Το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, τιμώντας τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη γέννηση του Paulo Freire, μιας από τις πλέον εμβληματικές προσωπικότητες στον χώρο της εκπαίδευσης, εκδίδει στην ελληνική γλώσσα το βιβλίο Η παιδαγωγική της αξιολόγησης. Στο βιβλίο αυτό στενοί συνεργάτες του Paulo Freire και σημαντικοί σύγχρονοι θεωρητικοί της αξιολόγησης, εξετάζουν την επίδραση και τις προεκτάσεις των ιδεών του Freire στη θεωρία και την πράξη της αξιολόγησης.
Σε μια εποχή που η αξιολόγηση εργαλειοποιείται, που ο δημόσιος διάλογος στη χώρα είναι εγκλωβισμένος στην τεχνοκρατική και διαχειριστική αντίληψη, το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί όχι μόνο να παρουσιάσει τις ιδέες ενός εμβληματικού στοχαστή και πολίτη του κόσμου, αλλά να θέσει έναν ακόμα προβληματισμό: Αν μια άλλη εκπαίδευση είναι εφικτή, αν η εκπαίδευση μπορεί να μην είναι κατήχηση και μετάδοση, αλλά να οδηγεί στη χειραφέτηση και στην απελευθέρωση, κατά πόσο είναι εφικτή μια άλλη αξιολόγηση, που δεν είναι ουδέτερη, που οδηγεί σε επίγνωση, σε κριτική συνειδητοποίηση, σε διαφορετικά ισοζύγια εξουσίας, σε έναν άλλο ρόλο τελικά της ίδιας της αξιολόγησης. Έναν ρόλο που μπορεί να υποστηρίξει μια πιο δίκαιη, δημοκρατική και περιεκτική κοινωνία.
Μπορείτε να διαβάσετε και να κατεβάσετε από εδώ δωρεάν το βιβλίο του Paulo Freire «Η Παιδαγωγική της Αξιολόγησης».
Επιμελητής αγγλικής έκδοσης
Michael Quinn Patton
Καθηγητής Claremont Graduate University, Διευθυντής Utilization-Focused Evaluation και ιδρυτής του Δικτύου Blue Marble Evaluation
Επιμελητής ελληνικής έκδοσης
Θανάσης Καραλής
Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών