Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Κατεδαφίζει» το κυβερνητικό αφήγημα για την ΕΒΕ η ΟΛΜΕ

23 Ιουλίου, 2021
Σε Εκπαίδευση
ΟΛΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ olme-adedy-kinitopoiisi
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Οι στρεβλώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που έχουν προκαλέσει ακραίες ανισότητες και κατάφωρες αδικίες εις βάρος των φετινών υποψηφίων έφεραν δεκάδες ανοιχτές επιστολές διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας που όμως δε φαίνεται να «ιδρώνει το αυτί της».

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πήρε θέση για το τερατούργημα Κεραμέως αναφέροντας πως «άλλο ένα ψέμα της κυβέρνησης κατέρρευσε» σχολιάζοντας παράλληλα πως «το μόνο που εγγυάται η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι παιδιά με άριστες και μέτριες βαθμολογίες να οδηγούνται σε σχολές που δεν είναι της πρώτης προτίμησής τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Η Ομοσπονδία διαπιστώνει «πολλές στρεβλώσεις» σε σχολές με ειδικά μαθήματα (αρχιτεκτονικές, ΤΕΦΑΑ, ξένες φιλολογίες κλπ) απ’ όπου παιδιά με υψηλές βαθμολογίες και πολλά μόρια «αποκλείονται λόγω του ότι δεν ξεπερνούν την ιδιαίτερα αυξημένη ΕΒΕ κάποιου ειδικού μαθήματος».

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα, αναφέρει η ΟΛΜΕ, «αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει, ότι δηλαδή ο μοναδικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων και η δρομολόγησή τους προς τα ιδιωτικά κολλέγια για όσες οικογένειες μπορούν να ”χρηματοδοτήσουν” τις σπουδές των παιδιών τους, αλλά και προς τα Δημόσια ΙΕΚ ή άλλες δομές κατάρτισης».

Η ΟΛΜΕ καλεί την υπουργό «αντί να παραπληροφορεί προσπαθώντας να αμβλύνει τις δυσμενείς εντυπώσεις, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των τμημάτων Γ/θμιας εκπαίδευσης». Επίσης, «να καταργήσει τη διάταξη για περιορισμένο αριθμό δηλώσεων τμημάτων (10% επί των σχολών του κάθε πεδίου) στα μηχανογραφικά του 2022, η οποία θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες στρεβλώσεις».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Μετά από ένα και πλέον χρόνο πανδημίας, με κλειστά σχολεία και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το υποδεέστερο υποκατάστατο της τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ αποφασίζει με τον πλέον ανάλγητο τρόπο να μειώσει των αριθμό των εισακτέων εφαρμόζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Με περισσή υποκρισία υποστηρίζοντας ότι θεραπεύει το πρόβλημα της «λευκής κόλλας» οδηγεί πάνω από 26.000 παιδιά περισσότερα από πέρυσι εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, λόγω του ότι μαθητές/τριες με υψηλές βαθμολογίες θα αναγκαστούν να δηλώσουν τμήματα χαμηλότερων βάσεων, οδηγώντας εκτός άλλους μαθητές με μέτριες βαθμολογίες.

Το μόνο που εγγυάται η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι παιδιά με άριστες και μέτριες βαθμολογίες να οδηγούνται σε σχολές που δεν είναι της πρώτης προτίμησής τους.

Οποία υποκρισία, η δικαιολογία της υπουργού ότι έτσι προστατεύει τα παιδιά από το να καταλήγουν σε σχολές που δεν τα ενδιαφέρουν. Οι στρεβλώσεις είναι πολλές ιδιαίτερα σε σχολές με ειδικά μαθήματα (αρχιτεκτονικές, ΤΕΦΑΑ, ξένες φιλολογίες κλπ) απ’ όπου παιδιά με υψηλές βαθμολογίες και πολλά μόρια αποκλείονται λόγω του ότι δεν ξεπερνούν την ιδιαίτερα αυξημένη ΕΒΕ κάποιου ειδικού μαθήματος. Ειδικά το σχέδιο, έπαψε από το τρέχον σχολικό έτος να διδάσκεται στα Λύκεια ως πανελλαδικό μάθημα. Ακόμα, για πρώτη φορά στην ιστορία, μαθητές που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν.

Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει, ότι δηλαδή ο μοναδικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων και η δρομολόγησή τους προς τα ιδιωτικά κολλέγια για όσες οικογένειες μπορούν να «χρηματοδοτήσουν» τις σπουδές των παιδιών τους, αλλά και προς τα Δημόσια ΙΕΚ ή άλλες δομές κατάρτισης. Εξάλλου, η κ. Κεραμέως φρόντισε εγκαίρως να νομοθετήσει την επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια, και τα καλοταϊσμένα ΜΜΕ φρόντισαν εγκαίρως να δυσφημήσουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Η ΕΒΕ μαζί με την τράπεζα θεμάτων και τις συνεχείς εξετάσεις θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά, στο να συνεχίσουν οι μαθητές την Λυκειακή βαθμίδα, οδηγώντας τους μετά το γυμνάσιο στις ΕΣΚ και την κατάρτιση.

Επί της ουσίας η κυβέρνηση της ΝΔ “κλείνει το μάτι” στην αγορά της κατάρτισης που βρίσκει νέο πεδίο κερδοφορίας, πατώντας πάνω στην ανάγκη της λαϊκής οικογένειας να μορφώσει τα παιδιά της, ώστε να πάρουν τα κατάλληλα εφόδια για το μέλλον.

Αποδομείται επίσης με τον πιο εναργή τρόπο το κυβερνητικό αφήγημα ότι οι μαθητές/τριες γίνονται φοιτητές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Αλλά ακόμα και αυτό όταν συμβαίνει, θα πρέπει το ΥΠΑΙΘ να αναρωτηθεί την αιτία και να το θεραπεύσει.

Ποια μέτρα πήρε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ, με δεδομένη την εκπαιδευτική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών που τώρα κρίνει ως ανάξια; Ποια μέτρα θα πάρει ώστε και οι επόμενες γενιές μαθητών να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση; Μήπως η κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων και του Σχεδίου από το Λύκειο, ο αφανισμός των Κοινωνικών Επιστημών και η κατάργηση της Κοινωνιολογίας, η αυταρχική επαναφορά της διαγωγής, οι ανεδαφικές απαιτήσεις για τηλεδιαγωνίσματα και τα αυταρχικά νομοθετήματα συνέβαλαν στη βελτίωση της εκπαίδευσης;

Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό στόχο για αποφοίτους γ/θμιας εκπαίδευσης πάνω από 40%. Όμως η κυβέρνηση, το θεωρεί αυτό μειονέκτημα και οραματίζεται χαμηλής ειδίκευσης φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και μισθολογικές απαιτήσεις βορρά στην εκμετάλλευση της αγοράς. Οι εκπαιδευτικοί της σχεδιασμοί αποκλείουν αποδεδειγμένα ικανούς μαθητές/τριες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και οδηγούν πλήθος παιδιών στις ΕΣΚ, τα ΙΕΚ και τα ιδιωτικά κολέγια.

Μια σοβαρή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει όραμα, στρατηγικό σχεδιασμό που δεν έχει ως αφετηρία του τον αποκλεισμό, αλλά τη συμμετοχή, το διάλογο με τα εκλεγμένα όργανα των γονέων μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών, αλλά και πιλοτικές εφαρμογές των οποίων τα αποτελέσματα θα επανεκτιμώνται. Το μόνο που έχουμε δει μέχρι στιγμής από την κυβέρνηση είναι η εφαρμογή μιας καταστροφικής- αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που διαλύει τη Δημόσια εκπαίδευση με αυταρχικότητα και υποκρισία. Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από γενναία χρηματοδότηση, επιστημονικά σχεδιασμένα προγράμματα σπουδών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επαρκή και έγκαιρη στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών, ενίσχυση των υποδομών, καθώς και σοβαρά αντισταθμιστικά μέτρα για τα μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά ελλείμματα που επέφερε η πανδημία.

Καλούμε την υπουργό αντί να παραπληροφορεί προσπαθώντας να αμβλύνει τις δυσμενείς εντυπώσεις, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των τμημάτων Γ/θμιας εκπαίδευσης. Καλούμε την Υπουργό, να καταργήσει τη διάταξη για περιορισμένο αριθμό δηλώσεων τμημάτων (10% επί των σχολών του κάθε πεδίου) στα μηχανογραφικά του 2022, η οποία θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες στρεβλώσεις.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
  • Επαναφορά των Κοινωνικών Επιστημών και της Κοινωνιολογίας , καθώς και της Καλλιτεχνικής Παιδείας
  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία έτη και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή του σχολικού έτους τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη
  • Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών: Με μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, αραίωση μαθητών με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές ανά τμήμα.
Ετικέτες: ΕΒΕΕλάχιστη Βάση ΕισαγωγήςΚΕΡΑΜΕΩΣΟΛΜΕ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων: Ανακοινώθηκαν οι πίνακες

Επόμενο άρθρο

Να σταματήσει ο άδικος αποκλεισμός του Διονύση και χιλιάδων μαθητών από τα Πανεπιστήμια απαιτούν γονείς και καθηγητές

Σχετικά Άρθρα

Μηχανογραφικό 2024: Τι ισχύει με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής, και πότε βγαίνουν οι Βάσεις 2024

Μηχανογραφικό 2024: Τι ισχύει με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής, και πότε βγαίνουν οι Βάσεις 2024

14 Ιουλίου, 2024

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των Μηχανογραφικών 2024 από τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση...

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ-ΒΑΣΕΙΣ

Πανελλήνιες 2024: Ανακοινώθηκαν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής – Αναλυτικά οι πίνακες

9 Ιουλίου, 2024

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας το απόγευμα της Τρίτης (9.7.24) οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που αντιστοιχούν σε κάθε Σχολή ή...

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 13 έως και 31 Μαΐου

6 Μαΐου, 2024

Συνεχίζοντας τις αντιδράσεις της ενάντια στην αξιολόγηση, η ΟΛΜΕ με την επανέναρξη των σχολείων από τις διακοπές του Πάσχα, θα...

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

Νέα συλλαλητήρια κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02

22 Φεβρουαρίου, 2024

Νέο ραντεβού δίνουν σήμερα φοιτητές και εκπαιδευτικοί στις 12:00 διαμαρτυρόμενοι για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα και υπερασπιζόμενοι τη...

Ανακοινώσεις ΟΛΜΕ με προτάσεις για την οικονομική στήριξη των εκπ/κών και καταγραφή προβλημάτων με τα οποία ξεκινάει η σχολική χρονιά 2022 – 2023

ΟΛΜΕ: Στάση εργασίας την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου για συμμετοχή στο φοιτητικό συλλαλητήριο

7 Φεβρουαρίου, 2024

Από τις 11.00 έως τη λήξη της βάρδιας, θα διαρκέσει η στάση εργασίας που αποφάσισε η ΟΛΜΕ για την Πέμπτη...

Επόμενο άρθρο
ΚΕΡΑΜΕΩΣ-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Να σταματήσει ο άδικος αποκλεισμός του Διονύση και χιλιάδων μαθητών από τα Πανεπιστήμια απαιτούν γονείς και καθηγητές

Κοτζιάς κατά Κεραμέως: Δίνει αξία στο απολυτήριο μόνο σε σχέση με τα ιδιωτικά κολλέγια

Κοτζιάς κατά Κεραμέως: Δίνει αξία στο απολυτήριο μόνο σε σχέση με τα ιδιωτικά κολλέγια

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.