Σχολεία: Ριζικές θα είναι οι αλλαγές για τις Πανελλήνιες!
Αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχεδιάζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου, ενισχυμένη Τράπεζα Θεμάτων και είσοδο στα ΑΕΙ με συνδυασμό βαθμών και των τριών τάξεων του Λυκείου.
Για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα μετράει ο βαθμός Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη, καθώς και η ενίσχυση της Τράπεζας Θεμάτων, μέσω της οποίας θα πραγματοποιούνται οι νέου τύπου Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση εθνικού απολυτηρίου, από το οποίο σε κάποιο ποσοστό θα εξαρτάται η είσοδος στα πανεπιστήμια.
Για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα για κάθε επιστημονικό πεδίο.
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι να δημιουργήσει ένα «εθνικό απολυτήριο», που θα προκύπτει από τις βαθμολογικές επιδόσεις των τριών τάξεων του Λυκείου (ή από τις δυο τελευταίες) και θα αποτελεί μέρος του πολυπόθητου εισιτηρίου, ανάλογα με το ποσοστό που θα αποφασιστεί, για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο γενικός μέσος όρος του εθνικού απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Τον μεγαλύτερο συντελεστή θα έχει η Γ’ Λυκείου και τον μικρότερο η Α’ τάξη.
Ένα από τα σενάρια που μελετώνται είναι και η αύξηση του ποσοστού επιλογής θεμάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, με στόχο όλα τα θέματα να επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις παραμένουν, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Το σχέδιο βρίσκεται υπό διαμόρφωση, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες ο βασικός κορμός περιλαμβάνει:
- Τράπεζα Θεμάτων
Τα θέματα θα κληρώνονται από Τράπεζα Θεμάτων, στα οποία θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές.
- Α΄ Λυκείου.
Στην Α΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα, με επιτήρηση των εξετάσεων και διόρθωση των γραπτών από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τα μισά θέματα θα επιλέγονται από τον διδάσκοντα του μαθήματος και τα άλλα μισά με κλήρωση από αναβαθμισμένη Τράπεζα Θεμάτων.
- Β΄ και Γ΄ Λυκείου
Από τη Β’ Λυκείου οι μαθητές θα επιλέγουν επιστημονικό προσανατολισμό και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα. Το ένα μάθημα θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και οι μαθητές θα επιλέγουν τα υπόλοιπα τρία, ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θέλουν να σπουδάσουν.
Για το πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα είναι τα Αρχαία, τα Λατινικά και η Ιστορία. Για το πεδίο Θετικών Επιστημών, τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία. Για τις Επιστήμες Υγείας, η Βιολογία, η Χημεία και η Φυσική. Για το πεδίο Οικονομίας – Πληροφορικής, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και η Πληροφορική.
Στις εξετάσεις των τεσσάρων μαθημάτων όλα τα θέματα θα επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων και θα είναι τα ίδια για κάθε σχολείο, ενώ η επιτήρηση αυτών των εξετάσεων και η διόρθωση των γραπτών θα γίνονται από καθηγητές άλλου σχολείου.
- Τελικός βαθμός:
Ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος θα προκύπτει από τον βαθμό στις γραπτές εξετάσεις και τον βαθμό των τετραμήνων που θα βάζει ο καθηγητής. Αλλά ο βαθμός του καθηγητή θα προσαρμόζεται (πιθανόν +/-3) στον βαθμό των γραπτών εξετάσεων.
Ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των δύο τελευταίων ή και των τριών τάξεων.
Εάν θα μετρούν οι βαθμοί μόνο των δύο τάξεων, η βαρύτητά τους θα είναι 30%-40% για τη Β’ Λυκείου και 60%-70% για τη Γ’ Λυκείου. Εάν μετρά και ο βαθμός της Α’ Λυκείου, τα ποσοστά θα είναι 10% για την Α’, 30% για τη Β’ και 60% για τη Γ’ Λυκείου.
Σχολεία: Απολυτήριο μόνο για λίγους – Τι θα ισχύει από του χρόνου
Ως απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα είναι κατά τα φαινόμενα σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς τα Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι -σε περίπτωση που βρει εφαρμογή- δεν θα χορηγείται Εθνικό Απολυτήριο χωρίς ο απόφοιτος να γνωρίζει μια από τις ξένες γλώσσες οι οποίες θα προκαθοριστούν.
Προ μηνός ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης είχε επιβεβαιώσει το άνοιγμα του διαλόγου για το Εθνικό Απολυτήριο λέγοντας μάλιστα πως σχετική πρόβλεψη υπάρχει και στα προγράμματα κάποιων άλλων κομμάτων.
Η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στον ΣΚΑΙ μεταξύ άλλων με την προηγούμενη εμπειρία της για τα σχέδια του υπουργού Παιδείας για το Εθνικό Απολυτήριο.
Στην περίπτωση που το νομοθέτημα ψηφιστεί μέχρι την άνοιξη οι πρώτοι μαθητές που θα συμπεριληφθούν στο νέο καθεστώς θα είναι εκείνοι που θα φοιτήσουν στη Α’ Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος. Δηλαδή εφαρμογή θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2024-25 για τους μαθητές της Α’ Λυκείου, το 2025-26 της Β’ και το 2026-27 τη Γ΄ Λυκείου.
Σχολεία: Νέο όριο απουσιών για όλα τα παιδιά – Στις πόσες μένουν
Σχέδιο αυστηροποίησης του ποινολογίου των μαθητών, επαναφοράς των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών καθώς και την ειδική θεσμοθέτηση ποινικών και οικονομικών ευθυνών των γονιών των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις των σχολίων, ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
Αν και ακόμη το επιτελείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει οριστικοποιήσει το Σχέδιο, μέλος αυτής της ομάδας παρουσίασε στο esos τα βασικά σημεία των αλλαγών:
Α. Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι πέντε ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων
Β.Παρέχεται η δυνατότητα στον Διευθυντή του Σχολείου, με απόφασή του, να δίνει μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.
Γ. Θα υπάρξει ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου.
Δ. Επίσης ειδική διάταξη για την οικονομική ευθύνη των οικογενειών σε περίπτωση που τα παιδιά τους έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές σε σχολείο (π.χ. κατάληψη).
Ε. Μαθητής ου τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν θα επανέρχεται στο σχολείο από ο οποίο επιβλήθηκε η ποινή.
Ε. Θα αυστηροποιηθεί ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων .
Ζ. Επανέρχεται ο θεσμός των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
Η. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 και οι δικαιολογημένες στις 74.
Το “ποινολόγιο” των μαθητών-Τι ισχύει σήμερα
Το “ποινολόγιο” (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:
- προφορική παρατήρηση,
- επίπληξη,
- αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
- αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
- αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Πότε επιβάλλεται το παραπάνω “ποινολόγιο”
Η αποβολή μιας ή δύο ημερών επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα ( προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Η “ποινή” της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι “ποινές” (παιδαγωγικά μέτρα) αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:
Α. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη.
Β. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή να κάνει
α) προφορική παρατήρηση,και
β) επίπληξη,
Γ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να δώσει στον μαθητή από μία έως δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.
Η διαδικασία αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.
Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.
Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.
Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.
Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.
Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται
Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.
Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος
Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.
Σχολεία: Έκτακτη ανακοίνωση – Αλλάζουν οι ώρες σχολάσματος
Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή σχετικά με τις ώρες αποχώρησης των μαθητών/τριων από τα ολοήμερα Δημοτικά για την επόμενη σχολική χρονιά 2024-25.
Τι ορίζει αναλυτικά το ΦΕΚ για την ώρα αποχώρησης στο Ολοήμερο Δημοτικό
«Ρυθμίζουμε για το σχολικό έτος 2024-25, την ώρα αποχώρησης από τις σχολικές μονάδες που εφαρμόζεται το Αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, ως εξής:
Για το σχολικό έτος 2024-25, η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης».
Σχολεία: Τέλος εποχής για τις σχολικές εκδρομές – Πώς θα γίνονται υποχρεωτικά
Αυστηροποιείται το καθεστώς που διέπει τις οδικές μεταφορές των μαθητών στο πλαίσιο των σχολικών εκδρομών καθώς έως και 3 μέρες πριν την πραγματοποίηση της εκδρομής ο διευθυντής του σχολείου καλείται να στείλει στην αρμόδια Τροχαία όλα τα δικαιολογητικά για τα οχήματα που θα επιβιβαστούν οι μαθητές.
Η κινητοποίηση από πλευράς Υπουργείου έρχεται σε συνέχεια των καταγγελιών γονιών ότι σε πολλές περιπτώσεις τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές στο πλαίσιο εκδρομών κρίνονται άκρως ακατάλληλα και επικίνδυνα. Ενδεικτικοί της κατάστασης είναι και οι κατα καιρούς τροχονομικοί έλεγχοι στο πλαίσιο των οποίων έχουν εντοπιστεί παραβάσεις και αβλεψίες που καθιστούν ακόμη και ακατάλληλα τα ελεγχόμενα τουριστικά λεωφορεία πάντα με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών και των συνοδών τους εκπαιδευτικών.
Όπως αναφέρεται και στη σχετική εγκύκλιο «Οι μετακινήσεις των μαθητών και μαθητριών είναι δυνατό να πραγματοποιούνται με τα εναέρια, θαλάσσια, οδικά και σιδηροδρομικά μέσα μεταφοράς, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι όροι ασφάλειας για καθένα από αυτά» (άρθρα 15 παρ. 2 και 12 παρ. 1 των παραπάνω αναφερόμενων ΚΥΑ και ΥΑ αντίστοιχα) και «Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, απευθύνεται εγγράφως στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος των οχημάτων (έγγραφα καταλληλόλητας οχήματος, επαγγελματική άδεια οδήγησης, έγγραφα οδηγού κ.λπ.), λίγο πριν την αναχώρηση των συμμετεχόντων/εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών» (άρθρα 15 παρ. 7 και 12 παρ. 4 των παραπάνω αναφερόμενων ΚΥΑ και ΥΑ αντίστοιχα).
Πώς θα γίνονται εφεξής οι μετακινήσεις των μαθητών της Αττικής για εκδρομές εκτός Περιφέρειας
Ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Αττικής σε αποστάσεις μέχρι 35 χλμ.
Στις μαθητικές οδικές μετακινήσεις των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Αττικής και εντός αυτής σε προορισμούς που η απόσταση μετάβασης είναι μέχρι 35χλμ. από το σχολείο, προκειμένου να διενεργείται ο προβλεπόμενος έλεγχος των λεωφορείων μεταφοράς, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία πραγματοποίησης της εκδρομής/εκπαιδευτικής μετακίνησης συμπληρώνει, υπογράφει και αποστέλλει, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), στην αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας σχετικό ενημερωτικό έγγραφο1, καθώς και ηλεκτρονικά αντίγραφα (σε μορφή αρχείων .pdf, .jpg) των παρακάτω δικαιολογητικών, τα οποία οφείλει να του έχει αποστείλει εγκαίρως ο υπεύθυνος για τα οχήματα της μετακίνησης:
- Άδεια κυκλοφορίας λεωφορείου (άρθρο 88 ν. 2696/1999 [Κ.Ο.Κ.])
- Άδεια οδήγησης (άρθρο 94 ν.2696/1999 [Κ.Ο.Κ.])
- Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (άρθρο 94 ν.2696/1999[Κ.Ο.Κ.])
- Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο λεωφορείου (ν.489/1976])
- Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου Οχήματος (ΚΤΕΟ) (άρθρο 86 ν.2696/1999[Κ.Ο.Κ.])
- Βεβαίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου από εγκεκριμένο συνεργείο (υπ’ αριθμ. Φ450/89969/22-03-2023 Κ.Υ.Α., ΦΕΚ Β΄ 1858).
Το μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας προς την Υπηρεσία της Τροχαίας με το ως άνω ενημερωτικό έγγραφο για την πραγματοποίηση της εκδρομής/ εκπαιδευτικής μετακίνησης και τα συνημμένα δικαιολογητικά κοινοποιείται πάντοτε και στον υπεύθυνο της εταιρείας για τα οχήματα της μετακίνησης.
Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των παραπάνω δικαιολογητικών και πριν την εκκίνηση της εκδρομής, η Υπηρεσία της Τροχαίας ενημερώνει, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ότι κατόπιν ελέγχου των δικαιολογητικών που απεστάλησαν ηλεκτρονικά, αυτά είναι σε ισχύ. Σε περίπτωση που από τον έλεγχο προκύψει ότι κάποιο ή κάποια από τα δικαιολογητικά δεν είναι σε ισχύ, η Υπηρεσία της Τροχαίας έγκαιρα και πριν την εκκίνηση της εκδρομής, ενημερώνει κατά τον ίδιο τρόπο τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.
Για τυχόν αλλαγές/τροποποιήσεις/μεταβολές του διατιθέμενου οχήματος ή/και των οδηγών, ο υπεύθυνος της εταιρείας για τα οχήματα της μετακίνησης ενημερώνει άμεσα και οπωσδήποτε πριν την εκκίνηση της εκδρομής την αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, αποστέλλοντας ταυτόχρονα και τα σχετικά με τις αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές, ανά περίπτωση, έγγραφα, με κοινοποίηση αυτών στη σχολική μονάδα. Η Υπηρεσία της Τροχαίας ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), για το αποτέλεσμα του ελέγχου κατά την παραπάνω οριζόμενη διαδικασία.
Ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις σε αποστάσεις άνω των 35 χλμ. και πολυήμερες μαθητικές οδικές μετακινήσεις των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Αττικής:
i. Στις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Αττικής τόσο στις πολυήμερες όσο και στις ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις σε προορισμούς που η απόσταση μετάβασης είναι μεγαλύτερη των 35 χλμ., προκειμένου να διενεργείται ο προβλεπόμενος έλεγχος των λεωφορείων μεταφοράς, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία πραγματοποίησης της εκδρομής/εκπαιδευτικής μετακίνησης συμπληρώνει, υπογράφει και αποστέλλει, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας, ενημερωτικό έγγραφο2 για την πραγματοποίηση της μετακίνησης.
1 Κατά το Υπόδειγμα Ι στο Παράρτημα.
2 Κατά το Υπόδειγμα II στο Παράρτημα.
ii. Η αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, κατόπιν της ως άνω ενημέρωσής της, μεριμνά από κοινού με τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας για τη διενέργεια επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου των λεωφορείων μεταφοράς, σε κατάλληλο χώρο και ώρα.
iii. Για τυχόν αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές του διατιθέμενου οχήματος ή/και των οδηγών, ο υπεύθυνος της εταιρείας για τα οχήματα της μετακίνησης ενημερώνει άμεσα και οπωσδήποτε πριν την εκκίνηση της εκδρομής την αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, αποστέλλοντας ταυτόχρονα και τα σχετικά με τις αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές, ανά περίπτωση, έγγραφα με κοινοποίηση αυτών στη σχολική μονάδα, ώστε να διενεργηθεί ο επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος κατά τα παραπάνω.
Ημερήσιες και πολυήμερες μαθητικές οδικές μετακινήσεις των σχολικών μονάδων των λοιπών περιφερειών (πλην Αττικής):
i. Στις σχολικές μονάδες των λοιπών περιφερειών τόσο στις πολυήμερες όσο και στις ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις και ανεξαρτήτως της χιλιομετρικής απόστασης μετάβασης, προκειμένου να διενεργείται ο προβλεπόμενος έλεγχος των λεωφορείων μεταφοράς, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία πραγματοποίησης της εκδρομής/ εκπαιδευτικής μετακίνησης συμπληρώνει, υπογράφει και αποστέλλει, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας, ενημερωτικό έγγραφο3 για την πραγματοποίηση της μετακίνησης.
ii. Η αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, κατόπιν της ως άνω ενημέρωσής της, μεριμνά από κοινού με τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας για τη διενέργεια επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου των λεωφορείων μεταφοράς, σε κατάλληλο χώρο και ώρα.
iii. Για τυχόν αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές του διατιθέμενου οχήματος ή/και των οδηγών, ο υπεύθυνος της εταιρείας για τα οχήματα της μετακίνησης ενημερώνει άμεσα και οπωσδήποτε πριν την εκκίνηση της εκδρομής την αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, αποστέλλοντας ταυτόχρονα και τα σχετικά με τις αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές, ανά περίπτωση, έγγραφα με κοινοποίηση αυτών στη σχολική μονάδα, ώστε να διενεργηθεί ο επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος κατά τα παραπάνω.
Πολυήμερες και ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις με ενδιάμεσο τμήμα θαλάσσιας ή εναέριας μετακίνησης
Στις πολυήμερες και ημερήσιες μαθητικές οδικές μετακινήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν ενδιάμεσο τμήμα θαλάσσιας ή εναέριας μετακίνησης, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ακολουθεί τη διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω στις υπό στοιχεία 2α), 2β) και 2γ) της παρούσας, ανά περίπτωση, ως εξής:
α) Στις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Αττικής, εάν η απόσταση μετάβασης από το σχολείο στον λιμένα ή το αεροδρόμιο αναχώρησης είναι μέχρι 35 χλμ. εφαρμόζεται η διαδικασία της περ. 2α) της παρούσας, ενώ εάν η απόσταση μετάβασης είναι μεγαλύτερη των 35 χλμ. εφαρμόζεται η διαδικασία της περ. 2β) της παρούσας.
β) Στις σχολικές μονάδες των λοιπών περιφερειών εφαρμόζεται η διαδικασία της περ. 2γ) της παρούσας ανεξαρτήτως της χιλιομετρικής απόστασης μετάβασης από το σχολείο μέχρι τον λιμένα ή το αεροδρόμιο αναχώρησης.
γ) Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις πολυήμερης ή ημερήσιας μαθητικής οδικής μετακίνησης, στην οποία μεσολαβεί τμήμα θαλάσσιας ή εναέριας μετακίνησης, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας αποστέλλει το ενημερωτικό έγγραφο4 για την πραγματοποίηση της εκδρομής/ εκπαιδευτικής μετακίνησης, εκτός από την Υπηρεσία της Τροχαίας στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει στο σχολείο κατά τα παραπάνω, και στην Υπηρεσία της Τροχαίας που είναι αρμόδια για την περιοχή εκκίνησης του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης. Η τελευταία, κατόπιν της ως άνω ενημέρωσής της, μεριμνά από κοινού με τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας για τη διενέργεια επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου των λεωφορείων μεταφοράς, σε κατάλληλο χώρο και ώρα που καθορίζεται από κοινού. Για τυχόν αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές του διατιθέμενου οχήματος ή/και των οδηγών, ο υπεύθυνος της εταιρείας για τα οχήματα της μετακίνησης ενημερώνει άμεσα και οπωσδήποτε πριν την εκκίνηση του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης της εκδρομής την αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, αποστέλλοντας ταυτόχρονα και τα σχετικά με τις αλλαγές/ τροποποιήσεις/ μεταβολές, ανά περίπτωση, έγγραφα με κοινοποίηση αυτών στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ώστε να διενεργηθεί ο επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος.
(Επί παραδείγματι:
Α) Σχολείο της Αττικής πραγματοποιεί εκδρομή προς την Κρήτη από τον Λιμένα Πειραιώς προς και μέσω του Λιμένα Ηρακλείου.
Εάν η απόσταση μετάβασης από το σχολείο μέχρι τον λιμένα Πειραιώς είναι μέχρι 35 χλμ., ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου θα αποστείλει την ηλεκτρονική επιστολή και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αττικής για τον έλεγχο ισχύος αυτών, και παράλληλα θα αποστείλει την ως άνω ηλεκτρονική επιστολή στην Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου για τη διενέργεια του επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου. Η αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αττικής θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικό έλεγχο των δικαιολογητικών, ενώ ο επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί από την αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου.
Εάν η απόσταση μετάβασης από το σχολείο μέχρι τον λιμένα Πειραιώς είναι μεγαλύτερη των 35 χλμ., ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου θα αποστείλει ηλεκτρονική επιστολή τόσο στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αττικής για επιτόπιο τροχονομικό έλεγχο πριν την αναχώρηση όσο και στην Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου για τη διενέργεια του επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου στο σημείο εκκίνησης του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης. Η αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αττικής θα πραγματοποιεί επιτόπιο τροχονομικό έλεγχο πριν την εκκίνηση της μετακίνησης προς τον λιμένα/αεροδρόμιο μετακίνησης, ενώ επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος στο σημείο εκκίνησης του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης θα πραγματοποιηθεί από την αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου.
Β) Σχολείο από τον Νομό Αχαΐας πραγματοποιεί εκδρομή προς την Κρήτη από τον Λιμένα Πειραιώς προς και μέσω του Λιμένα Ηρακλείου.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου θα αποστείλει ηλεκτρονική επιστολή τόσο στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αχαΐας για επιτόπιο τροχονομικό έλεγχο πριν την αναχώρηση όσο και στην Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου για τη διενέργεια του επιτόπιου τροχονομικού ελέγχου στο σημείο εκκίνησης του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης. Η αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας στον Νομό Αχαΐας θα πραγματοποιεί επιτόπιο τροχονομικό έλεγχο πριν την εκκίνηση της μετακίνησης προς τον λιμένα/αεροδρόμιο μετακίνησης, ενώ επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος στο σημείο εκκίνησης του τελικού τμήματος της χερσαίας μεταφοράς – μετάβασης θα πραγματοποιηθεί από την αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας Ηρακλείου.
4 Κατά το Υπόδειγμα ΙV για τις σχολικές μονάδες της Αττικής στην περίπτωση που η απόσταση μετάβασης από το σχολείο στον λιμένα/ αεροδρόμιο αναχώρησης είναι μέχρι 35 χλμ., κατά το Υπόδειγμα V για τις σχολικές μονάδες της Αττικής στην περίπτωση που η απόσταση μετάβασης από το σχολείο στον λιμένα/ αεροδρόμιο αναχώρησης είναι άνω των 35 χλμ. και κατά το Υπόδειγμα VI για τις σχολικές μονάδες των λοιπών περιφερειών (πλην Αττικής) ανεξαρτήτως της χιλιομετρικής απόστασης μετάβασης από το σχολείο στον λιμένα/ αεροδρόμιο αναχώρησης.
Πέραν των ανωτέρω διαδικασιών, επισημαίνεται ότι – σε κάθε περίπτωση- εφόσον στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ή σε άλλον/η εκπαιδευτικό δημιουργηθούν υπόνοιες από τον τρόπο ομιλίας, βαδίσματος κ.λπ. περί της ικανότητας οδήγησης του οδηγού του λεωφορείου, δύνανται να καλέσουν την οικεία Υπηρεσία της Τροχαίας,προκειμένου να διενεργηθεί επιτόπιος τροχονομικός έλεγχος.