια δολάρια, αποτέλεσμα όχι μόνο της περιόδου ban των πτήσεων που είχαν οι περισσότερες χώρες από Μάρτιο ως Μάιο. Αυτή η απώλεια εσόδων είναι περισσότερο αποτέλεσμα του φόβου του κόσμου.
Προς την καταπολέμηση αυτού του φόβου, η British Airways σε συνεργασία με την Ένωση ετοιμάζει μια εφαρμογή-διαβατήριο, όπου θα αναγράφεται αν ο ταξιδιώτης έχει κάνει το εμβόλιο, αλλά και το πρωτόκολλο που ισχύει στη χώρα του για όσους ταξιδεύουν από και προς αυτή.
Μάλιστα, η εφαρμογή θα είναι δωρεάν για τους ταξιδιώτες, αλλά οι αεροπορικές θα πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο για τη χρήση της σε κάθε πελάτη τους, ενώ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων θα χρησιμοποιείται τεχνολογία block-chain κι όχι αποθήκευσης.
Αυτό σημαίνει πως το ιατρικό ιστορικό θα είναι ανιχνεύσιμο μόνο πριν και μετά το ταξίδι και δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφημιστικούς λόγους.
Αυτή δεν θα είναι η μόνη εφαρμογή, καθώς αρκετές αεροπορικές ετοιμάζουν τη δική τους εκδοχή.
Σε λίγο καιρό θα τεθεί σε εφαρμογή κάτι αντίστοιχο σε Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη για τα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών, που λειτουργούν σε λογική travel bubble, είναι δηλαδή δύο συνεργαζόμενες χώρες που επιτρέπουν τα αεροπορικά ταξίδια μόνο μεταξύ τους, ενώ και η Korean Air της Νοτίου Κορέας δημιουργεί το σύστημα που θα της εξασφαλίζει ένα check in covid-free επιβίβασης.
Εκτός από τα αεροπορικά και παντός είδους ταξίδια, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο κάποιες χώρες να εφαρμόσουν και προαπαιτούμενο εμβόλιο για είσοδο σε χώρους εστίασης και θεαμάτων.
Ο αρμόδιος για τη διανομή των 357 εκατομμυρίων εμβολίων στη Μεγάλη Βρετανία, ο Ναντίμ Ζαχάβι, υποστήριξε σε δηλώσεις του πως παμπ, μπαρ, εστιατόρια, χώροι συναυλιών, αθλητικά events και θέατρα-σινεμά θα έχουν υποχρεωτικό εμβολιασμό για τους θεατές τους.
Αν κάτι τέτοιο ισχύσει στην Αγγλία και αν ήδη η Ισπανία βγάζει κόκκινη κάρτα σε όσους δεν εμβολιαστούν, τότε δεν βλέπουμε τι θα το σταματήσει από το να ισχύσει και στην Ελλάδα και σε μεγάλη κλίμακα στην Ευρώπη.
Όπως αναφέρουν μάλιστα σήμερα τα Νέα θα εκδίδεται πιστοποιητικό εμβολιασμού με τους κωδικούς Taxis και ΑΜΚΑ, καθώς και απ’ τα ΚΕΠ που θα είναι ουσιαστικά η κάρτα ελευθέρας του πολίτη για να μπει ελεύθερα σε διάφορα μέρη.
Πλέον με τον εφιάλτη του κορωνοϊού να έχει αφήσει το αποτύπωμά του στις οικονομίες των χωρών τα περιθώρια στενεύουν.
Είναι ξεκάθαρο ότι η αγορά στην πλειονότητα των τομέων της, για να μην ριψοκινδυνέψει ένα νέο, καταστροφικό κλείσιμο θα ζητάει πιστοποιητικό εμβολιασμού για να προστατεύσει την ίδια, αλλά και τους πελάτες της.
Το μότο θα είναι πλέον: «Δικαίωμα σου να πιστεύεις σε συνωμοσίες, αλλά δικαίωμα και όσων δεν πιστεύουν να προστατεύσουν τον εαυτό τους…». Δίκαιο deal, δεν νομίζετε;
Πηγές: menshouse.gr