Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Είναι οι εκπαιδευτικοί γκρινιάρηδες και ψηφιακά αναλφάβητοι;

17 Δεκεμβρίου, 2020
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
tilekpaidefsi τηλεκπαίδευση webex εξ αποστάσεως εκπαίδευση
2
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου Χρήστος Σουρουλής γράφει για την τηλεκπαίδευση που …ήρθε για να μείνει και τον ψηφιακό αλφαβητισμό των εκπαιδευτικών.

«Η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει», διαμήνυσε η υπουργός Παιδείας και εμείς ψάχνουμε συννεφάκι για να πέσουμε.

Χαρακτήρισε μάλιστα ‘’χρυσή ευκαιρία’’ την πανδημία για την εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με την εξ αποστάσεως διδασκαλία και αναρωτιέμαι αν μόνο εγώ ανατριχιάζω στο άκουσμα των λέξεων ‘’χρυσή’’ και ‘’ευκαιρία’’ για μια κατάσταση που πεθαίνουν άνθρωποι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

Κάθε εχέφρων νους μπορεί να κατανοήσει ότι η τηλεκπαίδευση είναι μία προσωρινή ‘’λύση ανάγκης’’, με πολλά προβλήματα και περιορισμένες δυνατότητες. Όχι μόνο δεν αντικαθιστά, αλλά ούτε καν υποκαθιστά τη ζωντανή διδασκαλία στην τάξη.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Πολλοί μαθητές είτε δεν έχουν πρόσβαση σε αυτή, είτε έχουν πρόσβαση με τεχνικά προβλήματα – ακόμα και για διδάσκοντες ισχύει αυτό.

Σε πολλά σπίτια υπάρχει ένας υπολογιστής ή τάμπλετ, επομένως τα αδέλφια δεν μπορούν να παρακολουθούν ταυτόχρονα, ενώ από το κινητό είναι πάρα πολύ δύσκολο.

Δεν έχουν όλα τα σπίτια γραφεία, χώρους μελέτης, διαφορετικό δωμάτιο για κάθε παιδί.

Παραδείγματα αναφέρω, εστιάζοντας σε τεχνικού τύπου δυσκολίες, παραμερίζοντας για λόγους συντομίας ζητήματα μεγάλης ουσίας, όπως η εποπτεία της τάξης, η διάδραση μαθητή – εκπαιδευτικού, οι ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και άλλα.

Για να υπάρξει αντίλογος στη δικαιολογημένη κριτική που ασκούν οι εκπαιδευτικοί (αλλά και γονείς, ακόμα και μαθητές), εκτός από τον επίσημο αντίλογο της κυβέρνησης, που εν πολλοίς συνοψίζεται στον ατεκμηρίωτο ισχυρισμό «η τηλεκπαίδευση πηγαίνει περίφημα», έχουν επιστρατευτεί και διάφορα πληρωμένα παπαγαλάκια και πολύξεροι δημοσιολογούντες, που δεν υπερασπίζονται μόνο τις κυβερνητικές επιλογές, αλλά επιτίθενται στους εκπαιδευτικούς, χαρακτηρίζοντάς τους ‘’γκρινιάρηδες’’ ή άσχετους/φοβικούς με την τεχνολογία. Ή και τα δύο. (Ή περισσότερα).

Παρόλο που αυτές οι ‘’κριτικές’’ δεν είναι, τις περισσότερες φορές, τίποτε άλλο παρά είτε αναμασήματα στερεοτύπων (του στυλ ‘’αυτοί οι δημόσιοι υπάλληλοι…’’), είτε ανακύκλωση ψευδών ισχυρισμών ή σκόπιμα επιλεγμένων εξαιρέσεων, θα εθελοτυφλούσαμε αν δεν παραδεχόμασταν πως βρίσκουν ανταπόκριση σε ένα πιθανώς μεγάλο τμήμα της κοινής γνώμης, ακόμα και σε εκπαιδευτικούς.

Συχνά σε εκπαιδευτικά sites και σελίδες στο facebook διαβάζουμε σχόλια, ή και άρθρα, που ως μότο έχουν ότι τα πράγματα αλλάζουν, ότι πρέπει να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της εποχής και ότι αλίμονο αν ο καθηγητής ή ο δάσκαλος ‘’μείνει πίσω’’.

Η πειστικότητα αυτών των προσεγγίσεων έγκειται στο ότι οι βασικές παραδοχές αληθεύουν. Όντως τα πράγματα αλλάζουν, πράγματι πρέπει να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες απαιτήσεις, αναμφίβολα δεν γίνεται να μείνουμε πίσω.

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες: Πώς ορίζουμε την αλλαγή, σε ποιες απαιτήσεις οφείλουμε να ανταποκριθούμε, τι είναι τελικά πρόοδος και τι οπισθοδρόμηση;

Ανιχνεύοντας κάποιες απαντήσεις, καταρχάς θα έλεγα, σε όσους τυχόν το αγνοούν, ότι και πριν την πανδημία οι εκπαιδευτικοί δεν ζούσαμε σε σπηλιές, ούτε μπερδεύαμε τον υπολογιστή με την τηλεόραση.

Η μεγάλη πλειοψηφία χρησιμοποιούμε εδώ και χρόνια σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, συχνά, συχνότατα, με δικές μας δαπάνες. Και φροντίζουμε να μένουμε ενημερωμένοι και να ανανεώνουμε τις γνώσεις μας συχνά, συχνότατα, με δική μας μέριμνα (και δαπάνες).

Επίσης, δεν περιορίζουμε τον ‘’εκσυγχρονισμό’’ μας μόνο στα ψηφιακά μέσα, αλλά ψαχνόμαστε και σε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και, γενικότερα, μόρφωσης. (Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με περιορισμένους πόρους και μέσα, αν μη τι άλλο). Και γνωρίζουμε ότι το να περνάνε οι μαθητές μας ώρες ολόκληρες μπροστά σε μία οθόνη είναι πιο οπισθοδρομικό και από την πιο δασκαλοκεντρική διδασκαλία.

Όσο για την ‘’γκρίνια’’, νομίζω ότι ήδη διανύθηκε ο μισός δρόμος της απάντησης: Εκείνος που προσπαθεί να δώσει το κάτι παραπάνω στους μαθητές δεν γκρινιάζει.

Ο άλλος μισός δρόμος της απάντησης είναι στο να διακρίνουμε την πονηριά που βρίσκεται στο μπέρδεμα της γκρίνιας με την τεκμηριωμένη κριτική και τη διεκδίκηση.

  • Είναι γκρίνια να επισημαίνουμε τις σοβαρές ελλείψεις του δημόσιου σχολείου και να ζητάμε αύξηση των δαπανών;
  • Πρέπει να λιβανίζουμε την κάθε υπουργάρα που λειτουργεί περισσότερο ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων και καθόλου ως υπηρέτης του δημοσίου συμφέροντος, για να μας πουν ότι είμαστε …έξω καρδιά;

Για να λέμε την αλήθεια, το πνεύμα διεκδίκησης – και αμφισβήτησης, μοιραία – συνάδει άριστα με την Παιδαγωγική – χωρίς αυτό ο κόσμος θα είχε ‘’μείνει πίσω’’, θα ζούσαμε ακόμα στον Μεσαίωνα και στα σχολεία θα ανακυκλώναμε μοτίβα που έχουν από καιρό καταρριφθεί, όπως π.χ. η ανισότητα ανάμεσα στα φύλα ή η απουσία ίδιων δικαιωμάτων για όλους.

Τέτοιες οπισθοδρομικές – γιατί αυτές είναι οπισθοδρομικές! – αντιλήψεις επανέρχονται επιθετικά, με ανοχή ή και ευθύνη των απανταχού κυβερνώντων. Χρέος του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) είναι λοιπόν, όταν τις αντιλαμβάνεται, να ‘’γκρινιάζει’’.

 

Χρήστος Σουρουλής
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου

Ετικέτες: ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΧρήστος ΣουρουλήςΨηφιακός ΑλφαβητισμόςΨηφιακός Αναλφαβητισμός
Share1Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Ελληνογερμανικές διαβουλεύσεις: Διαδικτυακή Συνάντηση με θέμα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

Επόμενο άρθρο

Ένα σύμπτωμα στα μάτια ίσως είναι το πρώτο σημάδι COVID-19

Σχετικά Άρθρα

ΕΜΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ethniko-metsoveio-politehneio132

Διαδικτυακά μαθήματα και εξετάσεις στο ΕΜΠ λόγω καταλήψεων αποφάσισε η Σύγκλητος

29 Ιανουαρίου, 2024

Τη διενέργεια εξετάσεων και μαθημάτων διαδικτυακά αποφάσισε η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τις συνεχιζόμενες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, εν μέσω...

kleista-sxoleia-xionia-xioni_sxoleio-χιόνια σχολείο αποκλεισμός xionia-xioni-sxoleio

Κακοκαιρία: Ποια σχολεία θα μείνουν κλειστά – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

28 Ιανουαρίου, 2024

Κλειστά θα είναι από αύριο Δευτέρα (29.1.2024) έως την Τετάρτη τα σχολεία στον Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια,...

Κακοκαιρία: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία της Θεσσαλίας από αύριο και για τρεις μέρες – Ποια εξαιρούνται

Κακοκαιρία: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία της Θεσσαλίας από αύριο και για τρεις μέρες – Ποια εξαιρούνται

24 Σεπτεμβρίου, 2023

Οι μαθητές στη Θεσσαλία δεν θα πάνε ούτε και τις επόμενες μέρες στα σχολεία τους, αφού ενόψει τις νέας κακοκαιρίας...

Φίλης 3ο Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ nikos-filis-synedrio-syriza

Φίλης σε μαθητές: «Χαρείτε τον χιονιά, κλείστε τις οθόνες- Αυτοί που έζησαν ως γέροι επιβάλλουν την τηλεκπαίδευση»

6 Φεβρουαρίου, 2023

Να κλείσουν την οθόνη και να χαρούν τον χιονιά προτρέπει τους μαθητές ο τομεάρχης Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία,...

ΟΛΜΕ: Το νομοσχέδιο Κεραμέως οικοδομεί ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων

ΟΛΜΕ για Τηλεκπαίδευση λόγω κακοκαιρίας: Η υποκριτική «μέριμνα» του ΥΠΑΙΘ είναι μία ακόμα επικοινωνιακή φούσκα

5 Φεβρουαρίου, 2023

Με Δελτίο Τύπου η ΟΛΜΕ κατακεραυνώνει την «επικοινωνιακή φούσκα» της τηλεκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας λόγω της κακοκαιρίας. Η Ομοσπονδία κάνει...

Επόμενο άρθρο
Ένα σύμπτωμα στα μάτια ίσως είναι το πρώτο σημάδι COVID-19

Ένα σύμπτωμα στα μάτια ίσως είναι το πρώτο σημάδι COVID-19

Τροπολογία για Πρόσληψη αναπληρωτών Νοσηλευτών στα σχολεία

Τροπολογία για Πρόσληψη αναπληρωτών Νοσηλευτών στα σχολεία

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.