Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Πολυνομοσχέδιο: Νέα κριτήρια στην κατανομή μαθητών στα τμήματα - Ποιοι θα αποφασίζουν - Newspedia.gr

Πολυνομοσχέδιο: Νέα κριτήρια στην κατανομή μαθητών στα τμήματα – Ποιοι θα αποφασίζουν

Κατανομή μαθητών σε τμήματα με κριτήριο τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Εάν ο Σύλλογος Διδασκόντων αρνηθεί να λάβει απόφαση, με βάση τα νέα κριτήρια, τότε το “βάρος” της απόφασης πέφτει στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του Σχολείου.

Δύο από τα τρία κριτήρια που θέτει το πολυνομοσχέδιο “Κεραμέως”, για την κατανομή μαθητών σε τμήματα είναι:

Α. Οι  ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και

Β. Η διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών.

Η κατανομή των μαθητών  σε τμήματα,σύμφωνα με τη διάταξη, πρέπει να είναι ισόρροπη.

Εάν ο Σύλλογος  Διδασκόντων αρνηθεί να λάβει απόφαση, με βάση τα  νέα κριτήρια, τότε το “βάρος” της απόφασης πέφτει αποκλειστικά στον Διευθυντή του Σχολείου.

Η  μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων μπορεί να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

Μέχρι σήμερα η κατανομή των μαθητών ανά τάξη γίνονταν με μοναδικό  κριτήριο την αλφαβητική σειρά και απαγορεύονταν ρητά, για οποιοδήποτε λόγο, η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα.

Ειδικότερα το άρθρο 85 του πολυνομοσχεδίου το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, ορίζει τα εξής:

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα. Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών. Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

Η αιτιολογική έκθεση

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι  “η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων“.

Exit mobile version