Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Πρότυπα και πειραματικά σχολεία - Ο άλλος τρόπος εφαρμογής της αξιολόγησης - Newspedia.gr

Πρότυπα και πειραματικά σχολεία – Ο άλλος τρόπος εφαρμογής της αξιολόγησης

Πρότυπα Πειραματικά σχολεία τάξη αίθουσα μαθητές γυμνάσιο protupa-sxoleia

Με κοινή ανακοίνωση οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών των Κυκλάδων απαντούν στην “προσπάθεια” του ΥΠΑΙΘ να περάσει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων μέσα από την απόφαση για διεύρυνση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος έδωσε μια ακόμη βροντερή απάντηση στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με τη συμμετοχή του στην απεργία – αποχή απ’ την αξιολόγηση – χειραγώγηση , σε ποσοστά της τάξης του 95%. Όμως, ο αγώνας συνεχίζεται εντεινόμενος και πολυεπίπεδος.

Στο προσκήνιο περνά τώρα η διεύρυνση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων , άλλη μια προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ , μαζί με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, για να «στρωθεί» ο δρόμος στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και συνακόλουθα στην ατομική-τιμωρητική αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με τον Ν. 4692/20 , την Υ.Α. της 26ης Φλεβάρη και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (01/03/2021) των σχολικών μονάδων για τον χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά, στοχεύει στη μεθοδευμένη αλλαγή της φυσιογνωμίας του δημόσιου σχολείου, χρησιμοποιώντας τους εύηχους τίτλους «Πρότυπο» (αφορά τη Β/θμια εκπαίδευση) και «Πειραματικό» (αφορά την Α/θμια εκπαίδευση).

Η ουσία της διαφωνίας δεν έγκειται βέβαια στην ύπαρξη Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων , αλλά στην περιγραφόμενη θεμελιώδη αλλαγή τόσο του χαρακτήρα και του σκοπού τους όσο και γενικότερα της λειτουργίας τους.

Δεν πρόκειται για μια απλή μετατροπή των σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά, αλλά για ένα είδος μετάλλαξής τους, η οποία θα δημιουργήσει σωρεία αρνητικών συνεπειών στα σχολεία, στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως και στους εκπαιδευτικούς

Πιο συγκεκριμένα:

Α)  Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2020).

Β) Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/202: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».

Γ) Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).

Δ) Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.

Ε)  Στα σχολεία αυτά, επομένως, καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους, χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του  κάθε σχολείου.

ΣΤ) Γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών :

Exit mobile version