Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σχιστό: Πώς κάνουν τηλεκπαίδευση χωρίς υπολογιστή και ίντερνετ

31 Μαρτίου, 2021
Σε Πρωτοβάθμια
Σχιστό: Πώς κάνουν τηλεκπαίδευση χωρίς υπολογιστή και ίντερνετ
2
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ξεπερνώντας τα εμπόδια μιας τηλεκπαίδευσης, από την οποία σχεδόν απουσιάζουν οι υπολογιστές και το ασύρματο ίντερνετ.

Μια ψηφιακή τάξη στο Facebook δημιούργησαν οι νηπιαγωγοί της δομής φιλοξενίας προσφύγων στο Σχιστό, επιχειρώντας να προσαρμόσουν την τηλεκπαίδευση στα παιδιά μιας δομής, από την οποία σχεδόν απουσιάζουν οι υπολογιστές και το ασύρματο ίντερνετ.

Πρόκειται για μια κλειστή ομάδα στο Facebook, όπου οι νηπιαγωγοί ανεβάζουν προτάσεις για εργασίες, καθώς και βίντεο με τραγούδια, παραμύθια και λεκτικές ασκήσεις, ενώ τα παιδιά με τη σειρά τους στέλνουν φωτογραφίες από τις εργασίες και τις χειροτεχνίες τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές του Δημοτικού θα μαθαίνουν «γιατί είναι απαραίτητοι οι φόροι στη ζωή μας»

Καβάλα: Συγχωνεύουν την A’ και B’ τάξη των δημοτικών σχολείων

«Από πέρυσι προσπαθούμε να στήσουμε την τηλεκπαίδευση και αν είναι δύσκολο εγχείρημα για τα παιδιά στο τυπικό σχολείο, είναι ακόμα περισσότερο για τα παιδιά της δομής. Πέρυσι, λοιπόν, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε μια ψηφιακή τάξη στο Facebook, ένα εργαλείο που χρησιμοποιούν όλοι οι γονείς για να επικοινωνούν με την πατρίδα και την κοινότητά τους. Φέτος οι νηπιαγωγοί της δομής την απογείωσαν», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Έλενα Καραγιάννη συντονίστρια εκπαίδευσης της δομής.

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Σχιστό

ΑΠΕ – ΜΠΕ
Σχιστό

Το νηπιαγωγείο της δομής του Σχιστού, που στεγάζεται σε ένα κοντέινερ, ξεκίνησε να λειτουργεί το 2017 για προνήπια και νήπια, ωστόσο φέτος, εξαιτίας της πανδημίας και της ανάγκης λειτουργίας των τάξεων με τις απαραίτητες αποστάσεις τέθηκε σε λειτουργία μόνο η νηπιακή τάξη από τον Ιανουάριο. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ζητήσει να τους δοθεί και ένα δεύτερο κοντέινερ, ακριβώς δίπλα στο πρώτο, για να χρησιμοποιηθεί για τα προνήπια. Ανάγκη υπάρχει, όπως εξηγεί η κ. Καραγιάννη, και για βρεφονηπιακό σταθμό, που λειτούργησε την περίοδο 2016-2018 με στελέχωση από το κοινωφελές πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, ωστόσο δεν μπόρεσε να οργανωθεί σε μόνιμη βάση, εξαιτίας της απουσίας σταθερού προσωπικού.

Η νηπιακή βαθμίδα είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα. Σε αυτά έχουν εγγραφεί συνολικά 36 παιδιά, ωστόσο φοιτούν πλήρως τα 32. Η κ. Καραγιάννη διαπιστώνει ότι οι ίδιοι οι πρόσφυγες τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν «μια άρνηση για την εκπαίδευση γιατί θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό».

Στο πλαίσιο αυτό θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι νηπιαγωγοί της δομής κατάφεραν να ενεργοποιήσουν γονείς και μαθητές, σε συνεργασία και με τους διερμηνείς, οι οποίοι όχι μόνο μεταφράζουν το παιδαγωγικό υλικό στις γλώσσες των προσφύγων, αλλά και βοηθούν στην ενεργοποίηση της κοινότητας. «Οι νηπιαγωγοί εκπαιδεύουν και τους γονείς που συχνά έχουν κατάθλιψη ή ιδρυματισμό. Για να έρθει ένα παιδί στο σχολείο στην ώρα του πρέπει να εκπαιδευτεί και η οικογένειά του», παρατηρεί η ίδια.

«Στην αρχή ήμασταν ξένο σώμα για τους πρόσφυγες», θυμάται η νηπιαγωγός, Ντίνα Νομικού και περιγράφει: «Σιγά σιγά αφουγκραζόμασταν την ανάγκη ύπαρξης δράσεων που δημιουργούσαν σταθερότητα και ρουτίνα στα παιδιά. Βλέπαμε μέρα με τη μέρα πόσο το πρόγραμμα ηρεμούσε τα παιδιά και είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς για εκείνα».

Έχοντας ως αφετηρία της τη μοντεσσοριανή μέθοδο, στην οποία έχει εξειδικευθεί, η Ντίνα Νομικού ξεκίνησε να εργάζεται στο νηπιαγωγείο της δομής δίνοντας βαρύτητα σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ωστόσο, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «αυτό που κατάλαβα δουλεύοντας στη δομή είναι την ανάγκη για παιδαγωγική ευελιξία. Έπρεπε να συνδυάσω αυτά που γνώριζα με μια τυπική, παραδοσιακή παιδαγωγική και με αυτά που ζητούσαν τα παιδιά. Στην πράξη ο παιδαγωγός πρέπει να αφουγκραστεί την παιδαγωγική συνθήκη».

Ψηφιακή τάξη

ΑΠΕ – ΜΠΕ
Ψηφιακή τάξη Σχιστού

Η ίδια επισημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό πως το νηπιαγωγείο λειτουργεί μέσα στη δομή, «γιατί ο δάσκαλος πηγαίνει στο χώρο που ζουν τα παιδιά. Οι δομές υποδοχής και εκπαίδευσης προσφύγων είναι ένα πολύ ενδιαφέρον παιδαγωγικό πλαίσιο γιατί το σχολείο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας, όπου καλείσαι να κάνεις μια παιδαγωγική που σέβεται τον ευρύτερο χώρο».

Στο ευρύτερο αυτό πλαίσιο, οι νηπιαγωγοί της δομής πολλές φορές χρειάστηκε να φροντίσουν να προμηθεύσουν τα παιδιά ακόμα και με τα βασικά, ρούχα ή παπούτσια. 

«Τα παιδιά είχαν ανάγκη ασφάλειας, ανάγκη ένδυσης, ανάγκη να τους μάθουμε τα βασικά πάνω στην καθαριότητα», επισημαίνει η νηπιαγωγός, Γεωργία Ρούβαλη και προσθέτει: «Όλα τα παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες για ρουτίνα και αγάπη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί ακούνε τις ανάγκες της ομάδας τους, αυτές τις ανάγκες ακούσαμε και εμείς».

Όπως συμπληρώνει η συνάδελφός της, Στέλλα Ντάφου, «θεωρώ ότι τις πρώτες μέρες οι γονείς έφερναν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο για να μην τα έχουν στο σπίτι, δεν είχαν μπει στη λογική του να μάθουν. Τώρα τα παιδιά γυρίζουν στο σπίτι και τη συνέπεια και τη ρουτίνα που έχουν στην τάξη, τη βγάζουν και στο σπίτι και οι γονείς το κατανοούν αυτό και προσπαθούν να τα βοηθήσουν να μάθουν».

Μία ακόμα από τις προκλήσεις που οι εκπαιδευτικοί της δομής κλήθηκαν να διαχειριστούν ήταν οι εγκαταστάσεις του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά βγαίνουν για διάλειμμα σε σχολείο χωρίς αυλή και αναγκάζονται να παίζουν σε ένα δάπεδο χωρίς τάπητα ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό κάνουν έκκληση σε φορείς και ιδιώτες να συμβάλουν στην τοποθέτηση περίφραξης και τάπητα στο νηπιαγωγείο.

Στην ψηφιακή τάξη του Facebook καταφέρνουν να συνδεθούν τακτικά περίπου 18 από τα εγγεγραμμένα παιδιά του νηπιαγωγείου, ενώ στα υπόλοιπα οι νηπιαγωγοί της δομής μοιράζουν πόρτα πόρτα τους φακέλους με τις εργασίες σε φωτοτυπίες. «Στο δικό μου τμήμα μόλις τρία από τα δώδεκα παιδιά συμμετέχουν στην ψηφιακή τάξη, γι’ αυτό αποφάσισα να πηγαίνω συχνά στη δομή και να τους δίνω υλικό για τις δραστηριότητές τους, φύλλα εργασίας, χαρτόνια, γκοφρέ χαρτιά, ασκήσεις γραμματισμού. Εξηγώ στους γονείς ότι τα παιδιά τους του χρόνου θα πάνε Δημοτικό και πρέπει να κάνουν τις ασκήσεις τους για να μην δυσκολευτούν πολύ. Δεν έχουμε προλάβει να δουλέψουμε πολύ και υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν ούτε να πιάσουν το μολύβι», επισημαίνει η Στέλλα Ντάφου, η οποία διδάσκει στο ένα από τα δύο τμήματα μαζί με τη Βάγια Κοκούλη.

Η περιορισμένη περίοδος λειτουργίας των σχολείων λόγω της πανδημίας έχει δημιουργήσει δυσκολίες στην εκπαίδευση και των μεγαλύτερων παιδιών της δομής, που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα, συμπληρώνει η συντονίστρια, Έλενα Καραγιάννη.

«Δεν είναι εφικτή η τηλεκπαίδευση για τα παιδιά της δομής του Σχιστού, που έχουν εγγραφεί σε 23 τάξεις σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τάξεις υποδοχής. Υπάρχουν δυσκολίες, δεν υπάρχουν κινητά και τάμπλετ, δεν υπάρχει ασύρματο δίκτυο σε όλη τη δομή, δεν έχουν γνώσεις πληροφορικής πολλοί από τους γονείς.

Για τα προσφυγόπουλα η εκπαίδευση έχει σταματήσει εδώ και ένα χρόνο και οι συνέπειες του λοκντάουν σε αυτά είναι ολέθριες. Παιδιά με τα οποία χτίσαμε για χρόνια αυτή τη ρουτίνα, τώρα την έχασαν. Έχασαν το κίνητρό τους, τους φίλους τους, τους αγαπημένους τους καθηγητές και έχουν μαραζώσει».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ετικέτες: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΣχιστόΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Share1Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Μητσοτάκης: Κατά προτεραιότητα τα self test στους μαθητές μεγαλύτερων τάξεων και τους εκπαιδευτικούς

Επόμενο άρθρο

Κορονοϊός σήμερα 31/3: 3.616 νέα κρούσματα – 1.706 στην Αττική, 499 στην Θεσσαλονίκη

Σχετικά Άρθρα

«Δωμάτιο αποσυμπίεσης» για νήπια: Το πειθαρχικό αθώωσε τη νηπιαγωγό που έκλεινε 3χρονα παιδιά σε αποθήκη «για να ηρεμήσουν»

«Δωμάτιο αποσυμπίεσης» για νήπια: Το πειθαρχικό αθώωσε τη νηπιαγωγό που έκλεινε 3χρονα παιδιά σε αποθήκη «για να ηρεμήσουν»

3 Ιουλίου, 2024

Η νηπιαγωγός στην Αλεξανδρούπολη επέμεινε στους αρχικούς ισχυρισμούς της και πρωτόδικα αθωώθηκε. Οι γονείς των παιδιών που την κατήγγειλαν εμφανίζονται...

Νηπιαγωγός κούρεψε 5χρονο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του – «Η κυρία είπε ότι αν δεν τα κόψω θα φωνάξει την αστυνομία»

Νηπιαγωγός κούρεψε 5χρονο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του – «Η κυρία είπε ότι αν δεν τα κόψω θα φωνάξει την αστυνομία»

29 Απριλίου, 2024

Δασκάλα σε νηπιαγωγείο κούρεψε 5χρονο επειδή δεν της άρεσαν τα μαλλιά του, όπως καταγγέλλει η μητέρα του μικρού. Η μητέρα...

νηπιαγωγείο νηπιαγωγός δασκάλα

Γονείς καταγγέλλουν 65χρονο ότι έριξε φυτοφάρμακο σε νηπιαγωγείο – «Τον ενοχλούν οι φωνές των παιδιών»

11 Απριλίου, 2024

Σε μία αδιανόητη καταγγελία προχώρησαν γονείς στη Λάρισα, σε βάρος ενός 65χρονου ο οποίος φέρεται να έριξε φυτοφάρμακο σε χώρο...

Γονείς – Δημοτικά, Νηπιαγωγεία: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την εγγραφή, επανεγγραφή των μαθητών

Ξεκινούν την 1η Μαρτίου οι εγγραφές μαθητών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά – Οι εγκύκλιοι

28 Φεβρουαρίου, 2024

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, εγγράφονται οι μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και στην Α' Δημοτικού οι μαθητές/τριες που...

Γονείς – Δημοτικά, Νηπιαγωγεία: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την εγγραφή, επανεγγραφή των μαθητών

Εγγραφές μαθητών σε νηπιαγωγεία και Α’ Δημοτικού: Πώς και πότε ξεκινούν

23 Φεβρουαρίου, 2024

Οι εγγραφές μαθητών στο Νηπιαγωγείο και στην Α Δημοτικού για την σχολική χρονιά 2024- 2025 θα γίνουν αποκλειστικά το διάστημα...

Επόμενο άρθρο
κορονοϊός covid ΜΕΘ νοσοκομείο χειρουργείο

Κορονοϊός σήμερα 31/3: 3.616 νέα κρούσματα - 1.706 στην Αττική, 499 στην Θεσσαλονίκη

ekklisia-tis-elladas-Εκκλησία της Ελλάδας

Έκτακτη κρατική επιχορήγηση στην Εκκλησία της Ελλάδας: Θα βαρύνει τον προϋπολογισμό (pic)

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.