Στο στόχαστρο του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη η περικοπή εισακτέων και προβλήματα φοιτητών στα πανεπιστήμια και στις σπουδές
Τα παιδιά που μπήκαν φέτος στα πανεπιστήμια, δεν χάρηκαν την επιτυχία τους. Παιδιά που βρίσκονται κοντά στη λήψη του πτυχίου δεν μπορούν να ολοκληρώσουν πρακτικές εργασίες.
Ακόμα και φοιτητές Ιατρικής σε ανώτερα έτη, 4ο, 5ο, κάθονται στο σπίτι τους, χωρίς να κάνουν κλινικές ασκήσεις.
Οι συνέπειες στις οικογένειες, στα πανεπιστήμια και στις σπουδές, πρέπει να μας προβληματίσει.
Δεν βλέπω όμως τίποτα τέτοιο. Τα πανεπιστήμια εν μέσω πανδημίας και με αυξημένα έξοδα έχουν μείωση προϋπολογισμού και τα συγγράμματα δεν έχουν παραδοθεί στους φοιτητές ενώ έχουν ξεκινήσει οι εξ’ αποστάσεως εξετάσεις!
Αυτή και μόνο η αποτυχία, η «παράδοση» της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στις εταιρίες κούριερ, θα ήταν αρκετή για μια μεγαλειώδη συγγνώμη και ίσως καμιά παραίτηση ευθιξίας, αν στο υπουργείο βρισκόταν άλλη πολιτική ηγεσία.
Όχι όμως εδώ, όπου οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης ισχυρίζονται ότι «σε δυο τρεις πόλεις όλες κι όλες δεν έχουν ακόμα φτάσει τα συγγράμματα» για να διαψευσθούν live από τα μηνύματα των φοιτητών.
Μέσα σε όλη αυτή την ανακατωσούρα και την αβεβαιότητα, που έχουν σοβαρότατες επιπτώσεις στους φοιτητές, τους μαθητές, τις οικογένειές τους, έρχεται η κυβέρνηση με απίστευτη αναλγησία -δεν πιστεύω ότι παλιότερες ηγεσίες ΝΔ στο Παιδείας θα συμπεριφέρονταν έτσι εν μέσω πανδημίας- να αλλάξει τους όρους εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με νέους κανόνες για τη βάση, με τράπεζα θεμάτων σε όλες τις λυκειακές τάξεις και άλλα.
Ας κόψουν το λαιμό τους οι οικογένειες, με παγωμένες τις εργασίες τους οι μισές, να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.
Περικοπή εισακτέων στα ΑΕΙ λοιπόν εν μέσω πανδημίας.
«Ανάθεμα» στους μαθητές που πετυχαίνουν το όνειρο εισαγωγής σε κάποιο περιφερειακό ΑΕΙ με χαμηλή βαθμολογία, βάζοντας στόχο να ξεπεράσουν τον εαυτό τους, να δώσουν ένα αγώνα γνώσης για να αποφοιτήσουν και να πετύχουν στη ζωή κάτι καλύτερο.
Αλλά -φυσικά!- όχι βάση εισαγωγής στα ιδιωτικά κολέγια (εκεί ας μπαίνουν και με μηδέν, λέει η κυβέρνηση) την ίδια στιγμή που αναγνωρίζονται στους αποφοίτους τους επαγγελματικά δικαιώματα ίδια με των δημόσιων πανεπιστημίων!
Δυο στα δυο το κέρδος για τους κολεγιάρχες και τις οικογένειες που έχουν να πληρώσουν δίδακτρα!
Αν δεν είναι αυτό κοροϊδία στα μούτρα των οικογενειών των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων και της μεσαίας τάξης, τότε τι είναι;