Σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα είναι κλειστά σχεδόν 190 δημοτικά και νηπιαγωγεία λόγω κορονοϊού – Τι θα γίνει με Γυμνάσια και Λύκεια
Τα απανωτά κρούσματα του κορονοϊού στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η γενικότερη επιδημιολογική κατάσταση θα συμβάλουν στις αποφάσεις της επιτροπής των επιστημόνων και για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά.
Σήμερα, σε ολόκληρη τη χώρα είναι κλειστά σχεδόν 190 δημοτικά και νηπιαγωγεία λόγω κορονοϊού και καθημερινά αυξάνονται γεγονός, που προβληματίζει τόσο τους ειδικούς όσο και το υπουργείο Παιδείας.
Τα περισσότερα από αυτά τα σχολεία βρίσκονται σε μερική αναστολή λειτουργίας δηλαδή έχουν κλείσει ένα η και περισσότερα τμήματα και τα υπόλοιπα βρίσκονται σε ολική αναστολή.
Ο κατάλογος των σχολείων που κλείνουν λόγω κρουσμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό καθημερινά αυξάνεται, γεγονός που επίσης θα δυσκολέψει σήμερα τον «γρίφο» και για το άνοιγμα των γυμνασίων και λυκείων, από την επιτροπή των ειδικών.
Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση καθώς είναι πάρα πολύ μεγάλο το διάστημα που οι μαθητές βρίσκονται μακριά από τη δια ζώσης εκπαίδευση, γεγονός το οποίο προκαλεί τεράστια προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία, τα οποία είναι αμφίβολο εάν μπορούν να λυθούν ακόμη και αν ανοίξουν τα σχολεία την ερχόμενη Δευτέρα.
Γι’ αυτούς του λόγους, άλλωστε, ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αρχίσει να ζητά να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για τους μαθητές όλων των τάξεων του λυκείου, όπως μείωση της εξεταστέας ύλης όπως έγινε και με τη Γ΄ λυκείου, μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για την Α΄ λυκείου ακόμη και να μη διεξαχθούν φέτος προαγωγικές εξετάσεις, θέματα τα οποία το υπουργείο Παιδείας θα κληθεί το επόμενο διάστημα να επανεξετάσει.
Η πολιτική ηγεσία είχε ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων από την ερχόμενη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου αλλά δύσκολα θα πάρει το «πράσινο φως».
Άλλωστε, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιτροπή θα «ανάψει» κόκκινο για τα Λύκεια της Αττικής, με δεδομένο ότι ολόκληρος ο νομός θα μπει σε «κόκκινο» συναγερμό.
Αντίθετα, ρευστό είναι το τοπίο όσον αφορά τα γυμνάσια.
Τις προηγούμενες ημέρες υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου σε απανωτές συσκέψεις με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους Περιφερειακούς Διευθυντές κατέγραψαν τα προβλήματα των σχολικών μονάδων εν όψει της επαναλειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων για θέματα όπως η στελέχωση των σχολείων και η συμπλήρωση κενών, η παράδοση βαθμολογίας στα παιδιά, τα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και το ωρολόγιο πρόγραμμα και βέβαια τη λήψη μέτρων προστασίας από τον covid-19 .
Ταυτόχρονα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε επιμορφωτικό σεμινάριο για πάνω από 800 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που προσελήφθησαν στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τον περασμένο Νοέμβριο.
Θέμα του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν «Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας στην περίοδο της πανδημίας COVID-19» και στόχος η επιμόρφωση των νεοπροσληφθέντων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κομβικής σημασίας θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που άπτονται της ψυχοσυναισθηματικής και κοινωνικής υποστήριξης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικογενειών τους, δεδομένων των έκτακτων και ιδιαίτερων αναγκών που έχουν ανακύψει ως απόρροια της πανδημίας.
Κατά τον χαιρετισμό της στην έναρξη του επιμορφωτικού σεμιναρίου η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι:
«Σε αυτήν την ιδιαίτερη χρονιά, προβαίνουμε σε προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και στην ειδική – προσαρμοσμένη επιμόρφωσή τους, προκειμένου να στηρίξουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες της ανάγκες, που απορρέουν από την πανδημία. Μέσα από αυτή την κρίση βγαίνουμε πιο δυνατοί.».
Η υπουργός ανέδειξε επίσης δύο μείζονος σημασίας θέματα:
- πρώτον, τη μέριμνα για ζητήματα που αφορούν την ψυχολογική, κοινωνική, συναισθηματική στήριξη μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και εκπαιδευτικών, ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, στο πλαίσιο των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε,
- δεύτερον, τη διαρκή επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό των σχολείων, μέσω προσλήψεων και επιμορφωτικών δράσεων. Ιδιαίτερα από την εμφάνιση της πανδημίας, που ανέδειξε ανάγκες και δυνατότητες, έχει διενεργηθεί σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων, ενώ ξεκινά και το μεγαλύτερο οριζόντιο πρόγραμμα επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών σε ψηφιακές δεξιότητες.
Μακρή: Πολιτική απόφαση η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων
«Πολιτική απόφαση του υπουργείου Παιδείας είναι να λειτουργήσει δια ζώσης η δευτεροβάθμια εκπαίδευση» η Ζέττα Μακρή.
Η υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι την 1η Φεβρουαρίου θα ανοίξουν Γυμνάσια και Λύκεια, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι στις κόκκινες περιοχές τα Λύκεια θα λειτουργήσουν με τηλεκπαίδευση.
«Εάν η Αττική μπει στο κόκκινο θα ισχύσει ότι ισχύει με τις άλλες περιοχές» δήλωσε η υφυπουργός, μιλώντας στην ΕΡΤ, προαναγγέλοντας ότι τα Λύκεια θα μείνουν κλειστά στην Αττική και θα λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, εφόσον ο νομός γίνει «κόκκινος».
Η κυρία Μακρή υπογράμμισε ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει απορρίψει το σενάριο να ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου καθώς όπως εξήγησε είναι μη λειτουργικό, ενώ ανέφερε ότι έχουν δοθεί συγκεκριμένες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για την εφαρμογή των μέτρων.
Η ίδια είπε ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές της Γ Λυκείου μπορούν να κάνουν τέστ κορονοϊού.
Για μαθητές όμως πρέπει να είναι παρόντες οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους ή να έχουν έγγραφη έγκριση.
Σε ότι αφορά τη λειτουργία των δημοτικών η Ζέττα Μακρή είπε ότι έχουν κλείσει λόγω κρουσμάτων κορονοϊού μόνο το 0,3% των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.