Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Συνέντευξη του κ. Ν. Φίλη στην ΕφτΣυντ για την παιδεία

Στόχοι: η δημιουργία εκπ/κού συστήματος ποιότητας, κριτικού πνεύματος, συμπερίληψης, στήριξης των αδύναμων και βέβαια σύγχρονων επιστημονικών κατευθύνσεων, αλλά και η δραστική αύξηση δαπανών για την Παιδεία με στόχο το 5% του ΑΕΠ.

25 Σεπτεμβρίου, 2021
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
Νίκος Φίλης
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση θα καταργήσει τις διατάξεις που υποσκάπτουν τη δημοκρατία στο σχολείο και τη θέση των εκπαιδευτικών.

Για συστηματική προσπάθεια συρρίκνωσης της δημόσιας παιδείας σε όλες της τις βαθμίδες κάνει λόγο μιλώντας στο Ειδικό Αφιέρωμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» για την Εκπαίδευση ο Νίκος Φίλης, βουλευτής Α´ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., πρώην υπουργός Παιδείας και αρμόδιος τομεάρχης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο κ. Φίλης υπογραμμίζει ότι στόχος της επόμενης προοδευτικής κυβέρνησης θα είναι η δημιουργία από την αρχή ενός δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος ποιότητας, κριτικού πνεύματος, συμπερίληψης, στήριξης των αδύναμων και βέβαια σύγχρονων επιστημονικών κατευθύνσεων, αλλά και η δραστική αύξηση δαπανών για την Παιδεία με στόχο το 5% του ΑΕΠ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

● Εχετε κάνει λόγο για κινήσεις της κυβέρνησης που παραπέμπουν σε «εργαστήρι μετάλλαξης» του εκπαιδευτικού μας συστήματος…

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η νομοθέτηση της κυβέρνησης για την Παιδεία υπηρετεί έναν στρατηγικό στόχο: να κάνει μικρότερο το δημόσιο σχολείο και Πανεπιστήμιο. Και, θα πρόσθετα, ο στόχος υπηρετείται με συνέπεια, συνέχεια και ισχυρή τη στήριξη του πρωθυπουργού. Γι’ αυτό μιλώ πάντα για την πολιτική Μητσοτάκη-Κεραμέως.

Σε αυτή την κατεύθυνση επιχειρούν όχι απλώς να αλλάξουν συνθήκες, αλλά μάλλον να παγιώσουν καταστάσεις. Δίνω ως παράδειγμα την παροχή επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους αδιαβάθμητων κολεγίων. Φυσικά η ανατροπή των επιχειρούμενων τετελεσμένων θα στηριχτεί στην πολιτική μας βούληση και στο άρθρο 16 του Συντάγματος.

● Γιατί θέλει «συρρικνωμένο» το δημόσιο σχολείο η Ν.Δ.;

Είναι βαθιά ταξικοί και ιδεολογικοί οι λόγοι. Ξεκινώντας από το γεγονός ότι ιστορικά η Ν.Δ. είναι το κόμμα των «λίγων», εκείνων που μπορούν να πληρώσουν για την εκπαίδευσή τους από το νηπιαγωγείο ώς τα πιο ακριβά Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Συνεπώς, κάθε δημόσια δαπάνη για το σχολείο των πολλών τη βλέπουν ως αχρείαστο κόστος και πάρεργο.

Δεύτερον, για χρόνια υπηρετούν την ιδεολογία «Ο ιδιώτης μπορεί να το κάνει καλύτερα» σε κάθε τομέα. Να διαχειριστεί καλύτερα τις συντάξεις, να στήσει καλύτερα μια επιχείρηση συγκριτικά με ένα συνεταιρισμό, να φτιάξει καλύτερα νοσοκομεία. Τι απέδειξε όμως η εμπειρία της πανδημίας; Οτι στα δύσκολα και για όλο τον πληθυσμό υπάρχει ένα σύστημα υγείας, το δημόσιο και εθνικό.

● Το ίδιο ισχύει με τις συντάξεις;

Ακριβώς! Δείτε το συνταξιοδοτικό των λίγων εκείνων χωρών που δοκίμασαν παρόμοιες με τη σημερινή Ν.Δ. μεταρρυθμίσεις. Συστήματα βούλιαξαν και ο ιδρώτας γενιών ολόκληρων εξανεμίστηκε, είτε γιατί η αγορά είναι απρόβλεπτη είτε γιατί με την αφαίρεση των δικλίδων ασφαλείας και τα golden boys άνοιξε η πόρτα στη διαφθορά. Αλλά αν μείνουμε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δείτε το παράδειγμα της Ελλάδας: Ποιες ειδικότητες προσφέρουν τα κολέγια και ποιες τα δημόσια Πανεπιστήμια; Ποιος επένδυσε μεταπολεμικά σε κλινικές, εργαστήρια, εξοπλισμό… Ποιο σύστημα δημιούργησε τις γενιές επιστημόνων που οδήγησαν τη χώρα στην ανάπτυξη και διέπρεψαν σε Ελλάδα και εξωτερικό;

● Ποια θα είναι η κύρια προτεραιότητα της επόμενης κυβέρνησης με προοδευτικό πρόσημο στον χώρο της Παιδείας, συγκριτικά με την «πρώτη φορά»; Τι έχει αλλάξει;

Το 2015 είχαμε παραλάβει ένα δημόσιο σχολείο ξεχαρβαλωμένο λόγω μνημονίων και διαρκούς απο-επένδυσης να λειτουργεί χάρη στον ζήλο των εκπαιδευτικών -κυριολεκτώ και δεν κολακεύω κανέναν. Τον Σεπτέμβριο 2016, η προτεραιότητα που θέσαμε ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, κάτι που ακούγεται παράδοξο να τίθεται στόχος σε μια ευρωπαϊκή χώρα στην εποχή μας. Βλέπετε όμως διανύαμε την πέμπτη χρονιά χωρίς προσλήψεις… Το πετύχαμε θέτοντας έκτοτε το στάνταρντ.

Εγιναν πολλά ακόμα σε σύντομο διάστημα και κάτω από τη μέγκενη των μνημονιακών περιορισμών: αύξηση δαπανών, νέα σύγχρονα προγράμματα για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά, η βραβευμένη «νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», θεσμοθετήθηκε η διετής κατάρτιση υψηλού επιπέδου στα Πανεπιστήμια κι άλλα πολλά. Δυστυχώς, τα περισσότερα τα ξεχαρβάλωσαν μέσα σε δύο χρόνια. Είναι σαφές ότι στόχος της επόμενης προοδευτικής κυβέρνησης θα είναι η επαναφορά της νομιμότητας εκεί που έχει βληθεί και η δημιουργία από την αρχή ενός δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος ποιότητας, κριτικού πνεύματος, συμπερίληψης, στήριξης των αδύναμων και βέβαια σύγχρονων επιστημονικών κατευθύνσεων. Και σαφώς, η δραστική αύξηση δαπανών για την Παιδεία, με στόχο το 5%, και οι μαζικές, εκεί που χρειάζεται, προσλήψεις εκπαιδευτικών.

● Για τους εκπαιδευτικούς τι έρχεται μετά τα τελευταία νομοθετήματα;

Πρώτα από όλα, η απαξίωση -ουσιαστικά, η κατάργηση- του Συλλόγου Διδασκόντων, ενός πυλώνα του δημόσιου σχολείου από τη δεκαετία του ’80, μαζί με την επιστροφή των παντοδύναμων διευθυντών και επιθεωρητών υποσκάπτουν τη δημοκρατία στο σχολείο και τη θέση των εκπαιδευτικών. Και την ίδια στιγμή φέρνουν τη δήθεν «αξιολόγηση», που θα είναι τιμωρητική και στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός συστήματος νεποτισμού και κομματικοκρατίας. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι «αρνητές».

Γνωρίζουν, δε, ότι η κυβέρνησή μας καθιέρωσε ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό και εκπαιδευτικά αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Γι’ αυτό θα είμαι σαφής: Η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση θα καταργήσει τις διατάξεις των νόμων 4692/2020 και 4823/2021, αποκαθιστώντας άμεσα τους εκπαιδευτικούς που θα υποστούν αντισυνταγματικές σε βάρος τους κυρώσεις.

● Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ επέμεινε στην ορθότητα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αποδίδοντας τη μη εισαγωγή αποφοίτων στους συντελεστές που έθεσαν τα τμήματα. Πώς σχολιάζετε τη θέση αυτή;

Αστειότητες και υποκρισία. Πρώτα νομοθέτησαν την περιοριστική κλίμακα 0,80 – 1,20 και τώρα ρίχνουν τις ευθύνες στις σχολές και τα τμήματα που είχαν τα χέρια τους δεμένα. Σε μια Σύνοδο των Πρυτάνεων, πριν από τρεις μήνες, είχα επισημάνει στους συμμετέχοντες ότι αυτό ακριβώς θα έκανε η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός.

Πρώτα θα σας βάλουν «χειροπέδες» με την ΕΒΕ, τους είχα πει, και κατόπιν θα σας πουν «Γιατί τις φορέσατε; Εσείς φταίτε που έμειναν φοιτητές έξω». Δυστυχώς είναι τέτοια η ηθική παρακμή της κυβέρνησης που δεν τολμάει να πει «ήταν δική μου απόφαση» να μείνουν εκτός Πανεπιστημίων χιλιάδες παραπάνω από πέρσι απόφοιτοι Λυκείων. Αλλά δεν νομίζω να υπάρχει γονιός ή μαθητής που δεν το ’χει συνειδητοποιήσει.

● Αλλά θεωρείτε σωστό να εισέρχονται στα ΑΕΙ φοιτητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις στις εξετάσεις, ακόμη και κάτω από τη βάση;

Πρώτον, οι χαμηλές επιδόσεις είναι πρόβλημα του Λυκείου, που έχει υποβαθμιστεί ακριβώς λόγω του συστήματος εισαγωγής. Το δύσκολο και το απαραίτητο λοιπόν είναι να δουλέψουμε για να το βελτιώσουμε, όχι να κρύψουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, για να γράφουν οι εφημερίδες ότι δεν υπάρχουν εισακτέοι με χαμηλές επιδόσεις. Δεύτερον, οι εισαγωγικές ήταν και παραμένουν εξέταση επιλογής ενός αριθμού αποφοίτων μέσα στο σύνολο.

Οι βαθμοί και η εκάστοτε βάση διαμορφώνονται από πολλούς παράγοντες. Διαφορετικά, ας τραβούσαν μια οριζόντια γραμμή. Αλλά… ξέχασα! Αυτό είχε νομοθετήσει η κ. Γιαννάκου και κατήργησε η κ. Διαμαντοπούλου, ακριβώς επειδή δεν λειτουργούσε.

● Ο «πληθωρισμός» νέων τμημάτων που προωθήθηκε κατά το 2018-19 μήπως ήταν μια βιαστική και λάθος επιλογή;

Δεν θα τον χαρακτήριζα «πληθωρισμό». Κατά συντριπτική πλειονότητα τα νέα τμήματα αποτελούσαν πρόταση των Πανεπιστημίων. Αν υπήρξαν μια-δυο εξαιρέσεις, να το δούμε. Η κατάργησή τους συλλήβδην, χωρίς να έχουν αξιολογηθεί, ήταν πράξη εκδικητική, βιαστική, λανθασμένη και εντέλει σκληρά ταξική, αφού εκτός από την οικονομία πλήττει νέα παιδιά, κυρίως από πιο αδύναμες τάξεις.

Αλλά ας πάμε στην ουσία, που θα μας απασχολήσει ξανά την επόμενη φορά: η σύνθεση των γνώσεων, η έρευνα, οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας διαρκώς εξελίσσονται. Πάνω σε αυτή την εξέλιξη και αλληλοεξάρτηση οφείλει η Πολιτεία με τη συμπαράσταση των Πανεπιστημίων να χαράζει πολιτική και να διαμορφώνει το περιεχόμενο της ανώτατης εκπαίδευσης, από τα επιστημονικά πεδία ώς τον αριθμό εισακτέων.

Πηγή: efsyn.gr

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Συνταξιοδοτικό: Τα νέα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης – Τι αλλάζει από 01/01/2022 και ποιους αφορά

Επόμενο άρθρο

Χάσατε την ταυτότητά σας; Δεν χρειάζεται να πάτε στο Αστυνομικό Τμήμα – Δείτε εδώ πως θα βγάλετε νέα

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο
ελληνική ταυτότητα ID taytotita

Χάσατε την ταυτότητά σας; Δεν χρειάζεται να πάτε στο Αστυνομικό Τμήμα - Δείτε εδώ πως θα βγάλετε νέα

καμπάνα εορτολόγιο γιορτή σταυρός εκκλησία

Εορτολόγιο - Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.