Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Νομοσχέδιο ΕΕΚ: «Συνεχής απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Κυβέρνηση της ΝΔ» - Newspedia.gr

Νομοσχέδιο ΕΕΚ: «Συνεχής απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Κυβέρνηση της ΝΔ»

ΣΥΡΙΖΑ

Ερώτηση στην Βουλή κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία σχετικά με το νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που φέρνει η υπουργός Νίκη Κεραμέως.

Ακολουθεί η ερώτηση:

Θέμα: «Συνεχής απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Κυβέρνηση της ΝΔ»

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έθεσε ως στόχο τη συνεχή βελτίωση της δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Αφού επανέφερε τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία και επαναλειτούργησε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που είχαν καταργηθεί, εργάστηκε συστηματικά για την ουσιαστική βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού περιεχομένου των Επαγγελματικών Λυκείων.

Έλαβε όλα εκείνα τα μέτρα που απαιτούνται για να είναι το ΕΠΑΛ ένα ισότιμο, στην πράξη και στην ουσία, Λύκειο με το Γενικό, αναγνωρίζοντας και ενισχύοντας ιδιαίτερα τον σημαντικό κοινωνικό τους ρόλο.

Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι με το ν.4386/16 του ΣΥΡΙΖΑ το ΕΠΑΛ παρείχε 35 ειδικότητες σε σχέση με το ΕΠΑΛ του ν.3475/06 παρείχε 18 ειδικότητες, το ΕΠΑΛ του ν.4186/13 παρείχε 22, εισήγαγε το θεσμό ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ, που εφαρμόστηκε την πρώτη σχολική χρονιά το 2017­2018 πιλοτικά και έπειτα επεκτάθηκε στο σύνολο των ΕΠΑΛ της χώρας, συναντώντας την αποδοχή και τη στήριξη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και προβλήθηκε ως καλή πρακτική από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το CEDEFOP, αλλά και το θεσμό του Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων που αγκαλιάστηκε, από το ξεκίνημά του το Μάρτιο του 2017, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και τους αποφοίτους αποτελώντας ουσιαστικό μέτρο ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς προσφέρει σημαντική επαφή των αποφοίτων των ΕΠΑΛ με το χώρο της εργασίας, βοηθώντας τους να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τα εκπαιδευτικά τους προσόντα.

Αναμφίβολα, κατά την περίοδο 2015-2019, αναβαθμίστηκε η επαγγελματική εκπαίδευση.

Αναμενόμενο θα ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές και τις ανωτέρω μεταρρυθμίσεις, στο μέτρο μάλιστα που διακηρύσσει ότι ενδιαφέρεται έντονα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση (ΕΕΚ). Ωστόσο, η ΝΔ από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα, κατά τη διάρκεια της θητείας της κας Κεραμέως:

Η απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μόνο τυχαία δεν είναι και συνδέεται με την νεοφιλελεύθερη αντίληψη της ΝΔ για την εκπαίδευση και ειδικότερα για την Επαγγελματική, με τελικό στόχο την πλήρη εμπορευματοποίησή της.

Εξάλλου, κύριο χαρακτηριστικό των ρυθμίσεων στο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, είναι η πλήρης υπαγωγή της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, που θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τη λειτουργία ειδικοτήτων σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και συμφέροντα, ακόμα και στο επίπεδο του Λυκείου.

Επισημαίνεται ότι, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με μοναδική «πρωτοτυπία» τους τον απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς, η ίδρυση σχολών πρόωρης κατάρτισης μετά το γυμνάσιο, που θα παρέχουν και μαθητεία ανηλίκων και θα τις δημιουργούν ακόμα και φορείς των εργοδοτών (επιμελητήρια, ΣΕΒ κ.λπ.), η παροχή πιστοποίησης από ιδιωτικούς φορείς.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:

  1. Θα αποκατασταθεί η έγκαιρη και ολοκληρωμένη εφαρμογή του προγράμματος ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ; Θα λάβουν χώρα οι απαιτούμενες ενέργειες, όπως διορισμοί με την έναρξη της χρονιάς εκπαιδευτικών για την εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ, επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δράσεις του προγράμματος, έγκαιρη έκδοση εγκυκλίων για το θεσμό του συμβούλου καθηγητή, υλοποίηση της υποστηρικτικής εποπτείας των ψυχολόγων, ενεργοποίηση των συντονιστικών ομάδων εκπαιδευτικών από τα πιλοτικά σχολεία και των υπευθύνων ΜΝΑΕ στα ΠΕΚΕΣ, αποτίμηση από τη συντονιστική επιτροπή κ.ο.κ.;
  2. Γιατί έχει καθυστερήσει τόσο η έναρξης της φετινής Ε’ φάσης του θεσμού της μαθητείας; Πότε θα ολοκληρωθεί η Ε’ φάση; Λόγω της προαναφερθείσας καθυστέρησης, έχετε εξασφαλίσει ότι δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα στην έγκαιρη έναρξη της μαθητείας κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022; Θα ληφθούν μέτρα ώστε να αυξηθούν οι θέσεις από το δημόσιο τομέα οι οποίες μειώθηκαν στο ήμισυ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια; Θα μειωθεί η υπερβολική γραφειοκρατία και θα ρυθμιστεί η έγκαιρη πληρωμή των μαθητευόμενων;
  3. Θα συνεχιστεί το πρόγραμμα προβολής των ΕΠΑΛ αξιοποιώντας τις ενεργές δυνάμεις του κλάδου των εκπαιδευτικών τους, αλλά και τις δυνατότητες για κοινωνικά μηνύματα μέσω ΕΣΡ;
  4. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των νέων προγραμμάτων σπουδών και συγγραφής εκπαιδευτικού υλικού για όλα τα μαθήματα των ΕΠΑΛ, διαδικασίας που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση και το ΙΕΠ;
  5. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διεθνών διαγωνισμών για προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ και των Εργαστηριακών Κέντρων που είχε προκηρυχθεί την περίοδο της προηγούμενης κυβέρνησης;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Βίτσας Δημήτριος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Γιαννούλης Χρήστος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπαχριστόπουλος Αθανάσιος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χαρίτσης Αλέξης
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Exit mobile version