“Δεδηλωμένη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση και βαρύτητα στα κοινωνικά κριτήρια στο πλαίσιο μελλοντικής επανεξέτασης του συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών”.
Τη δήλωση αυτή έκανε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απαντώντας σε σχετική ερώτηση κι εξήγησε ότι “ η εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου (σ.σ. της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) ήταν απαραίτητη προκειμένου
α) να μην καθυστερήσουν οι μόνιμοι διορισμοί, και,
β) να συνυπολογιστεί άμεσα η προϋπηρεσία χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Τέλος, το έγγραφο απόψεων του Γραφείου Νομικού Συμβούλου στο Υ.ΠΑΙ.Θ., το οποίο αφορά τη δυνατότητα διορισμού εκπαιδευτικών βάσει των πινάκων που συντάχθηκαν κατά τις διατάξεις της περ. α της παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 (Α ́71) και έχει γίνει δεκτό από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ορίζει:
«Στην προκείμενη περίπτωση δεν τίθεται με τα υπόψη έγγραφα, ζήτημα σχετικό με την ερμηνεία ή την εφαρμογή συγκεκριμένων νομοθετικών διατάξεων και ειδικότερα, της διάταξης της περίπτωσης α ́ της παραγράφου 10 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, η οποία άλλωστε, καταργήθηκε με την περίπτωση γ’ του άρθρου 67 του ν. 4589/2019.
Όσον αφορά εξάλλου, την παράλειψη του νομοθέτη να προβλέψει την εξάντληση του ισχύοντος κατά τη θέσπιση της παραπάνω διάταξης, πίνακα πολύτεκνων εκπαιδευτικών, κρίθηκε με την 2424/2018 απόφαση του ΣτΕ, ότι δεν αντίκειται στη συνταγματική αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης καθόσον, όπως εκτίθεται στο σκεπτικό της απόφασης (σκ. 6): «ο νομοθέτης έχει την ευχέρεια, όχι όμως και την υποχρέωση να θεσπίζει μεταβατικές διατάξεις για την τακτοποίηση προϋφιστάμενων καταστάσεων, σε κάθε δε περίπτωση, δεν είναι υποχρεωμένος να διατηρεί μεταβατικώς το προϊσχύον καθεστώς, εωσότου ικανοποιηθούν πλήρως όσοι ενέπιπταν σε αυτό προ της μεταβολής του…».
Το έγγραφο του Νομικού Συμβούλου του Υ.ΠΑΙ.Θ. που έκανε δεκτό η Ν. Κεραμέως , για τη δυνατότητα διορισμού εκπαιδευτικών βάσει των πινάκων που συντάχθηκαν κατά τις διατάξεις της περ. α της παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 (Α ́71)