Σε συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία αποφάσισε να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων εν μέσω πανδημίας. Από τη μία οι αντιδράσεις έχουν να κάνουν με λόγους που σχετίζονται με την πανδημίας, από την άλλη με το γεγονός ότι τα παιδιά δεν έκαναν σχολείο 1,5 χρόνο και τώρα αναγκάζονται να μπουν σε τμήματα με πολλά παιδιά.
Για τη συγχώνευση τμημάτων σχολείων τοποθετείται το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. των Αγωνιστικών Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε., υποστηρίζοντας ότι «αντί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, με τεχνάσματα και τερτίπια που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες, με συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς».
«Η κα Κεραμέως, που πλέον είναι φανερό ότι βρίσκεται σε πανικό από τη μαζική απόρριψη της εκπαιδευτικής πολιτικής της και της κυβέρνησης της ΝΔ με το συγκλονιστικό 75% συμμετοχής των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία».
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς ν’ αναδεικνύουν και ν΄ αντιδρούν ενιαία και δυναμικά στην υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Αντιδράσεις καταγράφονται σε όλη την Ελλάδα για τις γενικευμένες συγχωνεύσεις που αποφάσισε αιφνιδιαστικά το υπουργείο Παιδείας ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και εν μέσω πανδημίας.
Τα τελευταία 24ωρα στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους συλλόγους γονέων και τις τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών να υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.
Όπως σημειώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς, είναι πρωτοφανές για την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική επιστήμη οι μαθητές, που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους, να υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα με δυσχερέστερες συνθήκες, καθώς μιλάμε για συγχωνεύσεις τμημάτων. Παράλληλα, αναγκάζονται πολλοί εκπαιδευτικοί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Παράλληλα, εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται
Χαλκιδική
Το πρωί της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Νέων Ρόδων πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το συγκεκριμένο διδακτήριο, αντιδρώντας στην απρόσμενη, αδικαιολόγητη κίνηση του Υπουργείου να υποβαθμίσει εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς και της Πανδημίας το σχολείο.
Ανάλογη απόφαση έλαβαν και οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο νησί της Αμμουλιανής.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει: Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων.
Πύργος Ηλείας
Σε κατάληψη τριών σχολείων μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν οι μαθητές σε Πύργο και Πελόπιο το πρωί της Τετάρτης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία τους.
Λέσβος
Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονιών του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθώς όντας στα μέσα Οκτώβρη η Α’ και η Β’ Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β’ Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Και αντί να καλυφθούν οι ελλείψεις τους λένε ότι θα συγχωνευτούν τα τμήματα της Α’ και Β’ τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα.
Θεσσαλονίκη
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε την Τετάρτη13 Οκτωβρίου, σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις.
Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και 2 των 27 μαθητών στη Β’ τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β’ τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα με 25 μαθητές.
Αχαρνές
Αντίστοιχα σε κινητοποίηση προχωρά την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης» στον δήμο Αχαρνών στις 8.30 π.μ. και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας στις 10 π.μ., αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις στο 10ο και 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών.
Κινητοποιήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις έχουμε επίσης και στη Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Χανιά, Δυτική Αττική κλπ
Τι ακριβώς συμβαίνει
Ένα μήνα και πλέον μετά την έναρξη του σχολικού έτους, και μετά από 2 χρόνια πανδημίας, σε μια συγκυρία που τα μαθησιακά κενά των μαθητών είναι τεράστια, τα τμήματα διογκώνονται για να καλύψουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε βάρος των μαθησιακών κενών των μαθητών.
Το Υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, μεσημέρι Παρασκευής 8 Οκτωβρίου, λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα από την Θεσσαλονίκη, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄ Αθήνας, τη Φωκίδα, τη Σάμο, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα κλπ υπάρχουν διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων για μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις, όπως γράφει το Alfavita.gr.
Στη Σάμο για παράδειγμα, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28, για να μην προσλάβουν καθηγητές και να «καμουφλάρουν» τα κενά, αδιαφορώντας για την υγεία των παιδιών σε τόσο πολυπληθείς αίθουσες.
Ενδεικτικά, σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, μετά τη σχετική απόφαση που έλαβε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα.
Αντίστοιχα, σε σχολεία της περιοχής της Αγίας Παρασκευής, όπου σε ένα από τα Λύκεια παρατηρήθηκε μεγάλη «διαρροή» μαθητών από την περσινή Α’ Λυκείου, κατά την οποία λειτουργούσαν πέντε τμήματα, με αποτέλεσμα η φετινή Β’ Λυκείου να πρέπει να «στριμωχτεί» σε τρία τμήματα των 26 ατόμων κατά μέσο όρο.
Η ΕΛΜΕ Ηλείας καταγγέλλει σαρωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων στην Ηλεία σε 18 σχολεία.
Στη Ζάκυνθο, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, συγχωνεύει τμήματα σχεδόν στα μισά σχολεία, φτιάχνοντας τμήματα ακόμα και με 28 μαθητές, ενώ ταυτόχρονα τινάζει στον αέρα τη λειτουργία και τον προγραμματισμό σχολείων, τμημάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών! Με αυτές τις ενέργειες, το ΥΠΑΙΘ αποτελεί τον καλύτερο “χορηγό” της υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, αφού στοιβάζει ακόμα και 28 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά.
Στην Κέρκυρα, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας το Υπουργείο απαιτεί να κλείσουν, ούτε λίγο-ούτε πολύ, 43 τμήματα Γενικής Παιδείας.