Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Πανελλαδικές: Απόφαση για επαναξιολόγηση γνωματεύσεων ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΙΠΔ

26 Μαρτίου, 2021
Σε Γονείς, Πανελλαδικές, Υπ. Παιδείας
panelladikes-πανελλαδικές πανελλήνιες
6
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Τόσο η υφιστάμενη νομοθεσία, η συγκυρία της δυσμενούς καθημερινότητας, της οποίας η διάρκεια δοκιμάζει πλέον καθημερινά τις ψυχικές αντοχές όλων, αλλά και η κοινή λογική επιβάλλουν την άμεση απόσυρση της διάταξης για επαναξιολόγηση των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, των ΙΠΔ, των ΚΕΣΥ

Σε λίγες, μόλις εβδομάδες, θα σημάνει το κουδούνι έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων. Η αγωνία των μαθητών/-τριών και των γονέων τους κορυφώνεται, ενώ η προσπάθεια διαχείρισής της εν μέσω πανδημίας και των ιδιαίτερων συνθηκών που αυτή έχει εδώ και πολύ καιρό δημιουργήσει, οδηγεί σε καταστάσεις εξάντλησης.

Τα παιδιά, μακριά από τον φυσικό διδακτικό τους χώρο εδώ και μισό σχεδόν χρόνο αγωνίζονται να παραμείνουν προσηλωμένα στον στόχο ζωής, που τα περισσότερα έχουν προσδιορίσει μέσω της διαδικασίας των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σχολεία 2024: Η πρώτη αργία που φέρνει τετραήμερο ξεκούρασης για τους μαθητές

Μόνιμοι διορισμοί 6.211 εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Οι πίνακες με τα ονόματα

Και ενώ οι προσπάθειες των παιδιών της Γ΄ Λυκείου εντείνονται εν μέσω συμπληγάδων, η διάταξη της επαναξιολόγησης των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, των ΚΕΣΥ, των ΙΠΔ, προκειμένου οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες να συνεχίσουν να είναι δικαιούχοι του αυτονόητου δικαιώματός τους να εξεταστούν προφορικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις, έρχεται να δημιουργήσει μια ξαφνική και αδικαιολόγητη αναστάτωση με πιθανές απρόσμενες συνέπειες στα ίδια τα παιδιά.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η επαναφορά στο ίδιο θέμα, αυτό της επαναξιολόγησης των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΙΠΔ για τις Πανελλαδικές εξετάσεις γίνεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αναίτια αναστάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αναστάτωση η οποία θέτει τα παιδιά αυτά σε ακόμη δυσχερέστερη θέση διαχείρισης της ψυχολογίας τους.

Είναι γνωστό πως με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση καλούνται οι γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες να προχωρήσουν σε επαναξιολόγηση των γνωματεύσεων που είχαν ως σήμερα χαρακτηριστεί μόνιμης ισχύος, στην περίπτωση που το παιδί τους άλλαξε βαθμίδα πριν εκδοθούν αυτές οι αποφάσεις.

Έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις διαγνώσεων – και φαίνεται πως είναι αρκετές αυτές – των ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΙΠΔ, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν λίγες μόλις εβδομάδες πριν την ολοκλήρωση μιας βαθμίδας εκπαίδευσης, με προοπτική όμως και σχεδιασμό από την πλευρά των ενδιαφερομένων οι νέες διαγνώσεις να συνοδεύουν τον/την μαθητή/-τρια στην επόμενη βαθμίδα, η οποία θα ξεκινούσε σε λίγους μόλις μήνες.

Στην ουσία, ακολουθώντας το πρότερο γράμμα του νόμου, επιδιώχθηκε έγκαιρα από τους γονείς η επαναξιολόγηση με την αλλαγή της σχολικής βαθμίδας. Οι επαναξιολογήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν λίγες εβδομάδες πριν την ολοκλήρωση της φοίτησης στο δημοτικό σχολείο και με την προοπτική να συνοδεύουν το παιδί στην φοίτησή του στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η ευθεία αμφισβήτηση της ισχύος αυτών των διαγνώσεων αντίκειται στην κοινή λογική, η οποία κατανοεί πως δεν είναι δυνατόν σε διάρκεια λίγων μόλις εβδομάδων ή ακόμη και λίγων μηνών να εξαφανιστεί η όποια διαγνωσθείσα μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Εξάλλου, αυτές οι γνωματεύσεις συνόδευσαν τα παιδιά αυτά σε όλη την διαδρομή τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και σύμφωνα με αυτές έτυχαν της ανάλογης προβλεπόμενης εκπαιδευτικής διαχείρισης.

Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση (ΥΑ Αριθ. Φ. 251/22806/Α5/ΦΕΚ 897 Β΄/08-03-2021) ορίζει ότι: « Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των ΙΠΔ για οποιοδήποτε λόγο, έχουν μόνιμη ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νόμου. Όσον αφορά στις γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ, ανάλογα με το είδος και τον βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθησιακών δυσκολιών, προσδιορίζεται ο χρόνος επαναξιολόγησης, ο οποίος αναγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης – γνωμάτευσης. Αν δεν αναγράφεται χρόνος επαναξιολόγησης, οι εκθέσεις των ΚΕΣΥ έχουν μόνιμη ισχύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 51 του ν. 4547/2018 (Α’ 102). Σημειώνεται ότι επαναξιολόγηση απαιτείται στις περιπτώσεις αλλαγής σχολικής βαθμίδας».

Καλούνται εκατοντάδες γονείς με τα παιδιά τους να προστρέξουν σε πιεσμένα χρονικά περιθώρια στα ΚΕΔΥ προκειμένου να ανανεώσουν την αυτονόητη μόνιμη ισχύ των γνωματεύσεων που έχουν στην κατοχή τους. Καλούνται τα ΚΕΔΥ της χώρας να πραγματοποιήσουν άρον – άρον επαναξιολογήσεις ήδη καταγεγραμμένων διαγνώσεων μόνιμης ισχύος. Καλούνται τα σχολεία να συνδράμουν σε διαδικασίες διεκπεραίωσης, για τις οποίες όμως δεν φαίνεται να υφίσταται αιτία.

Η ίδια η νομοθεσία φαίνεται πως δεν κινείται στην λογική της συλλήβδην επαναξιολόγησης των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, ΙΠΔ, ΚΕΣΥ.

Ο Νόμος 4186/2013 είναι σαφής: «Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων για οποιονδήποτε λόγο, έχουν μόνιμη ισχύ. Κατ΄ εξαίρεση, οι προτάσεις για κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης, για παροχή παράλληλης στήριξης, για κατ΄ οίκον διδασκαλία, για παροχή ειδικού βοηθού, για καθορισμό εξατομικευμένου προγράμματος, καθώς και αυτές που αφορούν σε αλλαγή σχολικής βαθμίδας, θα επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα, που θα προκύπτουν υποχρεωτικά με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ» (άρθρο 28, παρ. 17). Οι γνωματεύσεις των αρμόδιων διαγνωστικών κέντρων είναι αυτές που θα προσδιορίζουν πολύ συγκεκριμένα – αν αυτό απαιτείται – τα χρονικά διαστήματα επαναξιολόγησης των παιδιών. Σε διαφορετική περίπτωση οι γνωματεύσεις έχουν μόνιμη ισχύ.

Και για να αποφευχθούν τυχόν παρερμηνείες, ο Νόμος 4547 (ΦΕΚ 102 Α΄/2018) σε τροποποίηση που αφορά στο άρθρο 5 του Ν. 3699/2018 ορίζει με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια ότι: «Τα ΚΕΣΥ, ανάλογα με το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθησιακών δυσκολιών, προσδιορίζουν το χρόνο επαναξιολόγησης, ο οποίος αναγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης – γνωμάτευση. Αν δεν αναγράφεται χρόνος επαναξιολόγησης, οι εκθέσεις των ΚΕΣΥ έχουν μόνιμη ισχύ» (τροποποίηση που επήλθε με το άρθρο 51 και με ισχύ από την 12/06/2018).

Τόσο η υφιστάμενη νομοθεσία, η συγκυρία της δυσμενούς καθημερινότητας, της οποίας η διάρκεια δοκιμάζει πλέον καθημερινά τις ψυχικές αντοχές όλων, αλλά και η κοινή λογική επιβάλλουν την άμεση απόσυρση της διάταξης για επαναξιολόγηση των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, των ΙΠΔ, των ΚΕΣΥ, αφού ο σκοπός για τον οποίο εκδόθηκαν παραμένει ο ίδιος, το περιεχόμενό τους περιγράφει μια μόνιμη εκπαιδευτική ιδιαιτερότητα και η ισχύς τους δεν αμφισβητείται από την νομοθεσία, αλλά, αντίθετα, χαρακτηρίζεται από μόνιμη ισχύ στην περίπτωση που δεν προσδιορίζεται πολύ συγκεκριμένα χρόνος επαναξιολόγησης από τους αρμόδιους φορείς.

Η αποφυγή δημιουργίας περιττών εντάσεων, άσκοπης ταλαιπωρίας και αναστάτωσης για τις οικογένειες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, και ιδιαίτερα για τα ίδια τα παιδιά, των οποίων η ψυχική ηρεμία – πολύτιμο ζητούμενο, ιδιαίτερα αυτή την εποχή – σε καμία περίπτωση δεν παραμένει αλώβητη από τέτοιου είδους εντάσεις, θα πρέπει να αποτελεί συνεχή μέριμνα και αντικείμενο άμεσης προτεραιότητας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες εποχές.

Άρθρο του: Παντελής Γαλίτης

Ετικέτες: ΙΠΔΚΕΔΔΥΚΕΣΥΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Share2Tweet2
Προηγούμενο άρθρο

ΟΛΜΕ: Η θέση της Ομοσπονδίας για τη σύμβαση με τη Cisco

Επόμενο άρθρο

Πάσχα: Τι θα γίνει με τις μετακινήσεις; Να ανοίξουν από το Σάββατο οι μικρές επιχειρήσεις

Σχετικά Άρθρα

Πρότυπα-Πειραματικά: Λήγει σήμερα  η υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων μαθητών -Ολες οι δαδικασίες

Πειραματικά σχολεία: Σήμερα η κλήρωση για 3.003 θέσεις

17 Μαΐου, 2024

Σχεδόν 11.000 οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία. Για σήμερα Παρασκευή (17/5) έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή της δημόσιας κλήρωσης για...

Υπουργείο Παιδείας ypourgeio paideias

Οδηγίες για αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016)

6 Απριλίου, 2024

Εγκύκλιο με οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016), εξέδωσε σήμερα το...

Nηπιαγωγεία: Από 1 Μαρτίου οι εγγραφές μαθητών

Οι θέσεις κινητικότητας υπαλλήλων του δημοσίου, Α ́ κύκλου 2024

6 Απριλίου, 2024

Υποβολή αιτήσεων από τις 5 έως και τις 15 Απριλίου 2024. Εγκρίθηκαν απο το υπουργείο Εσωτερικών τα αιτήματα των φορέων...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

pierrakakis Πιερρακάκης

Κυριάκος Πιερρακάκης: Διαδικτυακά οι εξετάσεις στα ΑΕΙ – Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας

25 Ιανουαρίου, 2024

«Οι εξετάσεις στα ΑΕΙ μπορούν να διεξαχθούν ψηφιακά» τονίζει με επείγουσα ερμηνευτική εγκύκλιο του προς τις Συγκλήτους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών...

Επόμενο άρθρο
ktel_ΚΤΕΛ

Πάσχα: Τι θα γίνει με τις μετακινήσεις; Να ανοίξουν από το Σάββατο οι μικρές επιχειρήσεις

Λοιμωξιολόγοι: Άνοιγμα σχολείων στις 5 Απριλίου και ελεύθερες διαδημοτικές μετακινήσεις

Λοιμωξιολόγοι: Άνοιγμα σχολείων στις 5 Απριλίου και ελεύθερες διαδημοτικές μετακινήσεις

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.