Με τα τρία βασικά συστατικά το αλεύρι, το αλάτι και το νερό, δημιουργούν το ζυμάρι και στη συνέχεια ζυμώνουν με μεράκι και όση ένταση χρειάζεται, προκειμένου να παρασκευάσουν το παραδοσιακό κουλούρι Θεσσαλονικης.
Δεν πρόκειται για επαγγελματίες αρτοποιούς, αλλά για τους μαθητές του 12ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης που εντυπωσίασαν με τις ικανότητες τους στην τέχνη της αρτοποιίας.
«Το παραδοσιακό κουλούρι Θεσσαλονίκης, δεν το φτιάχνουμε μόνο στην Ελλάδα. Στην αρχαία Αίγυπτο ας πούμε προτιμούσανε τα πιτάκια και κάτι σαν κουλούρι από το ψωμί με τη μορφή που έχει σήμερα», εξηγεί η μαθήτρια της Β Λυκείου Δανάη Τζαμπάζογλου και συνεχίζει: «ανακαλύπτουμε ότι δεν υπάρχουνε κάποια παραδοσιακά προϊόντα που νομίζουμε μόνο στον τόπο μας. Υπάρχουν και σε διάφορες παραλλαγές σε όλο τον κόσμο. Μάθαμε να φτιάχνουμε κάτι νόστιμο στο σπίτι διαφορετικό, αντί να πάρουμε κάτι έτοιμο απέξω».
«Στο πλαίσιο των προγραμμάτων που έχουμε ξεκινήσει στα σχολεία με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αρχίσαμε να δημιουργούμε ομίλους που ασχολούνται με διάφορες θεματικές ενότητες, βιωματικές και ερευνητικές», εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής του 12ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Μανώλης Ορφανουδάκης και σημειώνει πως «μία από τις ομάδες του σχολείου μας, με 20 μαθητές και μαθήτριες, ασχολήθηκε με το θέμα της διατροφής και συγκεκριμένα με τη διατροφή που στηρίζεται στα βασικά υλικά, το ψωμί, τα άλευρα και τον νερό και πως αυτό επηρεάζει και είναι συνυφασμένο με την ιστορία της ανθρωπότητας».
Το 12ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης μετατράπηκε σε ένα μεγάλο υπαίθριο εργαστήριο αρτοποιίας με την υποστήριξη και συνεργασία του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ».
«Εδώ μαζί με τα παιδιά που κάνανε μία εργασία με τίτλο ψωμί, νερό και αλάτι, τα τρία συστατικά, το ψωμί γιατί είναι το βασικότερο διατροφής, το νερό γιατί είναι απαραίτητο για να ζήσει ο άνθρωπος και το αλάτι το οποίο βοηθάει στην συντήρηση των τροφών», τόνισε η πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ».
«Τα παιδιά δώσανε την πρέπουσα σημασία σε ένα σημαντικό είδος διατροφής, όπως είναι το ψωμί και νομίζω ότι ένα βασικό κομμάτι του τι τρώμε θα πρέπει να ξεκινάει μέσα από την εκπαίδευση και μέσα στα σχολεία», υπογράμμισε η ίδια.
Ο διευθυντής του 12ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης επισήμανε πως, «η αφορμή, για αυτό το εγχείρημα, ήταν η επισιτιστική κρίση με τον πόλεμο .Το ότι έχουμε στη Χερσώνα με την έλλειψη σιτηρών και την αύξηση των τιμών στη συγκεκριμένη περίοδο οπότε γύρω από αυτό το ζήτημα πήγαμε να δούμε το ιστορικό πλαίσιο και βιωματικά μετά το πως το ψωμί κατασκευάζεται πως δημιουργείται από την αρχή από το σιτάρι, πως προχωράμε στο αλεύρι και αναμειγνύεται με τα άλλα δύο βασικά συστατικά της ζωής, το νερό και το αλάτι».
Το συγκεκριμένο πρωτότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα “Ψωμί – Νερό – Αλάτι: Η Ιστορία του ανθρώπινου Πολιτισμού”, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των σχολικών δράσεων αλλά και της τελετής αποφοίτησης στον χώρο του 12ου Λυκείου και του 2ου Γυμνασίου Μαλακοπής.