Για το άνοιγμα των σχολείων, την παράταση του σχολικού έτους και το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης μίλησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Σε ραδιοφωνική της συνέντευξη η κυρία Κεραμέως είπε ότι «δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων» προσθέτοντας ότι «με τα κρούσματα που έχουμε αυτή τη στιγμή στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, στις παρούσες υγειονομικές συνθήκες κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα».
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στην παράταση του σχολικού έτους κάνοντας λόγο για «διαφορετικά σενάρια για όλες τις εναλλακτικές».
Η ίδια θύμισε ότι «και πέρυσι έγινε μια μικρή επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τέλος Ιουνίου, κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί φέτος».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο».
«Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου η χρονική χρονιά. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, η τηλεκπαίδευση προχωράει κανονικότατα, προχωράει η ύλη, η ύλη μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη καλυφθεί» είπε η υπουργός Παιδείας και επανέλαβε ότι «είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους ειδικούς, οι ειδικοί εξετάζουν τα δεδομένα κάθε μέρα, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εισήγηση για άνοιγμα σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο».
Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης η Νίκη Κεραμέως αρχικά θύμισε ότι «έχει ήδη γίνει μάθημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε ανύποπτο χρόνο, προτού ξεσπάσει το ελληνικό meToo».
«Όπως ήταν δέσμευσή μας πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίσαμε στη Βουλή τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων μπαίνουν μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά μας.
Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την κίνηση, το σχολείο ασφαλώς έχει ως βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση στα παιδιά επιπλέον όμως κατά τη γνώμη μας έχει την αποστολή να καλλιεργήσει ακόμα περισσότερο δεξιότητες στα παιδιά.
Τι θα πει δεξιότητες; Κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, συνεργατικότητα, ομαδική δουλειά και άλλες τέτοιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας. Άρα βάζουμε μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα την καλλιέργεια των δεξιοτήτων μέσα από θεματικές».
«Οι θεματικές κινούνται σε πολλούς άξονες, ας πούμε υπάρχει ένας άξονας για το περιβάλλον, σεβασμός στο περιβάλλον, κλιματική αλλαγή κοκ, υπάρχει ένας άξονας που αφορά στο ευ ζην για παράδειγμα υγιεινή διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Υπάρχει ένας άξονας που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα, στον εθελοντισμό , στον σεβασμό στον άλλο, σεβασμό στη διαφορετικότητα και υπάρχει και ένας τέταρτος άξονας που αφορά στη δημιουργία, στην καινοτομία, στην τεχνολογία , με την ρομποτική, με τις νέες τεχνολογίες κοκ.
Όλα αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο πιλοτικά σε σχολεία της χώρας και από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας συνολικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση».
Ερωτηθείσα αν οι καθηγητές είναι έτοιμοι να διδάξουν τα συγκεκριμένα μαθήματα η κυρία Κεραμέως σημείωσε πως «οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο γίνεται επιμόρφωση.
Για παράδειγμα ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων πέρυσι το Σεπτέμβριο, έγινε η επιμορφωτική δράση σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και έτσι αντιστοίχως θα γίνει και τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Άλλο παράδειγμα έχουμε εισάγει δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο αντιστοίχως έγινε επιμορφωτική δράση το Σεπτέμβριο στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει αυτές τις δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο άρα βασική πολιτική μας είναι ότι για οτιδήποτε νέο εισάγεται να υπάρχει επιμορφωτική δράση προκειμένου να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας σε αυτές τις νέες πρωτοβουλίες στο σχολείο».