Σε σημερινό της άρθρο στην Καθημερινή της Κυριακής η Υπουργός Παιδείας, αναφέρεται στους άξονες του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση πού βρίσκεται ήδη για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Στο άρθρο της, η Υπουργός αναφέρεται στην ανάγκη αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αφού όπως γράφει έως το 2030 τα προσόντα επιπέδων 3, 4 και 5 –που αφορούν πρωτίστως την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση- θα αντιστοιχούν στο 67%, δηλ. στα 2/3, των θέσεων εργασίας. Τεχνικοί και επαγγελματίες τεχνίτες αναμένεται να έχουν εκθετικά μεγαλύτερη βαρύτητα στην οικονομία στο μέλλον και συναφώς μεγαλύτερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση ανάμεσα σε 31 χώρες στον ευρωπαϊκό δείκτη δεξιοτήτων.
Συμβαίνει και το εξής οξύμωρο: Ενώ παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένα τεχνικά επαγγέλματα, δεν υπάρχει αντίστοιχη προσφορά, ενώ η ανεργία των νέων στη χώρα παραμένει επίσης σημαντική.
Η χώρα μας κατατάσσεται σταθερά στις τρεις τελευταίες θέσεις των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στους δείκτες ελκυστικότητας της ΕΕΚ.
Σύμφωνα με το άρθρο το πρόβλημα αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με την άμεση και ουσιαστική διασύνδεσή της με τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας.
Η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και της τοπικής αυτοδιοίκησης στο σχεδιασμό της ΕΕΚ, θα επιτρέπει σε τοπικό επίπεδο, για παράδειγμα στις Κυκλάδες, όπου υπάρχει ζήτηση για τουριστικά επαγγέλματα, να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην τουριστική εκπαίδευση ή στην Κοζάνη, όπου παράγεται ο γνωστός κρόκος, η επαγγελματική εκπαίδευση να επικεντρώνεται μεταξύ άλλων σε ειδικότητες που αφορούν τη μεταποίηση, επεξεργασία και εμπορία του.
Για το επίπεδο 3 των επαγγελματικών προσόντων η Υπουργός παιδείας γράφει, ότι αυτό θα προσφέρει ειδικότητες προσόντων που αναζητούν οι αγορές, στις οποίες όμως δεν υπάρχουν αρκετοί καταρτισμένοι τεχνίτες (όπως τεχνίτες μαρμάρου, τεχνίτες αλουμινίου, τεχνίτες ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας).
“ Απολυτήρια και πτυχία με αντίκρισμα, νέες και ποιοτικές ευκαιρίες για μαθητές, σπουδαστές, καταρτιζόμενους και εργαζομένους” καταλήγει το άρθρο.
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα “Καθημερινή”