Η Έλενα, ο Διονύσης, η Φωτεινή και πολλά άλλα παιδιά, που αποκλείονται με 20.000 και περισσότερα μόρια, στρίμωξαν απίστευτα την Υπουργό Νίκη Κεραμέως.
Με την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Βουλή και την ψήφιση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», θεωρώ ότι επιβάλλεται να φωτιστούν μερικά σημεία που απορρόφησαν το ενδιαφέρον όλων όσων εμπλέκονται με τα Εκπαιδευτικά πράγματα.
Άρθρο του Στράτου Γεωργούδη*
Η κα Κεραμέως ατύχησε στην επιλογή της στιγμής για το παραπάνω νομοσχέδιο, και ήδη Νόμο του Κράτους. Το χρονικό διάστημα συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια, συνέπεσε με την δημοσιοποίηση πολλών περιπτώσεων υποψηφίων για τα ΑΕΙ που ένιωσαν την καρμανιόλα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Ταυτόχρονα η υπόθεση για το «Πόθεν Έσχες» του Πρωθυπουργού, δεν μπορούσε να είναι μία υπόθεση – σύμμαχος στην Υπουργό Παιδείας και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα (ΚΟ) της Ν.Δ.
Παρόλα αυτά, η Νίκη Κεραμέως δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να κάνει έστω και μισό βήμα πίσω προκειμένου να αναγνωρίσει τις «ανωμαλίες» της ΕΒΕ και να ξεκινήσει κάποια συζήτηση διόρθωσης των εκατοντάδων ή και χιλιάδων αδικιών. Φρόντισε να κρυφτεί πίσω από φανταστικές δημοσκοπήσεις (το 55,7% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών, δημοσκόπηση του …ΙΟΒΕ!), ανέβασε τους τόνους της επιτηδευμένης «οργής» της κατά του Νίκου Φίλη ώστε να υπερασπισθεί τα παιδιά της (τα οποία η ίδια πρώτη και μόνη έχει κατορθώσει να εκθέσει) και εμφάνισε ένα πακέτο χαρτιά με υπογραφές Υπουργών της προηγούμενης Κυβέρνησης υπέρ των Ιδιωτικών Κολλεγίων, γνωρίζοντας ότι κανείς από τους τηλεθεατές δεν μπορεί να διαπιστώσει την αλήθεια των ισχυρισμών της.
Στον δρόμο αυτό την κα Κεραμέως ακολούθησε πιστά το μεγαλύτερο τμήμα της ΚΟ της ΝΔ. Η επανάληψη της ίδιας μονότονης επιχειρηματολογίας των κυβερνητικών βουλευτριών και βουλευτών υπέρ της ΕΒΕ, υπέρ της αξιολόγησης και υπέρ του «φοβερού και τρομερού έργου της κας Κεραμέως», άγγιζε τα όρια της γελοιότητας και ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια της ασχετοσύνης.
Η κα Κεραμέως υπέστη απανωτές ήττες στο τελευταίο νομοσχέδιο. Σε πολύ μεγάλο ποσοστό ο κόσμος έχει πλέον συνειδητοποιήσει ότι η θέσπιση της ΕΒΕ δεν προέκυψε για να εξυπηρετήσει την Αριστεία και να κοπούν από τα Πανεπιστήμια εισαγόμενοι με «1» και «2».
Η Έλενα, ο Διονύσης, η Φωτεινή και πολλά άλλα παιδιά, που αποκλείονται με 20.000 και περισσότερα μόρια, στρίμωξαν απίστευτα την Υπουργό. Βέβαια, επειδή πρόκειται για μία πολιτικό που δεν υπολογίζει το μέγεθος του ψέματος στο οποίο καταφεύγει, μπόρεσε να ψελλίσει το επιχείρημα ότι «τα παιδιά αυτά ούτε τις προηγούμενες χρονιές θα περνούσαν στην Σχολή της πρώτης προτίμησής τους». Και όταν οι σύμβουλοί της, ή δεν ξέρω ποιος άλλος, της πρότειναν να μην το επαναλάβει η ίδια κατέφυγε στο επόμενο «μαργαριτάρι»:
«Ας μην περάσουν στην πόλη που επιθυμούν, ας πάνε στα Χανιά ή στα Ιωάννινα», λες και η ίδια γνωρίζει τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών να στηρίξουν ανάλογες επιλογές. Λες και τα παιδιά αυτά ΔΕΝ προσπάθησαν να κερδίσουν την εισαγωγή στην πόλη τους, λες και η κα Κεραμέως μπορεί να καθορίζει την ζωή κάθε Ελληνικής οικογένειας με την αλαζονεία της και την ανυποχώρητη μανία της να εξυπηρετήσει Ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα Κολλεγιαρχών. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν και οι Υφυπουργοί της. Και αν από την κα Μακρή δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό δεδομένου ότι πρόκειται για επαγγελματία – άσχετη με τα Εκπαιδευτικά θέματα, ο κος Συρίγος ήταν μια επιβεβαίωση του πόσο μπορεί να υποχωρήσει ο Πανεπιστημιακός Δάσκαλος μπροστά στην ανάγκη υποστήριξης τερατουργημάτων.
Ένα – ένα τα επιχειρήματα της Νίκης Κεραμέως θρυμματίζονταν. Κάθε ένα από τα ψέματα, που καθημερινά εφεύρισκε, κατέρρεαν ως χάρτινο κατασκεύασμα. Μέχρι που βρήκε το επιχείρημα που κρύβει μια μεγάλη αλήθεια και φυσικά είναι κοντά στην πραγματικότητα: «Δεν έθεσε το Υπουργείο Παιδείας του συντελεστές βαρύτητας αλλά τα Πανεπιστημιακά Τμήματα»!
Πρόκειται για ένα επιχείρημα – «χτύπημα κάτω από την μέση» για τους Πανεπιστημιακούς Δασκάλους. Προκάλεσε δε εντύπωση το γεγονός ότι δεν υπήρξε αντίδραση εκ μέρους των Πανεπιστημιακών εκτός από αυτή του βουλευτή Χριστόφορου Βερναρδάκη. Η απόλυτη αλήθεια είναι ότι ο Νόμος επέβαλε στα Πανεπιστημιακά τμήματα τον προσδιορισμό του συντελεστή για την ΕΒΕ (αυστηρά στο διάστημα 0,8 – 1,2 του Μέσου Όρου για τα 4 μαθήματα και στο διάστημα 0,7 – 1,1 για τα ειδικά μαθήματα). Μάλιστα η κα Κεραμέως είχε φροντίσει να θεσπίσει ότι «αν κάποιο τμήμα δεν προτείνει συντελεστή, αυτός θα τεθεί από την Υπουργό»!
Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι την παραπάνω αλήθεια, η κα Υπουργός της «πειθούς» και της ψευδο-Αριστείας, την απέκρυψε χωρίς ντροπή! Με ευκολία κατέστησε συνυπεύθυνους, ή και αποκλειστικά υπεύθυνους, του Πανεπιστημιακούς δασκάλους για αυτή την καρμανιόλα – αλαλούμ, που στερεί τα όνειρα από χιλιάδες υποψήφιους. Η οικονομική ρύθμιση που ακολούθησε, για διαγραφή οικονομικών υποχρεώσεων των Πανεπιστημιακών προς τα Πανεπιστήμια και που κατατέθηκε νύχτα και σε άσχετο με την Εκπαίδευση νομοσχέδιο, επιβαρύνει την θέση τόσο της Υπουργού όσο και των Πανεπιστημιακών. Η πρώτη εμφανίζεται να εξαγοράζει «σιωπή» και οι δεύτεροι στέλνουν το μήνυμα της συνενοχής έναντι πινακίου φακής.
Σημασία έχει ότι το προφίλ της Νίκης Κεραμέως υπέστη σοβαρές ρωγμές:
-Δεν μπορεί να επιμένει στο επιχείρημα ότι η ΕΒΕ τέθηκε για να αποκλείσει υποψήφιους του 1 και 2,
-Δεν μπορεί να επιμένει στο επιχείρημα ότι εξυπηρετεί την Αριστεία,
-Δεν μπορεί να επιμένει ότι είναι συνεπής πολιτικός αφού δεν τολμά να αναλάβει την παραμικρή ευθύνη,
-Δεν μπορεί να αποφύγει την ρετσινιά της Υπουργού που χρησιμοποιεί με περισσή ευκολία αναλήθειες.
Το γεγονός ότι ακόμα και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης την «άδειασε» ισχυριζόμενος ότι η ΕΒΕ είναι μία δύσκολη απόφαση, είναι ένα επιπλέον «χτύπημα» στο προφίλ της. Έτσι κι αλλιώς όμως η συγκεκριμένη κυρία δεν έχει καμία σχέση ούτε με την Εκπαίδευση, ούτε με την Δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά ούτε με την Παιδεία. Αν γνωρίζει τις διαφορές ανάμεσα στις έννοιες «Εκπαίδευση» και «Παιδεία» ίσως καταλάβει σε τι ακριβώς αναφέρομαι.
Φυσικά δεν τρέφω αυταπάτες για το γεγονός ότι οι έννοιες αυτές, «Εκπαίδευση» και «Παιδεία», αποτελούν για την ίδια πλήρως άγνωστες λέξεις και θα παραμείνουν άγνωστες. Δυστυχώς για την Παιδεία των νέων Ελληνίδων και Ελλήνων.
* Ο Στράτος Χρ. Γεωργουδής είναι Φυσικός – Δρ. Πανεπιστημίου Πάτρας Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Πηγή: ieidiseis.gr