Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σε μία ημέρα χάθηκαν οι μισές θέσεις εργασίας στα δημόσια ΙΕΚ!

7 Μαρτίου, 2021
Σε Εκπαιδευτικοί, ΙΕΚ
ιεκ-εργαστήριο πληροφορικής
5
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Μέσα σε όλα αυτά που συμβαίνουν τις τελευταίες εβδομάδες στον χώρο της εκπαίδευσης, προστέθηκε μια απροειδοποίητη και ακραία αντιεκπαιδευτική ενέργεια, η οποία, δυστυχώς, δεν έγινε ευρύτερα γνωστή: μέσα σε μία μέρα, με μία και μόνη απόφαση, το εκπαιδευτικό προσωπικό των δημόσιων ΙΕΚ μειώθηκε σχεδόν στο μισό!

του Μιχάλη Αγραφιώτη*

Συγκεκριμένα, στις 22 Φεβρουαρίου, την εβδομάδα στην οποία γίνονταν οι αναθέσεις των μαθημάτων για το εαρινό εξάμηνο, η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας απέστειλε οδηγία στις σχολές με την οποία καταργεί τις συνδιδασκαλίες εργαστηριακών μαθημάτων για τα τμήματα που ξεπερνούν τους 15 σπουδαστές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Τα μαθήματα των ΙΕΚ είναι κυρίως εργαστηριακά, τα τμήματα είναι πολυάριθμα, στα οποία μέχρι σήμερα απασχολούνταν δύο εκπαιδευτές. Έτσι, από τη μια στιγμή στην άλλη χάθηκε το 40% των θέσεων εργασίας.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η κατάργηση του 2ου εκπαιδευτή είναι ένα ισχυρό χτύπημα στην ήδη υποβαθμισμένη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση.

Ο τρόπος με τον οποίο δικαιολογήθηκε η μείωση του προσωπικού είναι ενδεικτικός των προθέσεων: η Γενική Γραμματεία επικαλείται την απουσία πρόβλεψης των δύο εκπαιδευτών στους Οδηγούς Σπουδών των ειδικοτήτων.

Παραδόξως, αυτό το «κενό» βρέθηκε στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δηλαδή στη μέση της ακαδημαϊκής χρονιάς, στη μετάβαση από το ένα εξάμηνο  στο επόμενο και ενώ τα μαθήματα γίνονται αποκλειστικά με τηλεκπαίδευση.

Πρόκειται για σκοπιμότητα, για επίθεση τόσο στους εκπαιδευτές όσο και τους σπουδαστές και απαξίωση του εκπαιδευτικού έργου των δημόσιων ΙΕΚ.

Είναι προφανής η ανάγκη συνεργασίας δύο εκπαιδευτών σε εργαστήρια των 25 ή και 30 σπουδαστών και συγχρόνως είναι εξοργιστική η αδιαφορία της Γενικής Γραμματείας για το περιεχόμενο των σπουδών.

Τα δημόσια ΙΕΚ έχουν μπει στο «μάτι του κυκλώνα» από τον Αύγουστο του 2020, όταν η κυβέρνηση ξεκίνησε να επεκτείνει την εκπαιδευτική της πολιτική σε αυτόν τον τομέα.

Η αρχή έγινε με τα νέα κριτήρια πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού που ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά μέσα στον Δεκαπενταύγουστο και ανέτρεπαν ό,τι ίσχυε έως τότε.

Κάθε εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό προσόν (μεταπτυχιακά, επιμορφώσεις, εκπαιδευτική επάρκεια) βγήκε εκτός μοριοδότησης, ενώ πριμοδοτήθηκε η επαγγελματική προϋπηρεσία.

Αυτό το πνεύμα εμπειρισμού που επιχειρείται να καθιερωθεί είναι αντιπροσωπευτικό της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Πρέπει να σημειώσουμε, ότι τα ΙΕΚ αποτελούν αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και όχι επιμόρφωση, πρόκειται δηλαδή για τις βασικές και μοναδικές σπουδές της πλειοψηφίας των σπουδαστών.

Το νεοφιλελεύθερο όραμα για τους αποφοίτους τεχνικών σχολών εξαντλείται στην «ανάπτυξη δεξιοτήτων».[1]

Την ανακοίνωση των νέων κριτηρίων πρόσληψης ακολούθησε η δημιουργία του «Μητρώου Εκπαιδευτών ΙΕΚ», μια πρόχειρη πλατφόρμα με λάθη, παραλείψεις και δυσλειτουργίες.

Τα δικαιολογητικά των εκπαιδευτών ελέγχθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2020, πριν την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου, για να… επανελεγχθούν τον Δεκέμβριο.

Ο διοικητικός επανέλεγχος οδήγησε σε αλλαγές στις μοριοδοτήσεις και μάλιστα χωρίς τη δυνατότητα ένστασης! Αγωνία, ανασφάλεια, αισθήματα ενοχής συνοδεύουν τους εκπαιδευτές που συνεχίζουν να διδάσκουν υπό τον φόβο ενός νέου ελέγχου στα «χαρτιά» τους.

Το Μητρώο διαφημίστηκε από το Υπουργείο και τη Γενική Γραμματεία ως «η λύση στη γραφειοκρατία», καθώς ο εκπαιδευτής δεν θα χρειάζεται να υποβάλει κάθε χρόνο τα ίδια δικαιολογητικά.

Ωστόσο, παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες, το Μητρώο δεν συνδέθηκε με τα Πληροφοριακά Συστήματα των ΙΕΚ με το αστείο αποτέλεσμα οι σχολές να ζητούν ξανά και ξανά τα ίδια έγγραφα.[2]

Το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Κατάρτιση έκρυβε μια ακόμα δυσάρεστη έκπληξη για τα δημόσια ΙΕΚ. Όριζε κατώτερο όριο αριθμού σπουδαστών που αναπόφευκτα οδηγεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολών και ειδικοτήτων.[3] 

Με το κατώτερο όριο εισάγεται το κριτήριο των δημοφιλών και λιγότερο δημοφιλών ειδικοτήτων, ανεξάρτητα από τις εκπαιδευτικές ανάγκες που καλύπτουν, με συνέπεια τη δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ των σχολών.

Ο ανταγωνισμός εκπαιδευτικών μονάδων, οι «σχολικές αγορές», αποτελεί βασική ιδεολογική επιδίωξη της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής.

Να προσθέσουμε ότι καμία απολύτως πρόβλεψη δεν έγινε, κανένα απολύτως μέτρο δεν πάρθηκε για την πανδημία. Τα ΙΕΚ πέρασαν αυτομάτως στην τηλεκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-class η οποία ήδη υπήρχε.

Τέλος, οι εκπαιδευτές εργάστηκαν ολόκληρο το χειμερινό εξάμηνο χωρίς να έχουν σύμβαση έργου, την οποία υπέγραψαν όταν… ολοκληρώθηκε το εξάμηνο! Σήμερα παραμένουν απλήρωτοι.

Αυτά και άλλα πολλά αποκαλύπτουν την πραγματική κατάσταση στα δημόσια ΙΕΚ. Οδηγούνται από την εγκατάλειψη στη διάλυση και τελικά στο κλείσιμο. Οι ιδιωτικές σχολές είναι οι μόνες που ωφελούνται από τη διάλυση της δημόσιας μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Η κατάργηση των συνδιδασκαλιών στα εργαστήρια είναι καθοριστικό γεγονός σε αυτή την εξέλιξη. Όπως εύστοχα αναφέρει το κείμενο διαμαρτυρίας πρωτοβουλίας εκπαιδευτών ΙΕΚ, αυτή η απόφαση έρχεται στην πιο δύσκολη περίοδο των δημόσιων ΙΕΚ από τη σύστασή τους:

Η επιλογή σας να καταργήσετε τον έναν εκ των δύο εκπαιδευτών στα εργαστήρια, στερείται, άλλωστε, νομιμότητας, καθώς στον ισχύοντα Κανονισμό Λειτουργίας των ΙΕΚ στον οποίο στηρίζονται οι Οδηγοί Σπουδών που επικαλείστε, ορίζεται ξεκάθαρα ότι σε τμήματα που υπερβαίνουν τα 15 άτομα μπαίνει δεύτερος εκπαιδευτής.

Η πρόβλεψη αυτή, πλήρως εναρμονισμένη με τις αυξημένες απαιτήσεις που εγείρει η υποστήριξη των εργαστηριακών μαθημάτων τα οποία απαιτούν διαθεματική προσέγγιση, ευρεία γνώση του επαγγελματικού πεδίου και συχνή παροχή ανατροφοδότησης τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο, είναι ταυτισμένη με τη λειτουργία των ΙΕΚ και θεωρούμε απαράδεκτο ότι την πιο δύσκολη περίοδο από συστάσεώς τους, επιλέγετε να την καταργήσετε.[4]

Σημειώσεις

[1] Αγραφιώτης, Μ., «Απορρύθμιση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων», εφημερίδα Εποχή, 11.10.2020.  https://www.epohi.gr/article/37260/aporrythmish-sthn-ekpaideysh-enhlikon

[2] «Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ΔΙΕΚ», 03.03.2021. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/345048_diamartyria-ekpaideytikon-diek[3] Αγγελή, Δ., Ανδριτσάκη, Α., «Τα δημόσια ΙΕΚ απειλούνται με λουκέτο». Εφημερίδα των Συντακτών, 11.12.2020. https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/272406_ta-dimosia-iek-apeiloyntai-me-loyketo

[4]  «Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ΔΙΕΚ», ό.π.

*Ο Μιχάλης Αγραφιώτης είναι σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός.

Ετικέτες: ΔΙΕΚΙΕΚΜητρώο εκπαιδευτώνΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Share2Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

ΣΥΝΕΚ: «Για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία»

Επόμενο άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: Ακτινοβολία σε Σχολικές μονάδες – Από πού προέρχεται;

Σχετικά Άρθρα

Σήμερα έμαθα: Γιατί οι μαθητές έχουν ελεύθερο το καλοκαίρι

Λήξη μαθημάτων: Στις 17 Μαΐου για τα Λύκεια και στις 29 Μαΐου για τα Γυμνάσια

6 Απριλίου, 2024

Μέχρι τη λήξη των μαθημάτων έχουν απομείνει 21 ημέρες για τα Λύκεια και 29 για τα Γυμνάσια. Στις 17 Μαΐου...

ΔΙΕΚ σχολή σπουδαστές φοιτητές diek-aithousa-foithtes-sxolh

Σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης μετατρέπονται τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης

13 Μαρτίου, 2024

Υπογράφηκε η υπουργική απόφαση για τη μετατροπή των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Τουρισμού αρμοδιότητας Υπουργείου Τουρισμού, σε Σχολές Ανώτερης...

ΕΜΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ethniko-metsoveio-politehneio132

Διαδικτυακά μαθήματα και εξετάσεις στο ΕΜΠ λόγω καταλήψεων αποφάσισε η Σύγκλητος

29 Ιανουαρίου, 2024

Τη διενέργεια εξετάσεων και μαθημάτων διαδικτυακά αποφάσισε η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τις συνεχιζόμενες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, εν μέσω...

kleista-sxoleia-xionia-xioni_sxoleio-χιόνια σχολείο αποκλεισμός xionia-xioni-sxoleio

Κακοκαιρία: Ποια σχολεία θα μείνουν κλειστά – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

28 Ιανουαρίου, 2024

Κλειστά θα είναι από αύριο Δευτέρα (29.1.2024) έως την Τετάρτη τα σχολεία στον Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια,...

ΔΙΕΚ σχολή σπουδαστές φοιτητές diek-aithousa-foithtes-sxolh

Νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση: Στα κάγκελα οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ

18 Ιανουαρίου, 2024

Δεν βρίσκουμε ούτε μια γραμμή που να αφορά τις πραγματικές ανάγκες μας. Ζητούν βελτιώσεις στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση....

Επόμενο άρθρο
ΕΡΕΥΝΑ: Ακτινοβολία σε Σχολικές μονάδες – Από πού προέρχεται;

ΕΡΕΥΝΑ: Ακτινοβολία σε Σχολικές μονάδες - Από πού προέρχεται;

THLEKPAIDEYSH online teaching ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εκπαιδευτικοί - Κραυγή απόγνωσης: «Ήθελα να θέλω να φύγω τρέχοντας από το σχολείο»

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.