Στη Γ’ Αθήνας, στις λαϊκές γειτονιές της πρωτεύουσας, οι συγχωνεύσεις τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια δίνουν και παίρνουν.
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των ευρωεκλογών ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τοποθετήσει το μέλλον του “παιδιού από το Περιστέρι” στο επάγγελμα του ψυκτικού.
Κατακρίθηκε πολύ-και δικαίως-ο Πρωθυπουργός για εκείνη την αποστροφή του λόγου του ο οποίος αναπαρήγαγε-εμμέσως πλην σαφώς-το στερεότυπο ότι τα παιδιά που προέρχονται από τις λαϊκές συνοικίες “οφείλουν” να δουν το μέλλον τους στα τεχνικά επαγγέλματα.
Πέρασαν δύο χρόνια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγινε εν τω μεταξύ Πρωθυπουργός, η Νίκη Κεραμέως Υπουργός Παιδείας και αποδείχθηκε ότι εκείνο το βράδυ ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας δεν μιλούσε στην τύχη. Μία σειρά από ρυθμίσεις μείωσαν τον αριθμό των εισακτέων στα ΑΕΙ, τα ΙΕΚ, δημόσια και ιδιωτικά, παρουσιάζονται ως η νέα μεγάλη πρόκληση για τους νέους ενώ η φοίτηση στα δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια καθίσταται ολοένα και πιο αντίξοη υπό το πρόσχημα του “εξορθολογισμού του κόστους”.
Ποια είναι όμως η μοίρα που επεφύλαξε το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας, στην οποία κατ’εξοχήν ανήκουν οι λαϊκές συνοικίες;
Αρκεί να συμβουλευτούμε τα νούμερα που αφορούν τις συγχωνεύσεις τμημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Γ’ Αθήνας στην οποία συμπεριλαμβάνονται το Καματερό, οι Αγιοι Ανάργυροι, το Περιστέρι, το Χαϊδάρι, η Αγία Βαρβάρα και το Αιγάλεω.
Συγχωνεύσεις, λοιπόν, έγιναν στο 1ο Λυκείου Χαϊδαρίου, στο 3ο Λύκειο Αιγάλεω, στο 5ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, στο 2ο Λύκειο Αγίων Αναργύρων, στο 1ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας, στο 1ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας, στο 3ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας, στο 4ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου και στο 7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου.
Αυτές με το 2ο κύμα των συχωνεύσεων γιατί με το 1ο κύμα είχαν λάβει χώρα “συμπτύξεις” στο 1ο Λύκειο Αιγάλεω, στο 6ο Λύκειο Αιγάλεω, στο 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω και στο 3ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας.
Ακόμα, στο μακρύ κατάλογο συμπεριλαμβάνονται τμήματα από το 6ο και 10ο ΓΕΛ Περιστερίου, από το 2ο, 3ο, 14ο και 16ο Γυμνάσιο Περιστερίου, από το 3ο, 6ο, και 9ο Γυμνάσιο Ιλίου, από το 5ο και 6ο ΓΕΛ Πετρούπολης, από το 2ο Γυμνάσιο Καματερού, από το 5ο ΓΕΛ Καματερού και από το 1ο και το 4ο Γυμνάσσιο Αγίων Αναργύρων.
Ενδεικτικά, στο Αιγάλεω, στο 5ο Γυμνάσιο, στη Γ΄ τάξη με 81 μαθήτριες/τες στο σύνολό της, τα 4 τμήματα των 20-21, με απόφαση του ΔΔΕ γίνονται 3 τμήματα των 27 μαθητριών/των.
Στο 1ο ΓΕΛ συμπτύχθηκαν 2 τμήματα, Β΄και Γ΄Λυκείου με 73 και 69 μαθήτριες/τες αντίστοιχα. Από 4 τμήματα που είχαν στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, πλέον έχουν τρία τμήματα.
Ομοίως, με τις νέες συγχωνεύσεις, και στο 3ο Λύκειο στην Β΄ τάξη δημιουργήθηκαν 4 Χ 26αρια τμήματα ενώ καιη Α΄τάξη έχει υψηλό αριθμό μαθητών/τμήμα (>25).
Όλα αυτά συμβαίνουν σε μία εποχή κατά την οποία η πανδημία μεταδίδεται ραγδαία στην κοινότητα, τα κρούσματα ανεβαίνουν με γεωμετρική πρόοδο και τα παιδιά, ιδιαίτερα αυτά στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, παραμένουν ανεμβολίαστα. Αν αυτό λογίζεται ως υπεύθυνη πολιτική και εξορθολογισμός του κόστους, τότε μάλλον οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους.