Σημαντικά μειωμένη – λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσε η πανδημία – θα είναι φέτος η ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις, που ξεκινούν στις 14 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή, «Ναι μεν, αλλά», με την Ευαγγελία Μπαλτατζή. Επίσης, για πρώτη φορά φέτος θα λειτουργήσουν γραμμές υποστήριξης παιδιών και οικογενειών.
Αναφορικά με την Πανεπιστημιακή αστυνομία, τόνισε ότι στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι «να δώσουμε σε φοιτητές και καθηγητές, το αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον που τους αξίζει». «Χρόνια στη χώρα υπάρχει μια παθογένεια. Υπάρχουν συγκεκριμένες εστίες παραβατικότητας σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια. Δεν είναι οριζόντιο το θέμα». «Είναι φυσιολογικό να κρεμάνε ταμπέλα σε πρύτανη και να κατασκευάζουν μολότοφ στα πανεπιστήμια;», διερωτήθηκε, σημειώνοντας ότι όλες οι λύσεις μέχρι σήμερα, έχουν αποτύχει. Πρόσθεσε, δε, ότι «δεν είναι υγιές και φυσιολογικό σημαντικά πανεπιστήμια να κάνουν εκδηλώσεις εκτός ιδρυμάτων για το φόβο αντιδράσεων και επεισοδίων».
Η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι εκπρόσωποι των Πρυτάνεων ζητούν να λυθεί το πρόβλημα, και ήδη πολλά πανεπιστήμια εκπονούν σχέδια ασφαλείας και έχουν στείλει προτάσεις στο υπουργείο. Θα προβλέπεται ελεγχόμενη είσοδος των φοιτητών στα Ιδρύματα και τις Σχολές.
«Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από τα ίδια τα πανεπιστήμια να μπει μια τάξη προς όφελος της ακαδημαϊκής κοινότητας», υπογράμμισε.
Είπε, ακόμη, ότι στο επερχόμενο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα υπάρχει η πρόβλεψη για ενιαίο ψηφοδέλτιο φοιτητών στις φοιτητικές εκλογές, σημειώνοντας ότι «θα γίνουν εκτενείς συζητήσεις με κόμματα, φορείς και την ακαδημαϊκή κοινότητα».
Αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι θα έρθει με τις αμέσως επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ώστε οι αλλαγές να εφαρμοστούν πλήρως από τη νέα σχολική χρονιά.
«Θα γίνει σε δυο στάδια. Πρώτα η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου και σε δεύτερη φάση η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποί θα έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και θα «κουμπώνει» με την επιμόρφωση τους», είπε χαρακτηριστικά. Αναφορικά με τα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς δήλωσε ότι δεν θα είναι οικονομικής φύσεως, χωρίς να δώσει άλλα στοιχεία.
«Παρά την πρωτοφανή κρίση με την πανδημία, προχωράμε τις μεταρρυθμίσεις. Είναι ξεκάθαρη δέσμευσή μας να προχωρήσει η αξιολόγηση», σημείωσε. Πρόσθεσε, δε, ότι μέσα σε μιάμιση ημέρα λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας διαλόγου για όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης, κατατέθηκαν πάνω από 500 προτάσεις.