Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Νέος ΚΟΚ - Μούντζα: Βαρύ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος - Newspedia.gr

Νέος ΚΟΚ – Μούντζα: Βαρύ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος

Ποια είναι η τρίτη ποινή με την οποία θα έρχονται αντιμέτωποι όσοι κάνουν άσεμνες χειρονομίες, ενώ κρατούν το τιμόνι.

Όλο και πιο προσεκτικοί στη συμπεριφορά τους καλούνται να είναι οι οδηγοί στην Ελλάδας, καθώς ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) όχι μόνο προβλέπει χρηματικό πρόστιμο στην περίπτωση που οδηγός… μουντζώσει κάποιον ή κάνει άλλη απρεπή χειρονομία, αλλά, επιπλέον, προβλέπεται και αφαίρεση άδειας (σημ: πινακίδων κυκλοφορίας) και διπλώματος!

Επί του πρακτέου πάντως, μοιάζει δύσκολο οι ποινές αυτές να εφαρμοστούν, καθώς η μούντζα είναι μια… στιγμιαία αντίδραση του «αγανακτισμένου» οδηγού, την οποία δύσκολα θα μπορέσει να εντοπίσει η Τροχαία και να επιβάλει τις σχετικές ποινές.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, λοιπόν, η συμπεριφορά αυτή τιμωρείται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ, ενώ υπάρχει και αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας (σημ: πινακίδων) για δέκα ημέρες.

Ειδικότερα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, σημείωσε ότι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 – 2030, προβλέπεται ένα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων».

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως πχ η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.

Εξήγησε ότι στο παρελθόν υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

«Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.

Ανέφερε επίσης ότι: «Συστήνουμε ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας. Το Ταμείο αυτό θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. Και αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι το Εθνικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει και μια σειρά από «Συστηματικές Επεμβάσεις Οδικής Ασφάλειας στις Πόλεις». Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.

Exit mobile version