Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Πολυνομοσχέδιο: H Νίκη Κεραμέως χωρίζει τους μαθητές σε “καλούς” και “κακούς”

10 Ιουλίου, 2021
Σε Δευτεροβάθμια, Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική, Πρωτοβάθμια
kerameos-Κεραμέως
5
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Πολυνομοσχέδιο – Κεραμέως: Στην περίοδο του Μεσοπολέμου γυρίζει την ελληνική εκπαίδευση ρύθμιση στο νομοσχέδιο Κεραμέως που προβλέπει την κατανομή των τμημάτων ανάλογα με τις “μαθησιακές ανάγκες”.

Σχολικά τμήματα όχι δύο και τριών αλλά πάρα πολλών ταχυτήτων δημιουργεί το νέο νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την εκπαίδευση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Συγκεκριμένα στο άρθρο 85 του σχεδίου νόμου, που σύντομα θα έρθει στην ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση, ορίζονται τα εξής:

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα. Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών. Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, τα κριτήρια διανομής των μαθητών αφορούν πλέον τα πάντα, ακόμα και τη σχολική επίδοση! Επίσης, όπως ρητά αναγράφεται, η τελική απόφαση θα ανήκει σ’ έναν και μόνο άνθρωπο, το διευθυντή της σχολικής μονάδας ο οποίος αποκτά υπερεξουσίες.

Μέχρι σήμερα η κατανομή των μαθητών ανά τάξη γίνονταν με μοναδικό κριτήριο την αλφαβητική σειρά και απαγορεύονταν ρητά, για οποιοδήποτε λόγο, η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα.

Η αιτιολογική έκθεση

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι  “η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων“.

Τι σημαίνει όμως κατανομή των μαθητών στα τμήματα ανάλογα με την επίδοση και τις “μαθησιακές ανάγκες”;

Σημαίνει απόλυτη κατηγοριοποίηση, κάτι εξόχως αντιπαιδαγωγικό το οποίο θα προκαλέσει ουκ ολίγα προβλήματα στις σχολικές κοινωνίες!

Όπως τόνισε εκπαιδευτική πηγή στο NEWS24/7 με την εν λόγω διάταξη “δημιουργούνται τμήματα του Καιάδα” με “προβληματικά” παιδιά τα οποία πια δεν θα έχουν πολλά θετικά σημεία αναφοράς μέσα στις τάξεις τους. Η σύγχρονη παιδαγωγική υποστηρίζει ότι τα τμήματα πρέπει να είναι απολύτως ανομοιογενή έτσι ώστε μέσα στην τάξη να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα και οι καλύτεροι να “σηκώνουν” πιο ψηλά τους χειρότερους.

Μιλάμε για άλλα λόγια για μία εκπαίδευση η οποία θα προσομοιάζει με την αντίστοιχη του Μεσοπολέμου και μία ρύθμιση που φέρνει τα εν Ελλάδι εκπαιδευτικά πράγματα τουλάχιστον 50 χρόνια πίσω στο όνομα της… προόδου και της αριστείας (αλλά και της δημιουργίας μίας νέας άρχουσας τάξης).

Πρέπει να τονιστεί επίσης και αυτό: Ο,τι πλέον οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα είναι ευάλωτοι σε τυχόν πιέσεις γονέων οι οποίοι θα θέλουν να γίνεται η κατανομή των τμημάτων σύμφωνα με τη σχολική επίδοση.

Με το τοπίο που διαμορφώνει το σχέδιο νόμου Κεραμέως άλλωστε, τα σχολεία (γενικά) και ο διευθυντής (ειδικότερα) θα πασχίζουν για την “καλή” φήμη του σχολείου έτσι ωστε να εξασφαλίζουν και περαιτέρω χρηματοδότηση. Η “καλή” φήμη χτίζεται στο μυαλό κάποιων με απολύτως ομοιογενή τμήματα στα οποία οι άριστοι θα βρίσκονται με τους άριστους.

Όπως μας έλεγε άλλη εκπαιδευτική πηγή, “το σχέδιο είναι απολύτως σύμφωνο με τη ρήση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι οι ανισότητες στην κοινωνία είναι κάτι φυσιολογικό. Οπότε αφού οι ανισότητες είναι φυσιολογικές, μπορούμε και να τις διευρύνουμε βάζοντας τους “καλούς” με τους “καλούς” και τους “κακούς” με τους “κακούς”.

Η σχετική ρύθμιση, εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί, θα εφαρμοστεί οριζόντια σε όλες τις σχολικές μονάδες τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) βρίσκονται επί ποδός πολέμου και αναμένεται, με επίσημες ανακοινώσεις τους, να αποκηρύξουν το σχέδιο νόμου το οποίο θεωρούν τρομερά άδικο και εξόχως αντιπαιδαγωγικό.

Άλλωστε αυτού του είδους τα μοντέλα, που εφαρμόστηκαν κυρίως στον αγγλοσαξωνικό κόσμο (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία), αρχίζουν σιγά-σιγά να εγκαταλείπονται. Στην Ελλάδα πάλι η Υπουργός τα παρουσιάζει ως νεωτερισμούς…

Με πληροφορίες από το news247

Ετικέτες: ΔιευθυντέςΔΟΕΚΕΡΑΜΕΩΣΟΙΕΛΕΟΛΜΕπολυνομοσχέδιο
Share2Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Πανελλαδικές 2021 – Μητσοτάκης: “Το κράτος βρίσκεται δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους”

Επόμενο άρθρο

Εκτίμηση για έως και 18.000 κρούσματα τον Οκτώβριο – Σαρηγιάννης: «Να μην ξορκίζουμε το lockdown»

Σχετικά Άρθρα

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 13 έως και 31 Μαΐου

6 Μαΐου, 2024

Συνεχίζοντας τις αντιδράσεις της ενάντια στην αξιολόγηση, η ΟΛΜΕ με την επανέναρξη των σχολείων από τις διακοπές του Πάσχα, θα...

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

22 Φεβρουαρίου, 2024

Νέο ραντεβού δίνουν σήμερα φοιτητές και εκπαιδευτικοί στις 12:00 διαμαρτυρόμενοι για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα και υπερασπιζόμενοι τη...

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

ΟΛΜΕ: Στάση εργασίας την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου για συμμετοχή στο φοιτητικό συλλαλητήριο

7 Φεβρουαρίου, 2024

Από τις 11.00 έως τη λήξη της βάρδιας, θα διαρκέσει η στάση εργασίας που αποφάσισε η ΟΛΜΕ για την Πέμπτη...

doe ΔΟΕ

Τρίωρες στάσεις εργασίας εκπαιδευτικών σήμερα

1 Φεβρουαρίου, 2024

Τρίωρες στάσεις εργασίας ανακοίνωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) καλώντας παράλληλα όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις σημερινές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις....

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

21 Ιανουαρίου, 2024

Στόχος των αλλαγών είναι ένα Δημόσιο πιο ευέλικτο, πιο αξιοκρατικό και λειτουργικό, είπε η υπουργός Εσωτερικών. «Με τεστ δεξιοτήτων όλες...

Επόμενο άρθρο
ΕΟΔΥ-κορονοιος covid19

Εκτίμηση για έως και 18.000 κρούσματα τον Οκτώβριο – Σαρηγιάννης: «Να μην ξορκίζουμε το lockdown»

pfizer-εμβόλιο covid

Τρίτη δόση εμβολίου Pfizer: Τι κρύβεται από πίσω - Αμφιβολίες από τους ειδικούς

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.