Την αργοπορία υλοποίησης του προγράμματος του υπουργείου Παιδείας «Υποστήριξη σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς», καταγγέλλουν πάνω από 150 ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και άλλα μέλη ειδικού/βοηθητικού προσωπικού.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο έργο ΕΣΠΑ.
Όπως σημειώνουν, ο οδηγός του έχει δημοσιευτεί από τον Αύγουστο και από το Νοέμβριο έχουν συγκροτηθεί οι ομάδες σχολείων από τις ΠΔΕ (Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης).
Παρόλα αυτά, το υπουργείο Παιδείας έχει αργήσει να «τρέξει» το πρόγραμμα χωρίς να έχει υπάρξει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη ενημέρωση για τους λόγους που δεν έχει προχωρήσει η υλοποίησή του, ούτε και για το πότε θα πραγματοποιηθεί.
Η προσπάθεια για την συλλογή υπογραφών ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες από τρεις ψυχολόγους με στόχο να προωθηθεί στα συνδικαλιστικά όργανα του ΕΕΠ-ΕΒΠ (ειδικό εκπαιδευτικό/βοηθητικό προσωπικό).
Μέχρι σήμερα το κείμενο έχουν υπογράψει πάνω από 150 άτομα (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και άλλα μέλη ειδικού/βοηθητικού προσωπικού) ενώ η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται.
«Τεράστιες ανάγκες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στα σχολεία»
«Την περσινή σχολική χρονιά, που ήταν μία τραυματική χρονιά για τη σχολική κοινότητα, αρκετοί/ές ψυχολόγοι δουλέψαμε σε δημόσια σχολεία της χώρας. Ήταν η πρώτη φορά που δουλέψαμε σε εκτεταμένη κλίμακα, χωρίς όμως να καλύπτονται όλα τα σχολεία. Η ειδικότητά μας παλιότερα βρισκόταν μόνο στην ειδική αγωγή, στα ΚΕΔΑΣΥ, σε κάποια ΕΠΑΛ και σε λίγα γενικά Δημοτικά. Πέρυσι υλοποιήθηκε το έργο ΕΣΠΑ “Υποστήριξη σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς” και μέσω αυτού βρεθήκαμε μερικές εκατοντάδες εργαζόμενοι/ες αυτών των ειδικοτήτων στα σχολεία», δήλωσε στο topontiki.gr η Βάλια Μαστοροδήμου, μία εκ των ψυχολόγων που πήραν την πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών.
«Εκεί είδαμε τις τεράστιες ανάγκες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε, παρά τα εμπόδια της τηλεκπαίδευσης (το έργο υλοποιήθηκε το Δεκέμβριο, άρα σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης)», προσθέτει.
«Λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρυσι»
«Φέτος ο αριθμός προσλήψεων σε αυτό το έργο είναι σημαντικά μικρότερος σε σχέση με πέρυσι, και επίσης υπάρχει πλήρης σιωπή για την ακριβή κατανομή των θέσεων ανάμεσα σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς», προσθέτει η Δανάη Κωτίδου, από τις πρωτεργάτριες και εκείνη της προσπάθειας.
«Μείζον θέμα επί της αρχής είναι ότι τόσο στο πλαίσιο αυτού του έργου όσο και στο θεσμό των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (που λειτουργεί σε κάποια σχολεία από το Σεπτέμβριο και εργάζονται και εκεί οι δύο ειδικότητες), εργαζόμαστε σε ομάδες των πέντε σχολείων. Δηλαδή, μοιραζόμαστε σε πέντε σχολεία, δηλαδή πέντε διδακτικές ώρες ημερησίως στο καθένα. Ελάχιστες φορές τα σχολεία ήταν τέσσερα. Η δουλειά μας στα σχολεία γίνεται χωρίς εποπτεία και συγκεκριμένη εκπαίδευση/εκπόνηση σχεδιασμών στο πλαίσιο κάποιου συντονισμού κ.ο.κ.», προσθέτει και καταλήγει:
«Οι πάγιες ανάγκες των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων, τα ερωτήματα, οι αγωνίες, η ανάγκη να «ακουμπήσουν» τους προβληματισμούς και να υποστηριχτούν, είναι μεγάλες. Η διετής εμπειρία της καραντίνας έχει επιβαρύνει σημαντικά τη σχολική ζωή».
Τα 3 βασικά αιτήματα των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ
Όπως αναφέρεται στο κείμενο υπογραφών, τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ διεκδικούν συλλογικά:
1. Να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο στις αναγκαίες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών αλλά και των λοιπών ειδικοτήτων ΕΕΠ-ΕΒΠ, στη βάση των πραγματικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών της σχολικής κοινότητας.
2. Ένας ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός ανά σχολείο, σε κάθε σχολείο της χώρας, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης πλάνου παρέμβασης και ολόπλευρης υποστήριξης της σχολικής κοινότητας. Η σταθερή παρουσία των ίδιων επαγγελματιών είναι εχέγγυο για την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και την άσκηση του ρόλου μας.
3. Παροχή επιμόρφωσης και συχνής εποπτείας και υποστήριξης στους επαγγελματίες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους.