Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Νίκος Φίλης: Γεωργιάδης-Κεραμέως λειτουργούν ως συνέταιροι. Δίνουν εξετάσεις σε ένα υπερσυντηρητικό κοινό

9 Φεβρουαρίου, 2022
Σε Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική
Φίλης
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο πρώην Νίκος Φίλης για τα προγράμματα που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, της εταιρίας “Ελληνική Αγωγή” που ανήκει στον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη.

Ο κ. Γεωργιάδης, ανάρτησε νέα έγκριση του προγράμματος του από την κ. Κεραμέως με ημερομηνία 2 Φεβρουαρίου. Η υπουργός έως σήμερα δεν έχει διακόψει τη συνεργασία του υπουργείου με την Ελληνική Αγωγή παρά τις αντιδράσεις. Πως το ερμηνεύετε;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Κεραμέως και Γεωργιάδης είναι χειροπόδαρα δεμένοι, μετά το πρωτοφανές ατόπημα υπουργός να προωθεί στον τομέα ευθύνης του, προϊόντα συμφερόντων άλλου υπουργού. Αν υπήρχε “τσίπα” θα είχαν ήδη υποβάλλει τις παραιτήσεις τους από τη στιγμή που αποκαλύφθηκε τι μεθόδευσαν. Ανανεώνουν τη συνεργασία τους για να στείλουν το μήνυμα ότι δεν συμβαίνει τίποτα σοβαρό και αξιόμεπτο. Δεν είναι όμως έτσι. Είναι μοναδικό γεγονός δύο υπουργοί να “συνεταιρίζονται” για προσπορισμό φήμης και συνακόλουθου, άμεσου ή έμμεσου, οικονομικού κέρδους. Να μετατρέπουν σε εμπορική την υπουργική τους ιδιότητα. Κι αυτό το λέω ανεξαρτήτως της ποιότητας του προϊόντος. Και “νανογιλέκα” εγκεκριμένα από τη ΝΑSΑ να εμπορευόταν ο κ. Γεωργιάδης, δεν θα μπορούσε να τα διαφημίζει ή να τα προωθεί ως υπουργός διαπλεκόμενος με άλλο υπουργείο.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στον κ. Χατζηνικολάου είπε πως τα προγράμματα είναι προαιρετικά και εκτός ωραρίου διδασκαλίας. Στο σάιτ του ΙΕΠ γράφει πως είναι εντός ωραρίου. Τι ισχύει τελικά;

Τα προγράμματα εγκρίνονται από το ΙΕΠ και συστήνονται ως ωφέλιμα και αξιόπιστα στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Προφανώς αν βρεθεί εκπαιδευτικός να τα επιλέξει θα τα παρουσιάσει εντός ωραρίου. Η εκπαιδευτική κοινότητα και έγκριτοι φιλόλογοι βοούν για την “ποιότητα” των προγραμμάτων αυτών. Υποστηρίζουν -ορθώς κατά τη γνώμη μου- ότι είναι χαμηλοτάτου επιπέδου φληναφήματα, που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τη μεθοδολογία διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην εκπαίδευση, όπως καθιερώθηκε το 1976 με τη μεταρρύθμιση Ράλλη. Υπενθυμίζω ότι τότε έγινε με καθυστέρηση πολλών δεκαετιών η μεταρρύθμιση, σύμφωνα με την οποία καθιερώθηκε η δημοτική ως γλώσσα της εκπαίδευσης και η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση στο Γυμνάσιο. Δεν είχε διανοηθεί κανείς να εισαγάγει τη διδασκαλία των αρχαίων στα παιδιά του δημοτικού. Ούτε ως δήθεν “παιχνίδι”! Το εφηύρε όμως ο κ. Γεωργιάδης, εναρμονιζόμενος με τα νεοσυντηρητικά πρότυπα σύμφωνα με τα οποία η εξ απαλών ονύχων αρχαιολατρεία, επηρεάζει θετικά την αγωγή των παιδιών! Ρίχνουν στο καλάθι των αχρήστων όλες τις επιστημονικές έρευνες για την ανάγκη να μάθει το παιδί πρώτα τη μητρική γλώσσα χωρίς αντιπερισπασμούς που προκαλούν γλωσσική σύγχυση. Η παλινδρόμηση της προγονοπληξίας οδηγεί λοιπόν στη γελοιότητα αλλά και στην ακύρωση της δύσκολης προσπάθειας για την εκμάθηση της γλώσσας. Εγράφη ότι η απόφαση του ΙΕΠ ελήφθη “κατόπιν εντολής της κας υφυπουργού”. Αυτό όμως επιβεβαιώνει ότι το ΙΕΠ, στις μέρες της κας Κεραμέως έχει μετατραπεί σε σφηκοφωλιά. Πότε με την έγκριση στο πρόγραμμα για το “αγέννητο παιδί”, πότε για τη γελοιότητα της “Πυθαγόρειας αυτογνωσίας”, πότε με την κατάργηση των νέων προγραμμάτων ιστορίας, πότε με τις διατάξεις που μετατρέπουν τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα, πότε με την υποβάθμιση των μαθημάτων καλλιτεχνικής παιδείας και πολιτειότητας.

Από την υπόθεση της Ελληνικής Αγωγής προκύπτει θέμα πολιτικό αφενός (το οποίο παραδέχεται και ο Αδ. Γεωργιάδης) αλλά και εκπαιδευτικό- επιστημονικό. Πως τα ιεραρχείτε με βάση την σοβαρότητα τους;

Για τις πολιτικές δυνάμεις όπως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βεβαίως το θέμα τίθεται από την άποψη της πολιτικής τάξης και δεοντολογίας. Υφίσταται όμως και εκπαιδευτικό-επιστημονικό ζήτημα, που μάλιστα αφορά μικρά παιδιά Δημοτικού σχολείου. Κα τα δύο έχουν το βάρος τους και έτσι τα αξιολογεί η ελληνική κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα. Πιστεύω ότι σύντομα λόγω της σοβαρότητας του θέματος θα δούμε να τοποθετούνται επιφανείς επιστήμονες από το χώρο των Φιλολογικών και των Παιδαγωγικών Σχολών.

Υπάρχει άλλη δημοκρατική χώρα στον δυτικό κόσμο στην οποία το υπ. Παιδείας να εγκρίνει προγράμματα για σχολεία με αντιεπιστημονικές και επικίνδυνες απόψεις;

Αστειεύεστε νομίζω! Μόνο σε ορισμένες νεοσυντηρητικές κομητείες των ΗΠΑ θα μπορούσαν να διανοηθούν τοπικοί τραμπικοί παράγοντες, να εισάγουν π.χ τη θεωρία του θεϊκού “ευφυούς σχεδίου” για τη δημιουργία του κόσμου, αντί για το μάθημα της Βιολογίας και τη θεωρία του Δαρβίνου. Στη χώρα μας, εδώ και 40 χρόνια διδασκόταν στο μάθημα της Ηθικής ότι η άμβλωση ήταν ένα είδος φόνου, όπως τα τροχαία δυστυχήματα. Η νομιμοποίηση των αμβλώσεων όμως κατήργησε και αυτήν την διδασκαλία.

Σταθερά μετά το 1982, εδημιουργείτο το πλαίσιο του ανοιχτού σχολείου, με σύγχρονη παι παιδαγωγική αντίληψη και με σεβασμό στις αξίες του συνταγματικού πολιτισμού μας. Συγγραφείς διάβαζαν έργα τους και μιλούσαν στα παιδιά, ΜΚΟ αναφέρονταν στη προστασία του περιβάλλοντος και στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ειρήνη, μέσα σε ένα πλαίσιο ανθρωπιστικό και πλουραλιστικό. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευθύνη αυτών των προγραμμάτων.

Με την πάροδο όμως του χρόνου επιχειρήθηκε κυρίως από την Εκκλησία να υπάρξουν παρεμβάσεις κατηχητικού-ιδεολογικού χαρακτήρα, με ιδιαίτερη αιχμή θέματα ηθικής, βιοηθικής και καθημερινών αξιών. Όταν ήμουν υπουργός θέσπισα κανόνες και απαγόρευσα την εισπήδηση Μητροπολιτών και ιερέων στο μάθημα. Αυτό προκάλεσε την οργή τους και υπήρξε μέρος του “κατηγορητηρίου”, με βάση το οποίο ο πρωθυπουργός με απομάκρυνε από το υπουργείο Παιδείας. Το σχολείο δεν είναι ξέφραγο αμπέλι.

Η Πολιτεία έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του. Και θα αντιδρούσα αν κάποιος δικός μας υπουργός ήθελε να κάνει πλύση εγκεφάλου στα παιδιά, με κάποιο δήθεν αριστερό εκπαιδευτικό προϊόν! Ευτυχώς, όμως τέτοια “φρούτα” δεν ευδοκιμούν στο χώρο της Δημοκρατίας και της Αριστεράς.

Αν δεν αποσύρει η κ. Κεραμέως και τα υπόλοιπα ακατάλληλα προγράμματα τι θα κάνετε, τι πρέπει να κάνει η κοινωνία;

Κεραμέως και Γεωργιάδης είναι δέσμιοι ο ένας του άλλου. Με τα επίμαχα προγράμματα δίνουν εξετάσεις σε ένα υπερσυντηρητικό κοινό. Αν φύγει ο ένας θα συμπαρασύρει και τον άλλο. Αν αποσυρθεί το υλικό, ο Γεωργιάδης δέχεται πλήγμα. Το προϊόν του θα θεωρηθεί “σκάρτο”. Πώς θα σταθεί ως υπουργός Εμπορίου, μεταξύ άλλων ιδιοτήτων του; Αν η Κεραμέως το αποσύρει θα εκτεθεί στην alt-right Δεξιά στην οποία δίνει λογαριασμό. Αν επιμείνουν όμως, θα επιβεβαιώσουν ότι και οι δυο τους είναι αδίστακτοι πολιτικά και μακριά από κάθε έννοια φιλελευθερισμού την οποία προπαγανδίζει ψηφοθηρικά η κυβέρνηση. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, δηλαδή. Το ίδιο παγιδευμένος είναι και ο πρωθυπουργός.

Η υπόθεση Κεραμέως-Γεωργιάδη δεν έχει αναλογία με την περίπτωση Λιβανού. Εδώ διαπλέκονται βαριά ονόματα της νεοδεξιάς και της ακροδεξιάς που συγκροτούν τον σκληρό πυρήνα της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Άλλη μια απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει. Στο μεταξύ δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει έστω και ένας εκπαιδευτικός που θα αξιοποιήσει αυτά τα εντελώς ακατάλληλα προγράμματα. Υπενθυμίζω ότι στα Προγράμματα Γεωργιάδη εμφιλοχωρεί η ρατσιστική αντίληψη σύμφωνα με την οποία, ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός είναι υπεράνω όλων των πολιτισμών. Προσδιορίζεται μάλιστα από συγγραφείς των επίμαχων προγραμμάτων ως προϊόν της Αρίας φυλής! Χρειάζεται κι άλλη απόδειξη για την ακροδεξιά παρόρμηση του εμπόρου-υπουργού;

Και κάτι τελευταίο: ο κ. Γεωργιάδης υποστηρίζει ότι δεν χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, μάζευε όμως πεντόευρα από κάθε μαθητή που αγόραζε πρόγραμμα, αν πιστέψουμε την αρχική διαφήμιση στην ιστοσελίδα του. Είναι αλήθεια ότι πληρωνόταν λιγότερο σε σχέση με τα προγράμματα αρχαιογνωσίας που διαφήμιζε με τα υπουργικά του τουίτ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ακόμη όμως και να μην εισέπραξε ούτε ένα ευρώ από την τελευταία παρτίδα των προγραμμάτων, σίγουρα επιδίωξε άυλη εμπορική-πολιτική αξία. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, βεβαίως… Έασον αυτόν χαίρειν!

Ετικέτες: Άδωνις ΓεωργιάδηςΕλληνική ΑγωγήΚΕΡΑΜΕΩΣΝίκος Φίλης
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Με αφορμή ένα αντιφασιστικό συλλαλητήριο

Επόμενο άρθρο

Στάθης Παναγιωτόπουλος: 5 χρόνια φυλάκιση με αναστολή και 10.000 ευρώ για τα «ροζ» βίντεο

Σχετικά Άρθρα

«Μέσα σε ένα σάκο βάλτε Άδωνι και Πορτοσάλτε»: Αυτό είναι το βίντεο του Πάνου Βλάχου που προκάλεσε χαμό

«Μέσα σε ένα σάκο βάλτε Άδωνι και Πορτοσάλτε»: Αυτό είναι το βίντεο του Πάνου Βλάχου που προκάλεσε χαμό

12 Φεβρουαρίου, 2024

Πάνος Βλάχος: Έντονες οι αντιδράσεις για τον ηθοποιό... Σάλο προκάλεσε η επιλογή του Πάνου Βλάχου να εμφανιστεί on stage και...

Πέθανε ξαφνικά μπροστά στα μάτια της συζύγου του: Τραγωδία σε παραλία με νεκρό άντρα – Σε σοκ η γυναίκα του

Άδωνις Γεωργιάδης: «Όποιος έχει λeφτά θα χειρουργεiται πιο γρήγορα» – Τα παραδείγματα που έδωσε ο υπουργός στην κάμερα (video)

29 Ιανουαρίου, 2024

Επί πληρωμή τα απογευματινά χειρουργεία – Ασθενείς πρέπει να έχουν χρήματα αν θέλουν να προχωρήσει πιο γρήγορα η επέμβασή τους...

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

21 Ιανουαρίου, 2024

Στόχος των αλλαγών είναι ένα Δημόσιο πιο ευέλικτο, πιο αξιοκρατικό και λειτουργικό, είπε η υπουργός Εσωτερικών. «Με τεστ δεξιοτήτων όλες...

”Πλακώθηκε” στον αέρα του ΣΚΑΙ ο Άδωνις με τον Παπαχελά! «Γιατί μας βάζετε στο ίδιο τσουβάλι; – Ψυχραιμία»[video]

”Πλακώθηκε” στον αέρα του ΣΚΑΙ ο Άδωνις με τον Παπαχελά! «Γιατί μας βάζετε στο ίδιο τσουβάλι; – Ψυχραιμία»[video]

16 Οκτωβρίου, 2023

Ένταση επικράτησε μεταξύ του Άδωνι Γεωργιάδη με τον Αλέξη Παπαχελά κατά τη διάρκεια της πολιτικής εκπομπής του ΣΚΑΪ το βράδυ...

Άδωνις κατά Ρούσσου: «Έχει έξω από το δημαρχείο Χαλανδρίου σημαία της Παλαιστίνης, για να καταλάβει ο κόσμος τι ψήφισε» (video)

Άδωνις κατά Ρούσσου: «Έχει έξω από το δημαρχείο Χαλανδρίου σημαία της Παλαιστίνης, για να καταλάβει ο κόσμος τι ψήφισε» (video)

11 Οκτωβρίου, 2023

«Δεν είναι δυνατόν ο Δήμος Χαλανδρίου να κυβερνάται από την Ανταρσύα δια του κ. Ρούσσου», αναφέρει σε ανάρτησή του ο...

Επόμενο άρθρο

Στάθης Παναγιωτόπουλος: 5 χρόνια φυλάκιση με αναστολή και 10.000 ευρώ για τα «ροζ» βίντεο

Long COVID: Ποιές οι πιθανότητες να εμφανιστεί μετά από νόσηση με μετάλλαξη Όμικρον

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.