Το phising έχει εξελιχθεί σε μάστιγα αφού πολλοί είναι οι πολίτες που έχουν πέσει σε παγίδες επιτήδειων.
Νέες καταγγελίες για phising ήρθαν στο φως της δημοσιότητας λίγες ώρες μετά την έκτακτη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Θυμίζουμε ότι οι διαδικτυακές απάτες το τελευταίο διάστημα έχουν σημειώσει αύξηση 200%.
Θύμα phishing μίλησε στον ΣΚΑΪ εξηγώντας πώς ξεγελάστηκε από τους απατεώνες. «Μου ήρθε 30 του μηνός ένα μέιλ, μπήκα μέσα και έλεγε ότι σε περίπτωση που δεν κάνω αναβάθμιση θα παγώσει ο λογαριασμός μου και δεν θα μπορώ να προβώ σε κινήσεις. Μπήκα μέσα στο λογισμικό, έβαλα τους αριθμούς από το e-banking. Με 3 κινήσεις μου πήραν 916 ευρώ για την ακρίβεια».
Η Σοφία Λεοντίδου είναι μια άνεργη γυναίκα που είδε και τα τελευταία ευρώ που είχε στην τράπεζα να χάνονται με την μέθοδο του phishing. «Ήταν τα λεφτά με τα οποία περνάω τον μήνα μου, ήταν το επίδομα ανεργίας που παίρνω, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να βγάλω τον μήνα έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα», είπε χαρακτηριστικά.
[bradmax_video url=”https://videostream.skai.gr/skaivod/_definst_/mp4:skai/202110/video/news/spuropoulos20211013.mp4/chunklist.m3u8″ poster=”https://www.skai.gr/sites/default/files/styles/newsfeed/public/skaivideo/2021-10/spuropoulos20211013.jpg?itok=ufMcRH_i”]
Τα μηνύματα που στέλνουν
Με τη μέθοδο του phishing οι απατεώνες στέλνουν ένα μέιλ και λένε ότι ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί και θα πρέπει τα θύματα να ξαναβάλουν τους κωδικούς τους. Τότε αποκτούν πρόσβαση στην τράπεζα των θυμάτων.
Μια άλλη γυναίκα που έπεσε θύμα phishing δήλωσε: «Έλαβα στο κινητό μου ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σαν υπηρεσία ασφάλειας της Τράπεζας στην οποία έχω τα χρήματά μου, θεώρησα ότι είναι κάτι το αυτοματοποιημένο, δεν σκέφτηκα ότι πιθανότατα έχουν χακαριστεί κάποια βήματα στη διαδικασία του εμβάσματος εντός της Τράπεζας».
Η άτυχη γυναίκα αφού έβαλε τους κωδικούς της, είδε όλα της τα χρήματα να «κάνουν φτερά». «Με το που το καταχώρησα άνοιξε ένα νέο παράθυρο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου η Τράπεζα με ενημέρωνε ότι μόλις είχα εκτελέσει μεταφορά ποσού 1500 ευρώ», δήλωσε.
Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και οι τράπεζες ζητούν από τους πολίτες που λαμβάνουν τέτοια ύποπτα μέιλ, να καταγγέλλουν απευθείας το συμβάν και σε καμία περίπτωση να μην καταχωρούν τους κωδικούς των λογαριασμών τους.
Θεοδωρικάκος: Κοινή δράση για να αντιμετωπιστούν οι ηλεκτρονικές απάτες με τη μέθοδο phishing
Ευρεία σύσκεψη για τις διαδικτυακές απάτες με την τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» – phishing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικών μηνυμάτων αποσπώντας από τα θύματα τραπεζικές καταθέσεις πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες και λόγω του ότι αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές (υπολογίζονται στα 30 δισ. ευρώ), παρατητείται αύξηση καταγγελιών απο πολίτες, ενώ έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 100 είδη ηλεκτρονικής απάτης. Το 54% αυτών αφορούν το κλέψιμο στοιχείων ηλεκτρονικών καρτών και αφαίρεση χρημάτων και το 40% τις υποσχέσεις για εύκολο χρήμα. Η δράση των κυκλωμάτων το τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί κατα 200%, ενώ ήδη κάποια έχουν εντοπιστεί και μπλοκαριστεί από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Λευτέρης Οικονόμου, ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ο γενικός γραμματέας Κωνσταντίνος Τσουβάλας, ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζών Βασίλειος Ράπανος, ο αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Τραπεζών Σπυρίδων Ανδρονικάκης, ο Διευθυντής Επιθεώρησης Εποπτευόμενων Εταιρειών Γεώργιος Πάσχας, η γενική γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Χαρούλα Απιλαγάκη, ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Ιωάννης Γραμματικάκης, ο Διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Αστυνομικός Διευθυντής Βασίλειος Παπακώστας και ο Διευθυντής της Οικονομικής Αστυνομίας Αστυνομικός Διευθυντής Δημήτρης Λουκόπουλος.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος μετά το τέλος της σύσκεψης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Δυστυχώς το φαινόμενο της εξαπάτησης των πολιτών με απώλειες για την περιουσία τους, με δήθεν μηνύματα, με πλαστά μηνύματα από τράπεζες έχει εξαπλωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πήρε την πρωτοβουλία αυτής της σύσκεψης εργασίας με το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών και τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να συντονίσουμε τη δράση μας για να προστατεύσουμε την περιουσία των πολιτών. Η πρώτη απόφαση ασφαλώς είναι να πραγματοποιηθεί μία πολλή μεγάλη ενημερωτική εκστρατεία των πολιτών, ώστε να προλάβουμε την περαιτέρω εξάπλωση του φαινομένου και οι ίδιοι οι πολίτες να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να προστατεύσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς και την περιουσία που έχουν αποκτήσει με προσπάθειες συχνά μίας ολόκληρης ζωής. Δημιουργούμε επίσης ένα συντονιστικό κέντρο, ώστε οι διωκτικές Αρχές της Ελληνικής αστυνομίας σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδας, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες να υπάρξει συντονισμένη δράση ακόμα πιο αποτελεσματική με σκοπό να χτυπηθούν οι απατεώνες που κάνουν αυτές τις εγκληματικές πράξεις και να οδηγηθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης».