Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
ΣΥΝΕΚ: Χωρίς σχεδιασμό και ασφάλεια, για άλλη μια φορά, το άνοιγμα των σχολείων - Newspedia.gr

ΣΥΝΕΚ: Χωρίς σχεδιασμό και ασφάλεια, για άλλη μια φορά, το άνοιγμα των σχολείων

synek-ΣΥΝΕΚ

Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις(ΣΥΝΕΚ): Η ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ για το άνοιγμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Για μια ακόμα φορά, το ΥΠΑΙΘ υλοποιεί μερικώς το άνοιγμα των σχολείων, αφού έχουν προηγηθεί σποραδικές ανακοινώσεις ημερομηνιών και μάλιστα με αλληλοαναιρέσεις των κυβερνητικών στελεχών, χωρίς οργανωμένο σχεδιασμό με συνεκτίμηση όλων των παραμέτρων που αφορούν από τη μια στις επιδημιολογικές  συνθήκες και από την άλλη στο μορφωτικό κόστος.

Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών παραμένει στα χαρτιά, τα τεστ γίνονται με καθυστέρηση και εντελώς τυχαία μέσω πλατφόρμας χωρίς επιδημιολογική στόχευση, και τα τεστ στους μαθητές είναι ανύπαρκτα.

Η πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι υπέρ των ανοικτών σχολείων, γιατί σε καμία περίπτωση η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκ του σύνεγγυς εκπαίδευση. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι τα σχολεία να ανοίγουν μόνο εφόσον εξασφαλίζονται οι όροι ασφαλούς λειτουργίας για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.

Διαφαίνεται, ωστόσο, ότι ενώ το Υπουργείο Παιδείας είχε ως στόχο το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν είχε προχωρήσει σε κανενός είδους σχεδιασμό και σε καμία προετοιμασία για την ασφάλεια από την πανδημία. Όπως ακριβώς έγινε τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο, έτσι και τώρα δεν αξιοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από τις 7 Νοέμβρη που είναι κλειστά τα σχολεία για να ληφθούν κάποια βασικά μέτρα, παρά τις διαρκείς επισημάνσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Συγκεκριμένα:

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, που δεν διασφαλίζουν το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αυτό ενδέχεται να αποβεί επικίνδυνο για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι εφόσον τα σχολεία ανοίγουν και πάλι χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα οδηγηθούν σύντομα σε νέο κλείσιμο.

Επιπλέον, το ΥΠΑΙΘ για το άνοιγμα των σχολείων επικαλείται τις εισηγήσεις της επιτροπής λοιμωξιολόγων, οι οποίες όμως παραμένουν αδημοσίευτες και κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικό. Παρά το αίτημα της ΟΛΜΕ το ΥΠΑΙΘ  αρνείται να την ενημερώσει σχετικά με τις εισηγήσεις αυτές.

Το μόνο που κατάφερε μέχρι στιγμής το υπουργείο να σχεδιάσει είναι επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση, 10 μήνες μετά την έναρξή της και παρά το ότι αυτό αποτελούσε εξ αρχής ένα από τα βασικά αιτήματα της πανδημίας. Βέβαια η υλοποίησή της ακόμα δεν έχει ξεκινήσει!!!

Την ίδια αδράνεια έχει να επιδείξει το Υπουργείο και σε σχέση με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από το μακρό διάστημα της τηλεκπαίδευσης δεδομένων των παιδαγωγικών ελλειμμάτων, των ανισοτήτων και των αποκλεισμών που δημιουργεί.

Το ΥΠΑΙΘ δεν έχει λάβει ακόμα κανένα μέτρο για τη μείωση και τον επαναπροσδιορισμό της διδακτέας ύλης και των διδακτικών στόχων όλων των τάξεων  (περιορίστηκε μόνο στη μείωση της ύλης της Γ’ λυκείου).

Αντ’ αυτού η κυβέρνηση επέλεξε την εποχή της πανδημίας για να επιβάλει την διενέργεια διαγωνισμάτων για αξιολόγηση των μαθητών/τριών και την Τράπεζα Θεμάτων, να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων στην τριτοβάθμια, να περιορίσει τις επιλογές τμημάτων των υποψηφίων, να αυστηροποιήσει τους όρους προαγωγής και απόλυσης σε Γυμνάσιο και Λύκειο να νομοθετήσει τη διάλυση της ΤΕΕ και την ισχυροποίηση της μεταγυμνασιακής κατάρτισης.

Μάλιστα, όλες αυτές οι αποφάσεις έχουν ληφθεί χωρίς ακόμα να έχουν φτάσει στα σχολεία τα περιβόητα 90.000 τάμπλετ και χωρίς να έχει εξασφαλισθεί, με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ,  ότι όλοι οι μαθητές/τριες είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Αντιθέτως, επέβαλε την καταχώριση απουσιών στους μαθητές που δε δύνανται να παρακολουθούν την τηλεκπαίδευση.

Απαιτούμε:

 

 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

Exit mobile version